3224
Sök

850 turbo/t5 chippad eller ej?

2 452 Inlägg
19 januari 2009
#41
du tittar ju inte på under sidan av boxen...utan öppna den,ang a.2 så är det den du skall öppna är den som är närmast kamremskåpan a.2 i ditt falll....boxen heter väl 073(074)på slutet ett bosch nummer...

döden kommer tillbaka

*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#42
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10210/548793_95m3tt.jpg


Sådär ja, tog en bild precis, vad kan man utläsa?smile


112 Inlägg
19 januari 2009
#43
Jag har en Bsr chippad 855 T5 med ca 300 hk och öveer 400 i nm!
Kan säga så att det  låter  inte  som din  är chippad då min familjebil!
Vissar vad den har  under  huven!
Okej jag Laddar mellan 0,9 och 1
men vid omkörning och gas pådrag så river den till och
Och  även  polaren  säger  det att denna  är  mycket  piggare en den 855 r som jag haft

*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#45
turbodeath skrev:
du tittar ju inte på under sidan av boxen...utan öppna den,ang a.2 så är det den du skall öppna är den som är närmast kamremskåpan a.2 i ditt falll....boxen heter väl 073(074)på slutet ett bosch nummer...

Bilden ovan är den som sitter till vänster, enligt slammis var den som satt till höger för automatväxellådan!?


Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#46
945_turbo skrev:
Jag har en Bsr chippad 855 T5 med ca 300 hk och öveer 400 i nm!
Kan säga så att det  låter  inte  som din  är chippad då min familjebil!
Vissar vad den har  under  huven!
Okej jag Laddar mellan 0,9 och 1
men vid omkörning och gas pådrag så river den till och
Och  även  polaren  säger  det att denna  är  mycket  piggare en den 855 r som jag haft

Suck... roll
Det är mycket märkligt att din chippade T5a går lite bättre än en 855R (original). roll INTE.
Då, om dina siffror stämmer, har du ju trots allt 50hk mer än en 855R och 50Nm mer än en 855R original...

För att komma tillbaka till ämnet, så ser det där inte ut som min databox gör, chippet brukar ju vara en rektangulär historia...

Kolla andra boxen med, för säkerhets skull?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

9 Inlägg
19 januari 2009
#47
antagligen är din bil chippad eller så har någon höjt laddet lite bara.
hade en t5a innan fast manuell, innan chip gick laddtrycksmätarn lite över hälften o efter chip strax förbi, precis som på din bil.
om du vill ha ett gäng billiga hästar till så sätt på 100cells racecat, de gör susen kan jag lova.. anledningen till att du tycker den är slö för o ha 280-290hk är nog bara för att det är en automat... var rädd om den dom går tydligen sönder ganska ofta ;-)


*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#48
Bilden ovan är på den vänstra boxen! Jag har inne den högra boxen i huset nu men behöver torxnyckel för att öppna den! Är det den högra eller vänstra boxen? Inga gissningar nu utan vet man inte behöver man inte skriva:)


112 Inlägg
19 januari 2009
#49
TurbOla skrev:
945_turbo skrev:
Jag har en Bsr chippad 855 T5 med ca 300 hk och öveer 400 i nm!
Kan säga så att det  låter  inte  som din  är chippad då min familjebil!
Vissar vad den har  under  huven!
Okej jag Laddar mellan 0,9 och 1
men vid omkörning och gas pådrag så river den till och
Och  även  polaren  säger  det att denna  är  mycket  piggare en den 855 r som jag haft

Suck... roll
Det är mycket märkligt att din chippade T5a går lite bättre än en 855R (original). roll INTE.
Då, om dina siffror stämmer, har du ju trots allt 50hk mer än en 855R och 50Nm mer än en 855R original...
För att komma tillbaka till ämnet, så ser det där inte ut som min databox gör, chippet brukar ju vara en rektangulär historia...

Kolla andra boxen med, för säkerhets skull?

Dumt  att  du  lär dig  läsa står klart  och tydligt att inte  min  bil är  orginal och jag har  även papper  på antal hästar och nm då den är  bänkad för att  jag skulle  veta om jag kan ta steg 3 chippet från bsr!

*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#50
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10210/548862_ia3vil.jpg


Så ja! detta är en bild på den högra boxen, även kallad A.2. Den bilden ovan är den högra och heter 5.3. Vilken utav boxarna är de och kan någon utläsa något utav bilderna?
Väldigt tacksam om någon kan hjälpa till, svaren hittils har bara gjort mig ännu mera förvirrad:)


IT-Tekniker
161 Inlägg
19 januari 2009
#51
hampa87 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/10210/548862_ia3vil.jpg


Så ja! detta är en bild på den högra boxen, även kallad A.2. Den bilden ovan är den högra och heter 5.3. Vilken utav boxarna är de och kan någon utläsa något utav bilderna?
Väldigt tacksam om någon kan hjälpa till, svaren hittils har bara gjort mig ännu mera förvirrad:)

Detta är rätt box och den är chippad.

Angående placeringen av boxarna..  på alla bilar jag sett så har växellådans box suttit i mittenfacket (till höger från sprutboxen sett), insprutningsboxen i det vänstra när du står framför bilen och tittar på dem...

Men det kan väl vara så att det inte  är samma i alla..  på min -94 turbo och min -95 2.5 SE är det så och alla andra jagtittat på som sagt...
Senast redigerat av Slammis (19 januari 2009)


IT-Tekniker
161 Inlägg
19 januari 2009
#52
Fast nu blev jag lite osäker, kan du fxa en bild tagen lite lägre och mer från sidan ?

Nej, det måste vara orginal chip i den...  benantalet är rätt...
Men den har varit chippad...
Senast redigerat av Slammis (19 januari 2009)


260 Inlägg
19 januari 2009
#53
Ser ut som orginal chippet.. sitter där en sockel? ser inte det.

Om du det är orginal chippet så är den väl påställd, men bränslet osv oförändrat så..

Skaffa en laddtrycksmätare o kolla vad den laddar som max.


Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#54
945_turbo skrev:
Dumt  att  du  lär dig  läsa står klart  och tydligt att inte  min  bil är  orginal och jag har  även papper  på antal hästar och nm då den är  bänkad för att  jag skulle  veta om jag kan ta steg 3 chippet från bsr!

Du kan väl börja med att lära dig stava och sätta samman meningar rätt? wink

Det jag åsyftade var ironi.
Det är ganska logiskt att en chippad T5 med 300hk och 400Nm drar en original 855R, eftersom 855R har 250hk och 350Nm... roll
Det är liksom lite dumt att påpeka det i tråden. För att inte tala om poänglöst.

Dessutom har du inte lagt upp din jättefina braiga superfina 855a...



Tillbaka till ämnet.
Det är rätt box nu i alla fall. tongue
Det är svårt att se om chippet sitter på en sockel.
Men den har alla benen där, det har inte mitt chip, och på mitt chip sitter det en klisterlapp med texten "Fyra hål lediga ->".

Jag gissar på originalchip. tongue
Senast redigerat av TurbOla (19 januari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#55
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10210/548988_nk3abj.jpg

tack för ert engagemang, här är ytterligare en bild. jag vet inte om man ser bättre på denna men möjligtvis lite.


*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#56
Tryck gärna på bilden(bilderna) och förstora dem om ni inte redan gjort de. Enligt mig så är de ganska detaljerade men jag vet ju inte vad jag ska titta efter:)


Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#57
hampa87 skrev:
Tryck gärna på bilden(bilderna) och förstora dem om ni inte redan gjort de. Enligt mig så är de ganska detaljerade men jag vet ju inte vad jag ska titta efter:)

Chippet är det rekangulära som det står S930 på.
Sitter det på en hög sockel, eller är det bara en låg plastram?

Svårt att beskriva när man inte kan jämföra med en motsvarande chippad box...

Men du kan prova ta en bild till, fast där man ser chippet från sidan typ. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

*BECE**
334 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#58
TurbOla skrev:
hampa87 skrev:
Tryck gärna på bilden(bilderna) och förstora dem om ni inte redan gjort de. Enligt mig så är de ganska detaljerade men jag vet ju inte vad jag ska titta efter:)

Chippet är det rekangulära som det står S930 på.
Sitter det på en hög sockel, eller är det bara en låg plastram?

Svårt att beskriva när man inte kan jämföra med en motsvarande chippad box...

Men du kan prova ta en bild till, fast där man ser chippet från sidan typ. tongue

jag kan gå ut och ta en bild nu, är du kvar en kvart till?smile


187 Inlägg
19 januari 2009
#59
945_turbo skrev:
Jag har en Bsr chippad 855 T5 med ca 300 hk och öveer 400 i nm!
Kan säga så att det  låter  inte  som din  är chippad då min familjebil!
Vissar vad den har  under  huven!
Okej jag Laddar mellan 0,9 och 1
men vid omkörning och gas pådrag så river den till och
Och  även  polaren  säger  det att denna  är  mycket  piggare en den 855 r som jag haft

Jag är ytterst tveksam till att din T5 har 300ärliga hästar, i synnerhet om du "bara" laddar 0.9-1bar med orginalsnurran. Lägg gärna upp bänkpappret som du nu sade dig ha, för att tysta tvivlare som mig. smile


Ursäkta för kapning av tråd.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#60
hampa87 skrev:
TurbOla skrev:
hampa87 skrev:
Tryck gärna på bilden(bilderna) och förstora dem om ni inte redan gjort de. Enligt mig så är de ganska detaljerade men jag vet ju inte vad jag ska titta efter:)

Chippet är det rekangulära som det står S930 på.
Sitter det på en hög sockel, eller är det bara en låg plastram?

Svårt att beskriva när man inte kan jämföra med en motsvarande chippad box...

Men du kan prova ta en bild till, fast där man ser chippet från sidan typ. tongue

jag kan gå ut och ta en bild nu, är du kvar en kvart till?smile

Jepp, det är jag. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök