3941
Sök

Köp råd volvo 945 Turbo -98

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Ska Förmodligen köpa mig en Volvo 945 LTT 98

Bilen har gått 23.000 snart 24 och är en automat

Jag har kollat runt lite på blocket och dom ligger runt 30.000-40.000 för dessa mil och automat osv ungegifär.

Jag ska få ge 26.000 värkar vara ett vettigt pris eller?

Vad ska man tänka på? Vad ska man kolla?

Vanligt fel på dessa bilar?

Bilen säljs av bilfirma och blir snart ny bes/skattad och polering utförs och nya bromsar även kamrem har bytts nyligen mm.

Försäkringen är ju billigare på en Lätt tryckare än en Full tryckare och det ända som skilljer är ju westgaten byter man den så får man fulltryckare det är vad jag har löst/hört iallafall. Så då är det väll bättre att köpa LTT?

Mvh

Mvh Christian

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
inte ett svar hmm

Kanske ska fråga på tpc istället

Mvh Christian

961 Inlägg
20 januari 2009
ja jag tycker de lät som ett bra pris iaf .. ligger ju högre som sagt .. ja de är smartare att köpa en ltt pga av försäkringen och byter du wgklockan så laddar den som en fulltryckare .. smile köpköpköp

Pure DieselPower

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
ja jag tycker de lät som ett bra pris iaf .. ligger ju högre som sagt .. ja de är smartare att köpa en ltt pga av försäkringen och byter du wgklockan så laddar den som en fulltryckare .. smile köpköpköp

ok jag tycker med det låter prisvärt

Blir nog den då

Något man ska kolla på som brukar vara fel på 945:an ?

Mvh Christian

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 januari 2009
criller skrev:
talibangran skrev:

ok jag tycker med det låter prisvärt

Blir nog den då

Något man ska kolla på som brukar vara fel på 945:an ?

torkarmekanismen bak och bakluckehandtaget brukar kärva ihop.

Kolla om oljan är bytt i lådan

rost i skärmkanter

inte mycket som går sönder på sånna bilar

Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 januari 2009
bara tänka på att bilar från 98 är typgodkända dvs man kan få problem vid bes om den inte är orginal eller en jävlas massa böter fall man träffar på en sur snut kan va bra och tänka på;)
fulltryckarna är inte så jätte dyra i försäkring heller 480 i månaden på halvförsäkring om man e under 24

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 januari 2009
volvo_dude skrev:
bara tänka på att bilar från 98 är typgodkända dvs man kan få problem vid bes om den inte är orginal eller en jävlas massa böter fall man träffar på en sur snut kan va bra och tänka på;)
fulltryckarna är inte så jätte dyra i försäkring heller 480 i månaden på halvförsäkring om man e under 24

så länge man inte gör ändringar som försämrar bilen är de ganska lungt

Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
volvo_dude skrev:

så länge man inte gör ändringar som försämrar bilen är de ganska lungt

jo men ändå kan va bra och tänka på sen finns de vissa som e bra sura och har behörigheter och ge böter/ombes finns ju trots allt folk som har en vrickad syn på allt.. kan ju va och tänka på

Volvonörd
1 187 Inlägg
20 januari 2009
Jag tycker att du ska köpa den, visserligen köpte jag min för lite mindre än då, även det en automat, som sagt kolla oljan i lådan även handbromsen eftersom den inte används så ofta med en automat så att du inte behöver börja med att laga den, men det skulle väl ses över med bromsar å sånt innan så,,,, Så bara köp å var nöjd (förhoppningsvis) wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

3 Inlägg
21 januari 2009
KÖP Containern Den Håller för allt;)

-utan 940
1 728 Inlägg
21 januari 2009
Angående försäkringen så är det nog bara en tidsfråga innan LTT blir dyrare att försäkra än en fulltryckare pga. att alla numera vet hur lätta dessa bilar är att trimma vilket gör att olycksstatistiken påverkas. Det är Olycksstatistiken som avgör hur dyr en bil är att försäkra, inte hur många hästar den har på pappret.

Sök