3424
Sök

Kan moderator ta bort denna tråden Sponsorjobb lacka på 10Cts diamanter på Breyton Magic Racing Matt Special Edition!

iceman_21
5 januari 2009
asså... vad är 10Cts   5Cts    4Cts?....   karat?...

undergroundracing
5 januari 2009
Nog är det unikt alltid, här verkar du dock inte få mycket respons tråkigt nog.

Hade vart dig så hade jag ringt runt till lackfirmor och framfört ditt koncept,
vad du planerar göra med bilen osv, alltid bättre att prata per tele än över mail, mer personligt.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
5 januari 2009
patrik79 skrev:
Jag skulle snacka med billackeringen i mjölby.
Dom sponsrar folk med coola ideer och har stor erfarenhet av udda lacker.
Dom (deras motivlackerare) har lackat många utställningslastbilar.

Men det jobbigaste är det dom mesta dela lackar lastbilar ju... Ring lackeringsteknik AB i mjölby o kolla med dom Visst det är en skola men dom gör ett bra jobb (ja gick där i ett år å sex månader)
Tycker är det brutalt det du vill göra men skit vilken försökring du får ha på fälgarna

Lycka till

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 januari 2009
m3_kosova skrev:
läs min blogg varför jag fick min varning.

Förlåt för OT, men jag måste bara fråga, varför fick du varningen?
Hittade ingen blogg som förklarade det. hmm

Till topic:
Det här med diamanter till bilen verkar du ju gilla och vara såpass inne i.
Och om jag hade råd att fixa tilll min bil med allt det jag skulle vilja så hade jag gjort det. Så jag hoppas att du får det gjort och att du blir nöjd.

Önskar dig lycka till i vilket fall som helst. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

279 Inlägg
5 januari 2009
va jobbar man me när man har råd me sånt här ?

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

Avstängd
77 Inlägg
5 januari 2009
om du har så mycket pengar kan du väl ringa vilken lackeringsfirma som helst? eller hur BRE?

7 100 Inlägg
5 januari 2009
och vips så var dom diamanterna borta.....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

133 Inlägg
5 januari 2009
Utan att vara expert eller nåt hade jag nog börjat hos en guldsmed för att diskutera infästningen av dom sen när du skriver 10 karat hur är slipningen och storleken på det enskilda stenarna hur många i varje fälg hur långt i mellan osv..... för att få en riktigt cool effekt måste ju stenarna vara slipade på rätt sätt och vara av en viss storlek för att reflektera ljuset på ett sjysst sätt annars kan man lika bra lacka fast tusenlappar på fälgen.
Sen är väl nästa problem om du ska "lacka" fast dom med rätt slipning så det blir nåt av det måste dom väl försänkas lite in i fälgen (där kommer guldsmeden in han/hon kan det skitet) sen är det bara att hitta nån som kan lacka dom sen e det klart.

Önskar dig lycka till kan tänka mig det blir coolt (fastän jag aldrig själv skulle gjort det fastän jag haft pengarna skulle satsat på en stor sten och gett min älskling smile )
Glöm inte bilder eller info så vi kan se resultat sen bara.
Lär väl kosta en slant hos en guldsmed men du vill väl inte dom ska trilla av när du kör?

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Aldin skrev:
shit vad folk ska hålla på varför svarar ni ens om ni inte har nått vettigt att säga utan måste bara hacka på han ... håll er till ämnet ist jag tror det kommer bli redigt coolt ..

Det är bara ringa runt o kolla lr mejla nått napp kommer du få tror jag .... lycka till mannen kommer bli grymt detta ;D

Tack för tipset, jag hoppas också att det kommer att bli fint:)
Peace

Alla vägar går via Bmw M3.

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
patrik79 skrev:

Tack, men har hittat en som kan detta här jag bor.

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Sokrates skrev:
m3_kosova skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Grymma fälgar eller inte, diamanter på dom kommer att sjunga 70-talsjänkare med flakelack...

Det får man se i Elmia om bilen och allt annat blir klart;)
Om inte det kommer fler chanser.

LOL, Vad kvalificerar den bilen för Elmia?
Några eftermarknadsprylar och diamanter på fälgarna?
Ibland undrar man hur det ligger till med självkritiken, med tanke på hur många som tänker ställa ut diverse projekt.

Hur svårt kan det vara, spruta själv,,,,?

Som tur är, så är smaken som baken, när det gäller fälgar.

Starkt jobbat att redan hunnit få en varning på knappt 40 inlägg.

Inte avundsjuk/Tommy.

Hmm ja du lika mycket som det kvalificerar alla bilar mer eller mindre;)
Alla tycker inte om 700 Hk eller mer, sen härmar 90% av alla som är på Elmia varandra, ORKA hahah.
Hur många M3 E46 Competition Package finns det med samma klädsel samt allt annat som ska göras??? Ingen, så det betyder att jag har nåt som ingen har i Elmia och jag härmar inte någon som 9 av 10 gör som ställer ut på Elmia, alla som varit där vet att detta är sant, om man nu inte drömmer men öppna ögon.

Läs min blogg så kanske du förstår!

Just det, sen registrerade jag mig här på forumet bara 15 månader före dig så det betyder att du är Newbie. Det handlar alltid om Kvalite och INTE kvantite!
m3_kosova Registrerad: 2006-02-06
Sokrates  Registrerad: 2007-05-08

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
iceman_21 skrev:
asså... vad är 10Cts   5Cts    4Cts?....   karat?...

Svar ja.

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
URC skrev:
Nog är det unikt alltid, här verkar du dock inte få mycket respons tråkigt nog.

Hade vart dig så hade jag ringt runt till lackfirmor och framfört ditt koncept,
vad du planerar göra med bilen osv, alltid bättre att prata per tele än över mail, mer personligt.

Tack för tipset, har fixat det så kommer att ta bort eller be Admin att ta bort tråden om jag nu inte kan ta bort den själv.
Peace

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
m3_kosova skrev:
läs min blogg varför jag fick min varning.

Förlåt för OT, men jag måste bara fråga, varför fick du varningen?
Hittade ingen blogg som förklarade det. hmm

Till topic:
Det här med diamanter till bilen verkar du ju gilla och vara såpass inne i.
Och om jag hade råd att fixa tilll min bil med allt det jag skulle vilja så hade jag gjort det. Så jag hoppas att du får det gjort och att du blir nöjd.

Önskar dig lycka till i vilket fall som helst. smile

MVH T.

Tror inte det är så bra att skriva det jag skrev till han killen, då blir det nog en ny varning men en sak jag hatar det är när folk slänger nedsättande ord mot någon annan, jag klarar inte av det även om det är en person jag inte känner så kommer jag att skydda den samt tala till den onde på ett osnällt sätt.

Gå in på min sida sen Blogg så hittar du det:)

Tack, jag uppskattar det.
Peace
Senast redigerat av m3_kosova (5 januari 2009)

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Mellqvisten skrev:
va jobbar man me när man har råd me sånt här ?

Jag är min egen chef, det räcker.

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Pingi skrev:
om du har så mycket pengar kan du väl ringa vilken lackeringsfirma som helst? eller hur BRE?

Allt är klart, har hittat det jag sökte efter.

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
bremnes skrev:
Utan att vara expert eller nåt hade jag nog börjat hos en guldsmed för att diskutera infästningen av dom sen när du skriver 10 karat hur är slipningen och storleken på det enskilda stenarna hur många i varje fälg hur långt i mellan osv..... för att få en riktigt cool effekt måste ju stenarna vara slipade på rätt sätt och vara av en viss storlek för att reflektera ljuset på ett sjysst sätt annars kan man lika bra lacka fast tusenlappar på fälgen.
Sen är väl nästa problem om du ska "lacka" fast dom med rätt slipning så det blir nåt av det måste dom väl försänkas lite in i fälgen (där kommer guldsmeden in han/hon kan det skitet) sen är det bara att hitta nån som kan lacka dom sen e det klart.

Önskar dig lycka till kan tänka mig det blir coolt (fastän jag aldrig själv skulle gjort det fastän jag haft pengarna skulle satsat på en stor sten och gett min älskling smile )
Glöm inte bilder eller info så vi kan se resultat sen bara.
Lär väl kosta en slant hos en guldsmed men du vill väl inte dom ska trilla av när du kör?

Tack, alla stenar är slipade och klara, har varit i kontakt med guldsmeden och han gör inte sånt för det krävs olika verktyg som du säger för att diamanterna ska sänkas lite i fälgen och det kan han inte göra.
Men har hittat en så vi ska prova på en vanlig fälg sen får vi se, går det bra så kommer det att bli av, om inte fuck it, jag säljer dem, kan köpa annat kul;)
Peace

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
ToBe skrev:
patrik79 skrev:

Men det jobbigaste är det dom mesta dela lackar lastbilar ju... Ring lackeringsteknik AB i mjölby o kolla med dom Visst det är en skola men dom gör ett bra jobb (ja gick där i ett år å sex månader)
Tycker är det brutalt det du vill göra men skit vilken försökring du får ha på fälgarna

Lycka till

Tack, hoppas det blir fint bara.
Ja då får man ett problem, men vad ska man göra, vill dem stå där och skrapa så får dem göra det så länge jag inte ser dem.
Peace

KINGU
65 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Hur tar man bort en tråd man själv har startat? Elle det kanske inte går?

Mvh
BQ

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 januari 2009
m3_kosova skrev:
Hur tar man bort en tråd man själv har startat? Elle det kanske inte går?

Mvh
BQ

Du kan inte radera/låste tråden själv, men testa att skriv Tråden kan låsta eller raderas i rubriken så ordnar någon moderator kanske det åt dig.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök