3042
Sök

Audi 90 högtalar hjälp

21 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Hej.
Ledsen att jag skapade en ny tråd för det här men det är så här att jag har en Audi 90 årsmodell 89 och jag har precis skaffat en ny stereo som jag skulle koppla in idag.

Grejen är den att ström och främre högtalare är kopplade helt korrekt men vet ej hur jag får ljud i bakre högtalarna. Har provat koppla lite olika för att se om ljudet kommer fram. Är det någon som vet vilka färger kablarna har som kommer från bakre högtalarna i bilen?

Tack!

41 Inlägg
6 januari 2009
Tompa8505 skrev:
Hej.
Ledsen att jag skapade en ny tråd för det här men det är så här att jag har en Audi 90 årsmodell 89 och jag har precis skaffat en ny stereo som jag skulle koppla in idag.

Grejen är den att ström och främre högtalare är kopplade helt korrekt men vet ej hur jag får ljud i bakre högtalarna. Har provat koppla lite olika för att se om ljudet kommer fram. Är det någon som vet vilka färger kablarna har som kommer från bakre högtalarna i bilen?

Tack!

tjena, jag har en audi 80 års 92, när jag kopplade in mina basar så slutade mit fram system att fungera vet ej vad det är för fel men jag ska prova pilla lite med det ikväll, får se om ja får ngn ordning på det

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
7 januari 2009
Tompa8505 skrev:
Hej.

Tack!

Det är enkelt att kolla om kablarna går till en högtalare. Ta ett vanligt batteri (AA 1.5V). Högtalarkabeln är ju tvåfärgad. Sätt ena färgen på - och den andra på +. Hittar du en högtalare så kommer det att spraka/knastra litegranna i den högtalaren.

Sök