3566
Sök

Torktid-sprayburk??

781 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Ska lacka vissa detaljer i mittkonsollen(hårdplast).Lackar först med plastprimer på burk,sedan silver o sist klarlack.Hur länge ska plastprimern torka??Och hur länge ska silverfärgen torka innan jag klarlackar??

Står ingenting på burkarna.Vill ju inte att det skrynklar...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
11 mars 2006
ska du slipa primern? i så fall borde det torka över natten, sen e det lugnt. om du inte ska slipa så spruta lite på något liknande material så du kan känna när det börjar bli torrt! samma sak gäller silverfärgen, spraya på det du primade och känn! enda tipset jag kan ge dig..

man lever bara en gång så lev väl!

781 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Stod lite på klarlacken..-låt metallicfärgen torka ca.30min innan du lackar med klarlacken..

??..kan det stämma??

SSS -12
3 217 Inlägg
11 mars 2006
Testa på baksidan av panelen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Tung högerfot
19 Inlägg
11 mars 2006
Beror på om du lackar i ett varmt garage eller ett svinkallt. E det kallt så kan det ta evigheter att torka. Lacka där det är så varmt som möjligt.

ingen aning
687 Inlägg
11 mars 2006
jojjeman skrev:
Beror på om du lackar i ett varmt garage eller ett svinkallt. E det kallt så kan det ta evigheter att torka. Lacka där det är så varmt som möjligt.

räcker med +20 grader

även zebran har sina fläckar

781 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Ok..lackade i källaren o tog upp det i rumstemp direkt.Torkade på ett kick.På silverprayen står det:beröringstorr ca.5min,genomtorr ca.25-35min.

Sök