3286
Sök

Åka till köparen?

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Har lite beslutsångest..hmm
Ska ju sälja bilen nu och har en som ville köpa den och som bor i Sthlm.
Han säger sig ha mycke att göra och vet inte när han hinner komma ner.
Jag sa att jag kunde komma upp med bilen om han stod för soppan och det va inga problem, säger han.
När man pratar med honom så verkar han trevlig och så..Men mina tankar har blivit lite mera suspekta..
Hans nummer finns ej på eniro och då blir man ännu mera fundersam.
Så frågan är, skulle ni åkt till köparen 35mil bort, eller hur skulle ni gjort?

4 506 Inlägg
7 januari 2009
Nej det hade jag ej gjort.
har råkat ut för sådana människor själv.

Vill de ha din bil då är det dom som ska åka till dig.

Kan du andas kan du dö.

7 100 Inlägg
7 januari 2009
han kan ju ha hemligt nummer ochså!

och nej,ja hadde inte åkt,ska han ha den så får han ta och komma helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2009
Jag hade frågat om han inte kunde rört sig några mil i alla fall. Mötas halva vägen eller liknande. Går han med på det så är det upp till din magkänsla, tror du att han kommer dyka upp 15 mil hemifrån, eller inte? Lite får man chansa ibland wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
han kan ju ha hemligt nummer ochså!

och nej,ja hadde inte åkt,ska han ha den så får han ta och komma helt enkelt!

Jo Tanken har slagit mej att numret är dolt. Ska nog iaf. be han att sätta in pengarna på kontot för soppan INNAN jag åker. Men å andra sidan, jag fråga om han ville ha med 19" för lite extra pengar..fick ett nej som svar. Om hanns tanke är att blåsa mej, skulle han då inte vilja ha med dem oxå?
Alltså jag har inga problem med att just åka iväg till säljaren så sätt då han jag köpte den av åkte en bit till mej när jag skulle köpa den.

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
rickylicious skrev:
Jag hade frågat om han inte kunde rört sig några mil i alla fall. Mötas halva vägen eller liknande. Går han med på det så är det upp till din magkänsla, tror du att han kommer dyka upp 15 mil hemifrån, eller inte? Lite får man chansa ibland wink

Jodå, han har väl sagt att han kan tänka sig åka en bit runtom sthlm..dit jag hittar typ och möta upp mej.

PS: då det idag inte är så lätt att bli av med sin bil, så kanske man får göra denna "uppoffring". chansen att den blir såld är ju iaf. 50%..
Senast redigerat av TT-Avant (7 januari 2009)

1 585 Inlägg
7 januari 2009
Jag hade gjort så som du skrev, be han sätta in pengar på ditt konto för soppan innan du åker. Då går du inte miste om dom iallafall. Sen är det upp till dig och din magkänsla att bestämma om du ska köra eller ej. Jag tror nog inte att jag hade gjort det iallafall. Men man vet aldrig. Brukar kunna höra på personen om dom verkar serriösa eller ej.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 januari 2009
Nu har ju en annan gjort något galnare saker för att hämta min nuvarande bil, men då har vi haft en väldigt god telefonkontakt innan. (160 mil tur å retur)
Men åka till en köpare, nja.. Nån meter borde han kunna göra. Så jäkla upptagen kan han då inte vara..

EDIT: Stavar som en blind...
Senast redigerat av Irmscher Vectra (7 januari 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

259 Inlägg
7 januari 2009
jag hade nog åkt om jag vore dig. har själv gjort det ett par ggr. och aldrig varit något problem för mig.

som du säger är de svårt att sälja bil nu så jag skulle tagit chansen och åka.

mvh

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Men det ni tycker inte at det låter dumt att be om pengar för soppan innan då? för vänder man på det hela så skulle det ju vara som att jag försöker sno han på pengar?

Egenföretagare
999 Inlägg
7 januari 2009
Bara du får pengar för soppa fram och tillbaka i förskott så kan det vara värt att testa, om du har tid själv vill säga.
Vill han inte ge pengar i förskott så är han nog inte så seriös.
Senast redigerat av weeeman (7 januari 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
7 januari 2009
Hans namn och adress att åka till och en symbolisk summa pengar in på kontot innan avfärd sen är det bara att packa matsäcken o dra iväg.

14 Inlägg
7 januari 2009
TT-Avant skrev:
Jag sa att jag kunde komma upp med bilen om han stod för soppan och det va inga problem, säger han.
När man pratar med honom så verkar han trevlig och så..Men mina tankar har blivit lite mera suspekta..

jag hade bett han skicka pengar först kanske inte hela summan men ngt för att han inte skall ångra sig eller skita i att möta upp dig o så....

Har man kört bakhjulsdrift och fyrhjulsdrift en gång då finns inte framhjulsdrift på kartan längre :P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2009
Att mötas halvvägs brukar vara ett alternativ, iallafall om man ska byta bil med någon.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2009
Handpenning är det minste han kan göra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
7 januari 2009
FireTraXX skrev:
Handpenning är det minste han kan göra.

Precis...

Jag skulle sälja en bil och han bad mig komma.
När jag väl kom dit så prutade han något fruktansvärt efter provkörning.
Gnällde på det ena och det andra men jag sade att det redan var avräknat på priset.
Blev en hel del förhandlingar men jag vägrade gå ner i pris så det blev ingen affär.
Detta var väl iofs bara 5 mil jag åkte men ändå.

Så be om handpenning precis som Firetraxx sade!

MVH. Alex

764 Inlägg
7 januari 2009
TT-Avant skrev:

Vill han verkligen köpa så har han tid att åka oxå!

TeQuilla

Yrkesförare
1 073 Inlägg
7 januari 2009
När jag skulle sälja min S60 satt jag i samma situation.
Dock endast 10 mil bort, men jag åkte dit och han köpte bilen av mig, så ingenting är omöjligt men det är en chansning.

9 108 Inlägg
7 januari 2009
Handpenning eller bensin+matpengar på kontot innan annars hade jag skippat det.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
7 januari 2009
Är det en Muhammed? I så fall hade jag nog tvekat direkt... fast det är väl bara sån jag är. Men men.

Får du pengar för soppan på ditt konto innan så är det ju bättre, som någon sa. Då känns det mer seriöst.

Sök