attackhamster skrev:
Dum fråga... är detta engagemang gjord av privat person eller förening? *funderar mest vart mina 60kr hamnar?* och varför dom som ställer ut betala?
Såg inte detta inlägg förräns nu
Ska väl svara på det här också kan vara intressant för Er alla att få veta.
Att vi tar ut en entreavgift på 60:- är till:
Pokaler
Hyra av mark
Material
Osv
Vi har sponsorpriser att lotta ut på entrebiljetten, och många får saker, kan naturligtvis variera på värdet,
så man kan säga att 60:-/entre är erat bidrag till att det ska gå runt för att ha trevligt.
Vi håller så lågt det går i Entre avgift
Varför gör vi det här? Jo Vi och Ni träffar så många trevliga människor och det betyder mer än något annat, många fina bilar vi har resonerat att huvudsaken allt går runt, vi deklarerar varje år obs!! entrebiljetterna eftersom vi inte tar in medlemmar till "Örebroträffen/Örebromixen" och det står också i stadgarna så redovisar vi istället på det sättet (entren).
Det är jätteroligt med träffarna, men inte så att man vill betala hela kalaset själva, de som arrangerar träffar vet att det ligger mycket arbete och kostnader bakom, finns inget som flyter problemfritt, eftersom vi hållit på så många år kändes det som en utmaning att få ta tag i "Mixen" som varit ett önskemål i över 10 år, det vi märkt också är att besökare vill att det ska vara arrangerat och ordning och att det finns ansvariga
Hoppas att jag struckit några frågetecken, annars pm:a gärna mej så ska jag svara
Vi Önskar Gamla och Nya besökare mycket Välkomna
Mvh// Mariana och Anki
Ps: Glöm inte ta med det fina vädret (åtminstånde uppehåll)