BoraV6 skrev:
Har verkligen inte gilla de tidigare Fallout spelen av nån anledning.
Har du verkligen spelat dem ordentligt? Fallout 2 är lätt det bästa RPG:t någonsin enligt mig.
BoraV6 skrev:
Någon som prövat Two Worlds?
Ja det spelet är lite som Gothic 3 ifall du kört det. Jag gillar dem inte då de känns stela och trista.
TW kräver väldigt mycket av datorn med tanke på hur det ser ut.
Jag raddar upp några spel här under.
* Neverwinter Nights - Har ej varvat det men spelat en hel del. Riktigt grymt spel som är gjort av Bioware (samma skapare som BG 1&2).
* Neverwinter Nights 2 - Spelat litegrann. Inte samma skapare som i 1:an. Inte lika bra, men klart spelvärt.
* Planescape Torment - Spelat litegrann. Gjort på samma motor som BG1&2. Mera åt gå runt i stan och snacka hållet och inte allt för mycket action. Man får en grym RPG känsla när allt i spelet är så detaljerat beskrivet med text. Ska vara ett riktigt grymt spel.
* Icewind Dale - Spelat litegrann. Samma motor som i BG1&2. Väldigt likt BG i övrigt också. Väldigt actioninriktat.
* Icewind Dale 2 - Inte spelat. Men troligen likt 1an.
* Morrowind - Spelat mycket men inte varvat. Grymt spel. Lite stelt och och så. Mer åt det gamla "hardcore" hållet. Om du inte spelat så rekomenderar jag det starkt. Håller på att spela detta spelet just nu.
* Oblivion - Efterföljarn till Morrowind. Mera action och mindre hardcore. Bra spel men inte lika bra som Morrowind.
* The Witcher - Spelat litegrann. Jag gillade det inte. Men det ska tydligen vara bra.
Det var allt jag kom på för tillfället. Editerar eller skriver en ny post om det var ngt jag missat.
[EDIT]Kom på ett till spel.
* Fallout Tactics - Helt ok squad tactics spel med RPG element. Inte alls som de tidigare Fallout spelen.
[EDIT 2]Ser nu att du sökte efter nya spel...
De flesta jag rekomenderat är ju gamla. Men om du inte spelat dem tycker jag du borde ge dem en chans.