Fiero skrev:
Vanliga "svenson" bilar får många fler besökare än ovanliga bilar, därav också ofta högre betyg då det finns många likasinnade bilägare med liknande bilar som röstar högt.. finns supersportbilar på denna site som knappt har mer än 10 röster trots att det är grymma kärror..
Har man tur kommer väll en Fiero med i nya "Fast and Furious"
Kan kanske förklaras med att superbilarna läser man om i tidningarna och känner att man får veta tillräckligt. Det som verkligen drar betyg här på garaget är byggen, modifikationer. Oftast brukar ägarna till superbilar inte fippla så mycket på dom, de är ju redan perfekta, och därför drar de mindre publik här.
evilaudio skrev:
volvo,saab å bruksbilar får 1or..
Det är ju just sånt som ger en riktigt skev betygsbedömning här på g.org.
Jag har reagerat på att det knappt finns någon bil här på Sveriges bästa bilsajt som har lägre betyg än fyra. Efter att ha kikat runt ganska mycket ser jag att många bilar inte förtjänar det betyget de har, på gott och ont. För att få en så rättvis bild bör alla rösta oavsett om de tycker om bilen eller ej.
Låter man bli att rösta ett negativt betyg på en bil som den breda massan troligen skulle anse "hemsk" (inklusive dig) så kommer den enbart få toppbetyg från de inbitna märkesnördarna. Det ger en skev bild då det är den maniska Volvo-nissen som röstar för hela g.org.
Därmed har alltför många 740's (m.fl. märken ...) i den egentliga allmänna synen för höga betyg i förhållamde till kvalitén på bilen.
Och de som bara röstar på egna bilmärken gör ju ingen fluga förnär, så länge de inte röstar lågt på andra märken bara för att de har någon slags personlig vendetta mot det fabrikatet. Det ger ju också en felaktig betygsbedömning och kan inte representera betyget från den breda massan på g.org. Man måste rösta individuellt för varje bil och se bilen som den är, inte för emblemet på motorhuven.
Själv så försöker jag rösta i nästan alla garage jag besöker. Att jag har en förkärlek för amerikanare och därmed aktivt söker mig till dessa garage gör att det mestadels är dessa bilar jag bedömmer. Men oavsett märke så röstar jag när jag svischar förbi. Och alltid oberoende av märket.
Mvh. Jörgen