3409
Sök

hjälp bränsle fel volvo T5

313 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
har ett problem det står i fel koderna / för mager eller fet bränsle blandning vad kan felet vara
fråga 2 kan det påverka laddtrycket ? nu laddar den 0.8-0.9 för ut ladda den 1.2

bilen är en volvo 855 T5-94

Wankeltok
8 Inlägg
20 januari 2009
Det finns massor av olika anledningar  att en motor skulle gå för fett eller magert, två av dessa (som jag anser mest troliga) är antingen att det är Lambdasonden som ger fel värden eller är trasig, eller så är det luftmasse mätaren som ger felaktiga värden och rapporterar luftflöde som inte överensstämmer med verkligheten. Har du fler felkoder än bara den?

313 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
nej inte vad jag vet smile

Wankeltok
8 Inlägg
20 januari 2009
Ja då har du ju iaf 2 ställen att börja felsöka, börja med lamda sonden, koppla ur den och se om bilen beter sig likadant, det är lättaste sättet att se om den är helt slut. Likadant går så klart att göra med luftmassemätare för att se om den går lika dåligt som innan. Detta visar ju såklart enbart om dessa komponenter är trasiga, inte om dom är halvt fungerande, men det är en bra start.

313 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
kan det göra att den inte laddar som den ska ?

8 250 Inlägg
21 januari 2009
Börja med det enkla: kolla om den drar tjuvluft / om du har nån sprucken slang.

167 Inlägg
21 januari 2009
Köp en startspray och spruta vid skarvarna till alla tryckrör och om den varvar upp på nån av dom så har du dig ett läckage:P

Överladd<3

313 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
här ska det köpas startgas smile  sen ska jag  kolla alla slangar smile

313 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
bobbo22 skrev:
här ska det köpas startgas smile  sen ska jag  kolla alla slangar smile

har provat med startgas men det hjälpte inte sad

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 januari 2009
har du sprayat alla slangar ifrån alla vinklar å vrår? för mager för fet säger du? å endast den felkoden? kolla igen å se om det har kommit fler, ifall det finns fler skriv järna dem, om inte så finns det massor man kan felsöka... =P

Sök