3840
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
122 Inlägg
31 maj 2010
fint jobbat hänt något nytt på sista tiden?

stRaend
31 maj 2010
Trådstartare
Jollejohlgren skrev:
fint jobbat hänt något nytt på sista tiden?

Jodå , 1 dörr och båda skärmarna är klara. Dörren ska bara finslipas innan lackering, och sedan så är det ett litet hål i spacklet på ena skärmen där jag fick spackla upp en buckla. Bilder kommer kanske senare smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 maj 2010
Här ligger man inte på latsidan ser jag smile Trevligt projekt, inte första gången jag kikar in här men har inte kommenterat fram till nu.

Hade ett litet golfprojekt i helgen jag, skulle byta bakre vevaxeltätningen och trågpackningen på svärmors bil. Lyfte ut motor&låda, monterade de nya delarna och monterade igen, satte ihop allt och sen när det var dags att starta så går inte motorn runt. Jag har i min trötthet lyckats få något fel med kopplingen antagligen. Så de e bara att riva ner lådan igen. Med de vill jag ha sagt att stress lönar sig inte cool

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

stRaend
31 maj 2010
Trådstartare
Trevligt med fler som läser smile

Nee stressa är aldrig bra, brukar inte bli bra resultat iallafall. All heder till dom som får det bra wink men det skulle jag aldrig få lol

Mitt mål är iallafall att få ihop bilen så man kan åka i den några månader innan vinterbil köps. Blir nog ingen svår uppgift iallafall då det inte är så mycket jobb kvar roll

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
31 maj 2010
Blev riktigt fräckt detta må jag säga! Snyggt jobb med vinylen. smile

stRaend
31 maj 2010
Trådstartare
Bebben skrev:
Blev riktigt fräckt detta må jag säga! Snyggt jobb med vinylen. smile

Tackar, smile hoppas kunna fixa däck till fälgarna nu iallafall. sedan så kommer det nog beställas mer vinyl så jag kan klä dörrsidorna också big_smile taket blir ett senare projekt, måste få tag i ett tag i bra skick först lol
Senast redigerat av stRaend (31 maj 2010)

stRaend
2 juni 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
det tar sig här mannen smile, när är bilen redo för lack big_smile ????

Jadu, jag siktar på nästa helg iallafall. roll Men kanske dröjer en helg till , hmm

stRaend
29 juni 2010
Trådstartare
nu så, har inte uppdaterat på ett tag här visst neutral men har iallafall lagt epoxy grund på karossen och tyckte det såg helt okej ut smile Fast MÅSTE skaffa bättre belysning märkte jag . Lägger upp bild någon dag på det big_smile

stRaend
30 juni 2010
Trådstartare
Har nu varit ute och lagt på slipgrunden, blev faktiskt ganska så bra. Ska ju slipas ändå så gör ju inget ifall det inte blir 100 tongue

Bilen kommer rullas ut och slipas på lördag förhoppningsvis om det hinns med. Kalas här på söndag nämligen roll Samtidigt som bilen rullas ut för slipning så kommer det andra att grundas och få stå och torka tills på måndag då det läggs slipgrund som får torka tills på onsdag. Sedan så åker dom ut för slipning och bilen in igen och förhoppningsvis så kommer det undercoat på den på onsdag eller torsdag. Vädret kan ju ställa till det samt slipningen beroende på om jag får någon hjälp med det eller inte smile

Men lägger iallafall upp en bild precis innan epoxy grunden kom på. big_smile Lägger upp bilder på hur bilen ser ut i dagsläget i veckan tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/956644_g3z5fs.jpg

1 964 Inlägg
3 juli 2010
här va det länge sen ja va. men det ser riktigt bra ut big_smile

stRaend
4 juli 2010
Trådstartare
volvo240R skrev:

det var det va? wink har kommit lite längre jag med nu. Ska snart lägga en undercoat på karossen smile

---------------

Slänger in några bilder ikväll efter jag öppnat presenter och ätit födelsedagstårta big_smilebig_smile

1 964 Inlägg
4 juli 2010
grattis på födelse dagen då:D

222 Inlägg
4 juli 2010
stRaend skrev:
volvo240R skrev:

det var det va? wink har kommit lite längre jag med nu. Ska snart lägga en undercoat på karossen smile

---------------

Slänger in några bilder ikväll efter jag öppnat presenter och ätit födelsedagstårta big_smilebig_smile

Grattis Grattis:)smile Vill se lite bilder nu tack

1 380 Inlägg
4 juli 2010
ser riktigt bra ut !

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 juli 2010
Njahaja födelsedag idag, jag men grattis då! smile Hoppas att du inte satt och åt alltför mycket tårta, lär ju hinna göra nåt på bilen också. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
5 juli 2010
Trådstartare
Tackar för kommentarerna och gratulationerna big_smile

Har fått hjälp med att slipa karossen idag av min mor tongue Slipade med 400 papper sedan 600 papper. Blev riktigt bra tillslut tycker jag smile Så imorgon blir karossen röd igen! big_smilebig_smile Länge sen wink

Fixade även upp 4 armaturer så jag ser lite bättre än tidigare smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/959253_oa5n4t.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/959255_4v8mxg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/959260_ipalnz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/959263_doeuz6.jpg

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 juli 2010
Åh, återbesök i en tråd jag inte varit i på ett tag! Här har det ju banne mig hänt grejor! big_smile

Grattis i efterskott!

Och kul att se att det kommit till lack, det här är ju lite som att skörda efter att ha sått, alla småsaker som behöver fixas innan är ju tidskrävande och ser inte så mycket ut för världen, men är i högsta grad nödvändiga ändå. Nu börjar det närmas sig ett riktigt resultat, och det är alltid roligt!

Ser fram emot kommande bilder! big_smile

(Gjorde du förresten något åt bubblorna under vinylen, eller har du avvaktat med det?)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

89 Inlägg
6 juli 2010
Grymt jobb du lagt ner. Grattis i efterskott!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 juli 2010
när du lackar sen, klär du in golvet också så du slipper få massa damm o skit i lacken

Sök