det är samma motor i FTT och LTT och det är inga som hälst problem att ladda 1bar i en b230ft/fk. många som kör med högre laddtryck än 1bar på orginal bottendel.
igentligen är ft och fk inte samma men de är väldigt få grejjer som skiljer dom åt
okey, lär mig vad som skiljer dem åt förutom tryckklockan?
det är samma motor i FTT och LTT och det är inga som hälst problem att ladda 1bar i en b230ft/fk. många som kör med högre laddtryck än 1bar på orginal bottendel.
igentligen är ft och fk inte samma men de är väldigt få grejjer som skiljer dom åt
okey, lär mig vad som skiljer dem åt förutom tryckklockan?
Byt wastegate på en LTT så får du en fulltryckare med 0,55bar i laddtryck (FK´s wastegate har 0,3bar)
Ska du ladda med högre laddtryck så bör du chippa innan, så motorn får mer bränsle.
Att ställa på laddtryck tills det spikar och sedan sänka är ren idioti. De farligaste spikningarna är de som inte hörs.... och när det hörs så är det ofta för sent...
Googla så hittar ni fakta som stämmer istället för att bara gissa.. O tro inte på allt som står på nätet. 7/900 forumet har bra info om motorerna osv...
Donken86 skrev:
E ju högre komp i LTT:n så andra kolvar lr topp skiljer. Sen e det nå mer, minns inte exakt men de va nått med bränslet också.