okej. upp till eller ner till? när jag har nollat v-axlen så visar markeringen på kamremsdrevet neråt. men har för mig att den ska stå snett uppåt? eller har jag fel? i så fall har ju fan kammen hoppat ett halvt varv ju!
upp till...det nedre vågar jag inte svara på nu då jag inte är säker
Thomas-l skrev:
okej. upp till eller ner till? när jag har nollat v-axlen så visar markeringen på kamremsdrevet neråt. men har för mig att den ska stå snett uppåt? eller har jag fel?
men ta los den där kam dreven o kolla piggen om den är rak och hel och limma dit drevet rätt om de inte är de.... haft nämligen många på jobbet som är av och inställningar stämmer inte...
Jag har kollar kollat kamen nu och den låg en kugg fel! har fixat det med nu. man bilen går fortfarande inte bra. fins det någon som har en BILLIG hallgivare som fungerar att sälj?
Jag har kollar kollat kamen nu och den låg en kugg fel! har fixat det med nu. man bilen går fortfarande inte bra. fins det någon som har en BILLIG hallgivare som fungerar att sälj?
ta ur tändstiftet och kolla så kolven verkligen är längst upp när du har motorn i noll, stick ner skruvmejsel och vrid motorn med andra handen, man känner tydligt hur den rör sig och när den är i topp.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Tack då sitter dom rätt i så fall. men han går som en påtta skit i alla fall och vill inte alltid gå på 2:ans sylinder. kan det vara hallgivaren eller?
Tack då sitter dom rätt i så fall. men han går som en påtta skit i alla fall och vill inte alltid gå på 2:ans sylinder. kan det vara hallgivaren eller?
Har du gjort som Torpis sa..ur me stiftet å ner med en skruvmejsel å kolla exakt hur kammen står..å kollat Piggen som håller drevet.!