Crille88 skrev:
1:a grejen man kommer o tänka på e då varför du köper en dump om "mekaniker" sagt att de pajjar LMM.
Enligt bilden tycker ja den ser ut som återcirkulerande. vilket det i dagsläget redan sitter på din bil.. sen e de klart att man själv väljer om man vill sätta dit en slang som leder tillbaka luften in i snorklen eller om den ska rakt ut luften.
återigen så e de snack om att LMM pajar pga öppen dump,, detta e väldigt väldigt sällsynt.. de enda som händer när bilen mäter en viss mängd luft o sedan får fel värde e att den fettar på istället.. för mycket bensin däremot som ovan nämnt är inte bra för katten. så de e snarare den man ska oroa sig för o inte LMM.
LMM däremot kan paja vid tex ett öppet filter av dålig kvalite som släpper igenom för mycket skit.. eller om de e inoljat som satan så oljan följer med in o klibbar fast på trådarna i LMM.
om du är ute efter ett högt pys i din bil, vilket ja antar iom att du köper en ny dump istället för den som sitter org som funkar utmärkt upp mot en 350-400 hk.
så kan du börja med att chippa bilen om de inte redan e gjort.. då den laddar 0,4 i dagsläget vilket inte kommer låta så mycket, sen kan du montera ett öppet filter på bilen och så sätter du en återcirkuleringsslang på dumpen o kör in den nära, men efter LMM. då kommer det o höras ut genom filtret när bilen dumpar samtidigt som det är rätt inkopplat och återcirkulerande.
MVH