3330
Sök

Dåliga helljus, Audi A3

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Tjenare!

Jo det är så att jag börjar bli trött på att det inte är någon skillnad på helljus på/av på min A3. Är det bäcksvart ute och jag slår på helljuset så är det ingen större skillnad alls, jag kanske ser någon meter längre, men inte mycket mer (känns det som).

Går det byta glödlampor i originallyktan till något starkare, utan att modifiera något annat?

Någon annan som kör A3 som upplever samma problem?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

573 Inlägg
10 januari 2009
vad sitter det för original lampor i dom? går de att byta till högre watt? bäst är ju att sätta i xenon iofs

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 januari 2009
eller så är det smidigaste att slänga på 2 eller fler extraljus lite smidigare än xenon wink

Miklen
10 januari 2009
Team-Adolfsson skrev:
eller så är det smidigaste att slänga på 2 eller fler extraljus lite smidigare än xenon wink

Tror knappast d e smidigare än xenon. Xenon 50w skulle ja rekommendera. Helst om du kan få tag me ballaster som tänder ganska snabbt..

1 723 Inlägg
10 januari 2009
har likadant på min Golf. Helljuset är ett skämt. Är det nåt speciellt märke/modell på lampa man ska byta till?

Dieselgypsy
538 Inlägg
10 januari 2009
Det är bara konvertera helljuset till xenon alternativt kasta dit 2-3st extraljus.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

2 982 Inlägg
10 januari 2009
kolla så att dina reflektorer inte har blivit kassa, samt att du inte har fukt bakom glaset.
kör inte på 100W halogenlampor då de KAN bränna dina reflektorer.
xenon 35W räcker på halvljusen, därefter kör du xenon 50w på helljusen.

36 Inlägg
10 januari 2009
Hade xenon i min A4 o de blev en jäkla skillnad, kan sälja sådana för 1350:- om du vill ha... 35W med ballast..

Ljud o styling galen
Åker Volvo och bagge.
www.soundnstyle.se

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Kruxet med Xenon är väl att det kostar några tusen + att man ska byta en massa? Tänkte om det gick slänga dit några med lite högre Watt bara? Har inte en aning om vad det är för Watt original på dom smile

Angående extraljusen så känns det inte som något jag vill slänga på min bil, ni förstår säkert smile

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Dieselgypsy
538 Inlägg
10 januari 2009
Vill du förstöra dina strålkastare, sätt bara dit starkare lampor. Dagens strålkastare är verkligen inte tillverkade för starkare lampor än 50W, annars kommer dom att smälta.

Xenonkonvertering till en A3 1,8T är verkligen inte svårt. En xenonkonvertering kostar +- 1000 kr beroende på vad för kit du köper.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

7 274 Inlägg
10 januari 2009
Om du klarar av att byta en glödlampa så klarar du av att montera ett xenonkit också.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Det handlar inte så mycket om vad jag klarar, mest att jag inte har råd att lägga tusenlappar på något just nu när finansgrisen har ställt till det smile Vill inte heller trycka dit en 100000W lampa och bränna sönder allting, just därför hoppades jag på att någon hade någon koll på vad man kan smäcka dit utan problem.

7 274 Inlägg
10 januari 2009
Ja du kan ju prova med t ex Osram nightbreaker samt rengöra din lyktor.
Annars går det att få tag i xenon för drygt 600kr ifrån VVME.com om du slipper tullen.

141 Inlägg
27 januari 2009
Jag upplevde samma problem, lite kvarstår dock. Har en audi a3 1,8t. Tyckte att halvljuset var riktigt risigt så jag köpte ett xenonkit, 50W. Då blev halvljuset grymt men som sagt, helljuset blev ju än värre så det ger väldigt lite extra mot halvljuset. Med din pengabrist så kan jag nog inte ge några tips förutom att rengöra "lamphuset" och skicka i fräscha lampor men hittar du ett par hunkor så köp ett xenonkit, ska själv köpa till helljuset nu med! Lycka till

Aktad Medlem
301 Inlägg
27 januari 2009
Boren skrev:
Jag upplevde samma problem, lite kvarstår dock. Har en audi a3 1,8t. Tyckte att halvljuset var riktigt risigt så jag köpte ett xenonkit, 50W. Då blev halvljuset grymt men som sagt, helljuset blev ju än värre så det ger väldigt lite extra mot halvljuset. Med din pengabrist så kan jag nog inte ge några tips förutom att rengöra "lamphuset" och skicka i fräscha lampor men hittar du ett par hunkor så köp ett xenonkit, ska själv köpa till helljuset nu med! Lycka till

Jag måste fråga, kör du 50W xenon på halvljuset? Du bländar garanterat alla du möter värre än värst.. ett ok injusterat 35W-kit på halvljuset är på gränsen till bländande.. ett 50W måste vara totalt trafikfarligt...

(och jag är ingen anti-fulxenon-konverterings-kille gör själv 35W på halv och 50W på hel)

Till trådskaparen.. köp 50W xenon till helljuset. 1000-1200kr på blocket.. plug & play.. Man får en viss fördröjning men ett bra tryck i ljuset... annars är SIM´s runda extraljus mest pang för pengarna... Dyra standard lampor ger lite skillnad... men efter en xenonupplevelse är det inte värt de där hundralapparna..

Sök