3574
Sök

Nya rollspel?

677 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Blev så sugen på Baldurs gate ikväll när jag såg Sagan om ringen på tv.

Men det är ju en gången tid, så nu undrar jag om någon kan tipsa om något liknande nyare rollspel?

Är inte så uppdaterad på spelfronten de sista 2 åren pga en skadad arm som gjort att jag inte kunnat/fått spela.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2008
Känner varken till det spelet du nämner eller world of warcraft (WoW) Men det senare har ju blivit riktigt populärt den senaste tiden så det kanske funkar? Tror man får testa gratis, se om du hittar nån info om det smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

677 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Jo de är ju ett, men dock inte riktigt vad jag är ute efter. Delvis kostar de pengar och jag spelar väldigt olika mycket beroende på arbete och motivation osv.
Och jag söker även ett spel som inte endast är onlinebaserat då jag gärna spelar då jag är ute på jobbövernattningar och inte har åtkomst till internet.

2 337 Inlägg
29 december 2008
Äsch, spela igenom Baldur's Gate 1 & 2 (med expansioner) igen! Fan vad sugen jag blev på BG2 nu då. Måste lira! big_smile

677 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Saknar genren faktiskt, det är en helt annan typ av rollspel nu. Men de är för gammalt och i dagens mått mätt fult. Men på sin tid, jisses! smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 december 2008
Du får vackert vänta på Diablo3 som alla vi andra big_smile tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 337 Inlägg
29 december 2008
Ja, 2D rollspel är väl inte riktigt ansett som gångbart längre. Fallout 3 har ju kommit nyligen, har ingen aning om det är som de gamla Fallout-spelen, men det kanske är något att titta på. Annars finns väl Neverwinter Nights (2:an som är aktuellast då). WoW är ju väldigt begränsat som rollspel, det är 99% h&s / grinding, även på RP servrar. Tyvärr, får man väl säga, för med det enorma universum och den bakgrundsinfo som Blizzard har byggt upp finns en jävla potential för rollspelande.

677 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Har verkligen inte gilla de tidigare Fallout spelen av nån anledning.

Någon som prövat Two Worlds?

Markolainen
29 december 2008
BoraV6 skrev:
Har verkligen inte gilla de tidigare Fallout spelen av nån anledning.

Har du verkligen spelat dem ordentligt? Fallout 2 är lätt det bästa RPG:t någonsin enligt mig.smile

BoraV6 skrev:
Någon som prövat Two Worlds?

Ja det spelet är lite som Gothic 3 ifall du kört det. Jag gillar dem inte då de känns stela och trista.
TW kräver väldigt mycket av datorn med tanke på hur det ser ut.

Jag raddar upp några spel här under.
* Neverwinter Nights - Har ej varvat det men spelat en hel del. Riktigt grymt spel som är gjort av Bioware (samma skapare som BG 1&2).
* Neverwinter Nights 2 - Spelat litegrann. Inte samma skapare som i 1:an. Inte lika bra, men klart spelvärt.
* Planescape Torment - Spelat litegrann. Gjort på samma motor som BG1&2. Mera åt gå runt i stan och snacka hållet och inte allt för mycket action. Man får en grym RPG känsla när allt i spelet är så detaljerat beskrivet med text. Ska vara ett riktigt grymt spel.
* Icewind Dale - Spelat litegrann. Samma motor som i BG1&2. Väldigt likt BG i övrigt också. Väldigt actioninriktat.
* Icewind Dale 2 - Inte spelat. Men troligen likt 1an.
* Morrowind - Spelat mycket men inte varvat. Grymt spel. Lite stelt och och så. Mer åt det gamla "hardcore" hållet. Om du inte spelat så rekomenderar jag det starkt. Håller på att spela detta spelet just nu.
* Oblivion - Efterföljarn till Morrowind. Mera action och mindre hardcore. Bra spel men inte lika bra som Morrowind.
* The Witcher - Spelat litegrann. Jag gillade det inte. Men det ska tydligen vara bra.

Det var allt jag kom på för tillfället. Editerar eller skriver en ny post om det var ngt jag missat.

[EDIT]
Kom på ett till spel.
* Fallout Tactics - Helt ok squad tactics spel med RPG element. Inte alls som de tidigare Fallout spelen.

[EDIT 2]
Ser nu att du sökte efter nya spel...
De flesta jag rekomenderat är ju gamla. Men om du inte spelat dem tycker jag du borde ge dem en chans.smile
Senast redigerat av Markolainen (29 december 2008)

1 353 Inlägg
29 december 2008
sitter och kör Fallout 3 och det är det bästa spel jag någonsin spelat!  smile

There's no replacement for displacement

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
29 december 2008
Markolainen fick väll med det mesta jag tänkte på. men ni andra får ju inte slänga in Diablo och WoW i samma genre som Baldurs Gate osv. Hatar Hack n Slash.

677 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Jag måste ju säga att Fallout 3 ser ju onekligen asballt ut.

Men nu letar jag alltså efter ett modernare BG. Alltså något som utspelar sig på den tidsåldern osv.

1 174 Inlägg
29 december 2008
jadu.. icke online sa du... har fan ingen aning

Men börja lira wow eller warhammer online wink Galet roligt

Markolainen
30 december 2008
BoraV6 skrev:
Jag måste ju säga att Fallout 3 ser ju onekligen asballt ut.

Men nu letar jag alltså efter ett modernare BG. Alltså något som utspelar sig på den tidsåldern osv.

Om du inte kört Neverwinter Nights 1 & 2 så kör dem. Närmare BG än så kommer du inte.
NWN 1 har 3st expansioner och NWN 2 har 2st expansioner, så de 2 spelen garanterar flertalet timmar.
Sedan kommer ju den officiella uppföljaren av BG ut om typ et år.tongue Det heter Dragonage Origins.

343 Inlägg
30 december 2008
Hoppa in i WoW-världen medan du väntar på att Diablo 3 skall bli färdigt. ^^

9 108 Inlägg
4 januari 2009
Lirade igenom Fallout 3 för ett tag sedan och det var nästan orgasmiskt sjukt jävla bra cool

Dock bör det tilläggas att jag älskade Fallout 1 och 2 också, man märker mycket likheter även om det nu är i 3d och mer tredje(eller första)-persons shooter som gäller.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
5 januari 2009
Sarge skrev:
Ja, 2D rollspel är väl inte riktigt ansett som gångbart längre.

Vad spelar det för roll om det är 2d eller inte sålänge spelet är roligt?
Så jag tycker att om man inte har spelat Diablo 2 så ska man göra det. Riktigt trevligt spel.
Men visst, ska det vara 3d så är Oblivion riktigt najs!

Whine whine!

2 337 Inlägg
5 januari 2009
Urkas skrev:
Sarge skrev:
Ja, 2D rollspel är väl inte riktigt ansett som gångbart längre.

Vad spelar det för roll om det är 2d eller inte sålänge spelet är roligt?
Så jag tycker att om man inte har spelat Diablo 2 så ska man göra det. Riktigt trevligt spel.
Men visst, ska det vara 3d så är Oblivion riktigt najs!

Kalla mig gammalmodig, men jag älskar Bioware:s "Infinity Engine". Därav min lilla förkärlek till 2D-rollspel smile

Sök