3329
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
729 Inlägg
27 april 2010
Jimmys arbete ser kanon ut! smile Nu gäller det bara att få dörrsidorna och stolarna att matcha! tongue

stRaend
27 april 2010
Trådstartare
Det kommer komma sportstolar när ekonomin tillåter förmodligen. Baksätet vet jag inte riktigt hur jag ska fixa tongue Dörrsidorna kommer också få sig en omgång med vinyl, fast även det när ekonomin tillåter ^^

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
Har pysslat lite i bagaget idag samt haft en ombesiktning på bilen som gick skit bra, alla tvåor borta cool

Lägger upp två bilder av vad jag lyckades klä "själv" igår samt lite mer saker monterade smile

Jag är iallafall nöjd med hur det ser ut. Om någon mer tycker som jag eller har helt andra åsikter så skriv gärna ner dom roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/916473_dovh55.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/916474_1bx94l.jpg

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 april 2010
Men det där ser väl helt okej ut? big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 964 Inlägg
28 april 2010
ja tycker det ser kanon ut big_smile och härligt med lite bilder big_smile

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
Vivendi skrev:
Men det där ser väl helt okej ut? big_smile

Jo jag tycker det med roll

volvo240R skrev:
ja tycker det ser kanon ut big_smile och härligt med lite bilder big_smile

Jo och det vet vi ju alla vem vi (jag) ska tacka wink Kan ju säga att jag är väääldigt irriterad på hur dörrsidorna ser ut nu, både fram och bak. mad Passar inte alls in ju , så det får nog bli lite vinyl där med. Lönen har ju kommit nu men väntar nog på skattepengarna big_smile

33 Inlägg
28 april 2010
Blir kanon det här:) vill se film på det hela så fort som möjligt;)

16 197 Inlägg
28 april 2010
ser riktigt jävla bra ut smile   imponerad över vinyljobbet..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
_Robin skrev:
Blir kanon det här:) vill se film på det hela så fort som möjligt;)

Kommer nog film imorgon om det inte regnar eller något sånt skit som det gjort i stort sett hela dagen idag. hmm Kommer förhoppningsvis bli "klar" i bagaget imorgon iallafall smile
Senast redigerat av stRaend (28 april 2010)

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
ser riktigt jävla bra ut smile   imponerad över vinyljobbet..

Det är bara att vidarebefodra all beröm till Jimmy för vinylen smile

PM Competition Team
711 Inlägg
28 april 2010
Snyggt!

Äntligen någon som förstått att det är värt den extra tid och pengarna för att klä sakerna med vinyl istället för att klä med matta eller göra det lätt för sig och flocka.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
jensclaudius skrev:
Snyggt!

Äntligen någon som förstått att det är värt den extra tid och pengarna för att klä sakerna med vinyl istället för att klä med matta eller göra det lätt för sig och flocka.

Om jag ska erkänna så tänkte jag lackat allt först. neutral Fast sedan så när jag hade lackat instrumentbrädan så kändes det så billigt bara. Så då kändes vinyl mer rätt. smile Känns lite "lyxigare" samt att man kommer nog inte tröttna på det i första taget som man kan göra med lackade saker.

PM Competition Team
711 Inlägg
28 april 2010
stRaend skrev:
jensclaudius skrev:
Snyggt!

Om jag ska erkänna så tänkte jag lackat allt först. neutral Fast sedan så när jag hade lackat instrumentbrädan så kändes det så billigt bara. Så då kändes vinyl mer rätt. smile Känns lite "lyxigare" samt att man kommer nog inte tröttna på det i första taget som man kan göra med lackade saker.

Visst känns det betydligt mer kvalitativt, sen kan man alltid ha mindre detaljer lackade så länge det inte blir plottrigt. Har själv klätt bräda m.m. med vinyl i min bil, skulle aldrig ens fundera på att lacka.
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=345949.jpg

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
jensclaudius skrev:
stRaend skrev:
jensclaudius skrev:
Snyggt!

Visst känns det betydligt mer kvalitativt, sen kan man alltid ha mindre detaljer lackade så länge det inte blir plottrigt. Har själv klätt bräda m.m. med vinyl i min bil, skulle aldrig ens fundera på att lacka.

tror väl att din anläggning ligger på en annan nivå än min också wink haha. Riktigt snyggt må jag säga ändå !

PM Competition Team
711 Inlägg
28 april 2010
stRaend skrev:
jensclaudius skrev:
stRaend skrev:

tror väl att din anläggning ligger på en annan nivå än min också wink haha. Riktigt snyggt må jag säga ändå !

Nu var det väl inte installationen eller komponenterna jag refererade till utan mer hur trevligt det blir med lite vinyl smile

stRaend
28 april 2010
Trådstartare
jensclaudius skrev:
stRaend skrev:
jensclaudius skrev:

Nu var det väl inte installationen eller komponenterna jag refererade till utan mer hur trevligt det blir med lite vinyl smile

Jojo tongue förstår det men syftade inte på komponenterna jag heller, utan att du har modifierat brädan osv lite mer för att få bättre ljudbild m.m än vad jag har gjort. roll Jag ville enbart få upp ljudbilden samt slippa ha massa bråte i dörrarna då öronen sitter på huvudet och inte i knäna.

Men tillbaka nu då, tycker att vinylen gör så att helheten blir mer "clean" om man  säger så. big_smile Jag är iallafall grymt nöjd just nu.

Får hoppas på provspelning av basen imorgon smile

1 964 Inlägg
29 april 2010
det är härligt att mitt jobb uppskattas big_smile och ja gör gärna fler jobb tongue och visst är det så att vinylen är ju så mycket trevligare än allting annat och det känns mer "lyxigt" och använda sej av vinyl, personligen älskar ja vinyl och tycker det är de finaste som finns i matrial väg smile

136 Inlägg
29 april 2010
Ser fruktansvärt bra ut!  smile

stRaend
29 april 2010
Trådstartare
Har nu provat basen och är väl nöjd iallafall tongue inte jätte nöjd men har ju inte ställt in något samt att jag inte har något steg till framsystemet. Det behövs kan jag iallafall säga , känns "lite" orkeslöst i mellanregistret som det är nu. hmm Men får hoppas det kommer tillbaka snart. smile

Blev även klar i bagaget idag, har dock inga bilder då det hann bli ganska så mörkt. Håller på att fixa all el som ska styra det mesta i bilen som ska sitta på ryggen av det nya baksätet. Har köpt ett baksäte med helrygg istället för delbart då jag tror det blir bättre med tanke på uppbyggnaden tongue

Kommer bilder imorgon iallafall big_smile

stRaend
1 maj 2010
Trådstartare
Blev visst inget igår. neutral hade fullt upp efter jobbet med att få bilen körklar till på kvällen tongue så då blev det tyvärr inget. Och just nu sitter jag på jobbet så här finns inga bilder eller filmer ^^

Sök