zlobo skrev:
Kitty du ligger efter i battlen
I'm back in the game!
Mkt mera hänt med bilen än vad som bjuds på, jag vet, jag ska skärpa mig. Kanske. Ngn gång.. När tiden räcker till för allt..
Vi har haft mkt problem det sista, först bränsleläckage - när jag upptäckte det första gången var det under batteriplattan, tydligen inte så ovanligt men inte heller så konstigt med tanke på konstruktionen..
Det fixades efter lite kapning.. Nu har jag en underhållslucka i batteriplattan!
Det hade sparat mig en del tid att redan då veta att det forsade bensin även längre ner, nånstans ungefär halvvägs mellan motorrummet och golvet..
Där löper ledningarna längst med torpedväggen, mellan den och en värmeplåt.. Också ett ställe som verkade vara bra grogrund för rost, inte bra..
Den dåliga biten där ersattes med kopparrör, funkar fint och håller tätt numera!
Rekommenderar inte Feltemas stålomspunna bränsleslang om man vill att det ska se snyggt ut.. Vi har en seriös strömtjuv har vi konstaterat, kanske inte så konstigt med tanke på att det ligger lösa kablar överallt och att en del av kablarna inne i kupén verkar ha varit med om en brand..
Jag och el är tyvärr inte kompisar, så här behöver vi faktiskt seriös hjälp.
Dom gamla extramätarna har smält tom.. Och jar har faktiskt en fråga ang den där ljusa lösa kabeln.. Efter lite forskning misstänker jag att den ska till batteriets plus, ngn som kan bekräfta detta?Där emellan ngnstans hade vi startproblem som verkar vara borta efter tändstiftsbyte och rengöring av fördelarlock och lite småsaker.. Oljan är bytt, men tickandet har lika mystiskt kommit tillbaka, det däremot är ngt mindre prioriterat för tillfället.. Vår största prio just nu är den berömda tomgången, som självklart inte riktigt vill vara som den borde. I jakt på att lösa det problemet har vi bytt ut en del dåliga vacuumslagar och nu håller tomgångsmotorn på att rengöras ordentligt. Förhoppningsvis kommer det hjälpa, om inte, får vi gå vidare.
Tomgångsmotorn innan.... och efter.. Den kunde lika gärna bli fin utvändigt också tänkte jag.. Och när man ändå har tagit bort saker kan man lika gärna fräscha upp dom lite innan dom ska tillbaka..