3995
Sök

Fortkörning Tingsrätten Fredag!

3 059 Inlägg
18 januari 2009
Fredag har varit.. Hur gick det?

261 Inlägg
18 januari 2009
Hur gick det?va sa grisarna?

Me-BboyLuna

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 januari 2009
BboyLuna skrev:

Grisarna? Klyftigt.... Har du missat att dom finns för att vi ska känna oss trygga?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

631 Inlägg
21 januari 2009
Ellertz skrev:
BboyLuna skrev:

Grisarna? Klyftigt.... Har du missat att dom finns för att vi ska känna oss trygga?

Kolla på hans bilar, namn och bild ..    Han är uppenbarligen aldeles för cool jämfört med oss svenskar.

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 januari 2009
Arradin skrev:
Ellertz skrev:
BboyLuna skrev:

Kolla på hans bilar, namn och bild ..    Han är uppenbarligen aldeles för cool jämfört med oss svenskar.

haha, joo de är väl så... smile Polishat ska ju vara tufft i vissa grupper...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 januari 2009
Jag gissar på att dommen likt mitt fall kommer bli fällande...  det spelar ingen roll vad man säger tyvärr. Har dem bestämt sig så ha dem.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

253 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Ja missade ju att uppdatera, blev fälld ändå, spelade ingen roll vad jag hävdade, 4 papp i böter + varning från Lolstyrelsen.

Köpte mig ett par andra bilar, numera stannar jag inte när de vill stoppa. Oavsett vad det gäller.
Då slipper man ju både böter & tingsrätten tongue

4 005 Inlägg
19 april 2010
Amstaff skrev:
Ja missade ju att uppdatera, blev fälld ändå, spelade ingen roll vad jag hävdade, 4 papp i böter + varning från Lolstyrelsen.

Köpte mig ett par andra bilar, numera stannar jag inte när de vill stoppa. Oavsett vad det gäller.
Då slipper man ju både böter & tingsrätten tongue

Om jag har förstått dig helt rätt. Du anser dig vara oskyldig, och som argument för detta så var det för att polismannen hade skrivit fel klockslag på din bil. Och dels att din bil inte kunde accelerera upp till 76km/h och bromsa hårt för att kunna svänga av vägen kontrollerat?

Angående ditt argument om att köra ifrån polisen så kan det snabbt bli dyrare än du har tänkt då smitning har dagsböter eller fängelse i straffskalan. Sen är de oftast lite fler...

Men men, trevligt med lite inscannade dokument!

152 Inlägg
19 april 2010
jag passar på att fråga en fråga... läste någonstans i den här tråden eller om det var i tråden på zatzy... "hände likande en porsche som gasa upp från rödljus" stog något sånt.. min fråga är, om jag jag står och väntar på att det ska bli grönt, och vägen är 50 kmh, får jag inte acca så fort jag kan upp till 50km/H ???

91 Inlägg
19 april 2010
tobbe12: jo det får man, du får acca upp till den högsta tillåtna hastigheten..... finns väl ingen lag på det

1 174 Inlägg
19 april 2010
steven86 skrev:
tobbe12: jo det får man, du får acca upp till den högsta tillåtna hastigheten..... finns väl ingen lag på det

Vill först säga till trådskaparen att det var tråkigt för dig å lider med dig oavsett om du gjort fel eller ej (sura pengar)

Sedan så måste jag säga att snuten får fasen göra vad dom vill så länge den som åker dit inte har koll på lagar å regler, känns det som ibland. (detta gäller inte bara i trafiken utan i alla lägen speciellt när det gäller fotbolls arrangemang)

Så ett tips till alla ink mig själv efter läst många liknande trådar e väl att alla bör läsa bibeln (Sveriges Rikes Lag bok) cool

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
19 april 2010
steven86 skrev:

nja onödigt buller osv kan det räknas som och vårdlöshet i trafik om det spinner osv
så visst kan det var olagligt att axa riktigt hårt
men trycka på lite finns det inga hinder för smile
har tryckt på rejält när polisen stått och åkt bakom
nog för att dom undrat om man haft brottom men inget annat

men kör man med hjulspinn så är det ajbaja

Kör fort så hinner inget hända...

91 Inlägg
19 april 2010
Growe skrev:
steven86 skrev:

nja onödigt buller osv kan det räknas som och vårdlöshet i trafik om det spinner osv
så visst kan det var olagligt att axa riktigt hårt
men trycka på lite finns det inga hinder för smile
har tryckt på rejält när polisen stått och åkt bakom
nog för att dom undrat om man haft brottom men inget annat

men kör man med hjulspinn så är det ajbaja

ja men köra upp till 50 km/h är lagligt(oavsett hur snabbt det går), dock utan hjulspinn

Sök