hade tänkt mig i plåt ,själva jobbet är inga problem ,problemet är hur jag ska lösa övergången till stötfångaren ,ser som sagt lite skumt ut ,hade det varit helt runt så hade det varit plätt lätt
Det mest seriösa att göra med bakstötfångaren vore ju att köpa en till, kapa bort så många cm du tänkt bredda ifrån mitten, dela den befintliga i mitten och plastsvetsa ihop alla tre delar igen. Förstod du?
Det blir ju mer seriöst än att försöka bredda en stötfångare i plast med t.ex glasfiber. Det håller ju aldrig.
Så istället för att bara göra som på bilden ovan så breddar du allting rakt ut.
Det mest seriösa att göra med bakstötfångaren vore ju att köpa en till, kapa bort så många cm du tänkt bredda ifrån mitten, dela den befintliga i mitten och plastsvetsa ihop alla tre delar igen. Förstod du?
Det blir ju mer seriöst än att försöka bredda en stötfångare i plast med t.ex glasfiber. Det håller ju aldrig.
Så istället för att bara göra som på bilden ovan så breddar du allting rakt ut.
Nu hänger inte ens jag med längre. haha.
Mvh. David.
förstår hur du menar David ,kom på en annan ide idag och är nog den enklaste lösningen
tanken är att kapa nästan hela vägen ut ,å sedan böj aut kanten bara ,nu e ju inte bilen i rätt läge men kan tänka mig att jag behöver gå ut runt 4cm ,bak stötfångaren behöver då inte breddas lika mycket som förslagen ovan ,då jag tycker det ser lite bulligt ut
sen kan man ju alltid valsa till kanten det sista ,då den kommer peka lite innåt om jag gör som jag tänkt
sänkte ner bettan lite idag för att se exakt mycket jag behöver bredda ,tror fan det räcker med att skära bort L-kanten och valsa ut den 20mm ,om det nu går att valsa så mycket
Jag hade nog gjort en blandning av allas tips & ideér. Kapa bakre stötfångaren & bygg egna skärmbreddare som du plastar så dom går ihop med stötfångarens linje sedan. Bara mitt tips men definitivt inte den enklaste lösningen;)