3954
Sök

Ingen som ska åka Eskilstuna-Jämtland till veckan?

36 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Har hittat en fin Audi A6 på Arver bil i Eskilstuna, har dock ingen möjlighet att hämta den själv dom närmaste 2 veckorna!

Ingen som ska åka Eskilstuna-Jämtland kommande vecka?

Isåfall kan jag erbjuda gratis hemresa samt en tusing för besväret!

1 854 Inlägg
24 januari 2009
=du tänker köpa en bil du inte sett lr provkört?

36 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Japp det är inga problem, den ser fin ut, svensksåld, endast 11000 mil, trots namnet Arver så är det en stor seriös svenskägd firma med flera filialer, kan mina lagar ang ångertid osv så skulle det vara skrot så åker jag ner och lämnar tillbaka eller kräver ersättning för skador och fel som det ej varit deklarerat för!

Att ta en snabb titt i en bok ang affärsjuridik är något alla som köper eller säljer en bil bör göra!

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 januari 2009
Menar du att någon just från Eskilstuna ska åka hit med bilen eller hur menar du?
Jag kan annars ställa upp som chaufför om du behöver en extra.
Har ändå inget vettigare för mig, arbetslös som man är.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 883 Inlägg
24 januari 2009
Ottosson79 skrev:
Japp det är inga problem, den ser fin ut, svensksåld, endast 11000 mil, trots namnet Arver så är det en stor seriös svenskägd firma med flera filialer, kan mina lagar ang ångertid osv så skulle det vara skrot så åker jag ner och lämnar tillbaka eller kräver ersättning för skador och fel som det ej varit deklarerat för!

Att ta en snabb titt i en bok ang affärsjuridik är något alla som köper eller säljer en bil bör göra!

och om skadorna uppkommer på resan hem vems är felet då bilfirmans eller han/hon som kör upp bilen?
och framförallt så blir ju bevisbördan knepig då den som kört gärna inte vill ta på sig det.
Skulle akta mig för att åta mig ett sådant här "uppdrag"
Senast redigerat av Hamilton (24 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se

36 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
SJälvklart har jag fått foton på bilen, är hela högerdörren intryckt när bilen når jämtland är det ju således chauffören som skadat den..vilket isåfall kostar mig mellan 3 och 5000:- i självrisk!

Är det stenskott på huven när den når jämtland, ja då är det en begagnad bil som jag köpt..vilken tur, får man en ny bil för 90 tusen är den antingen stulen eller av ytterst dålig kvalitet!

Rasar motorn i Gävle är det ju firman som sålt den som får stå för reperation.

Så Hamilton, beskriv gärna hur det skulle kunna gå fel?

Jag är ej ute efter att lura någon, vill bara köpa en bil som jag ej har möjlighet att hämta själv..

Ska fundera på ditt erbjudande AirOne..isåfall blir det en intensiv tur och retur resa då jag måste va hemma morgonen efter!

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 januari 2009
Ottosson79 skrev:
SJälvklart har jag fått foton på bilen, är hela högerdörren intryckt när bilen når jämtland är det ju således chauffören som skadat den..vilket isåfall kostar mig mellan 3 och 5000:- i självrisk!

Är det stenskott på huven när den når jämtland, ja då är det en begagnad bil som jag köpt..vilken tur, får man en ny bil för 90 tusen är den antingen stulen eller av ytterst dålig kvalitet!

Jag är ej ute efter att lura någon, vill bara köpa en bil som jag ej har möjlighet att hämta själv..

Ska fundera på ditt erbjudande AirOne..isåfall blir det en intensiv tur och retur resa då jag måste va hemma morgonen efter!

Inga problem. Jag har i alla fall erbjudit mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 883 Inlägg
24 januari 2009
Ottosson79 skrev:

Kan gå fel på många sätt du får tex en gasglad jeppe som kör hem bilen och på ren jävelskap kör sönder bilen hur kan du då kräva bilhandlaren på det? Givetvis kommer ju han/hon som kört blåneka att det är han/hennes fel...

Fotograf på tierpidag.se

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
24 januari 2009
om ja skulle ta detta uppdrag skulle ja kolla bilen med bil säljaren samt ha ägaren på högtalar funktion på telen.. då kan det inte uppstå så my konstigheter.. är lite halv sugen på att ställa upp faktiskt..

hur ser hemresan ut?

4x4 is tha shit!

6 Inlägg
24 januari 2009
att jag inte såg det tidigare, jag skulle enbart till älvdalen men ändå smile alltid en bit på vägen

Sök