3400
Sök

Osäker på bild av fartkamera

47 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Råkade köra för fort i helgen då jag missade hastighets skylt å kamera från 70 - 50 sträcka.
Jag ryckte upp handen för ansiktet strax innan blixten kom och tänker hela tiden på den händelsen, är det någon som vet om man kan kolla upp detta på nätet innan det kommer på posten.

Jag ryckte upp handen av mag känsla och osäkerhet av tillåtna fart om ni undrar.

OEM <3
6 957 Inlägg
26 januari 2009
Samma här hmm Ja kom lite fort mot en kamera i fre. låg i 100 (enligt min mätare) och det blixtra så fint tongue
Får väl se när den lilla boten kommer..

OEM <3

Mästare
2 947 Inlägg
26 januari 2009
Om jag har fattat det rätt av alla andra tusen trådar om detta på Gorg så kvittar det om du har handen, foten eller röven för ansiktet då dem ändå skickar boten till ägaren av bilen genom reg.-numret.
Senast redigerat av KimVsWorld (26 januari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

12 Inlägg
26 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Om jag har fattat det rätt av alla andra tusen trådar om detta på Gorg så kvittar det om du har handen, foten eller röven för ansiktet då dem ändå skickar boten till ägaren av bilen genom reg.-numret.

Sant, men sen ska de bevisa att det va du som satt bakom ratten.

1 174 Inlägg
26 januari 2009
SunnyLaX skrev:
KimVsWorld skrev:

Sant, men sen ska de bevisa att det va du som satt bakom ratten.

Precis kan man inte bevisa att det är du som kör så kan dom inte göra något.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"

47 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
KimVsWorld skrev:

haha humor.
jag undrade om man kolla upp om man har blivit identifierad på nätet

47 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
äre polisen,vägverket,länstyrelen eller annan man får brev i från???

Mästare
2 947 Inlägg
26 januari 2009
trafik-faran skrev:
äre polisen,vägverket,länstyrelen eller annan man får brev i från???

Transportstyrelsen kanske? lol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Forummoderator
26 339 Inlägg
26 januari 2009
trafik-faran skrev:
KimVsWorld skrev:

haha humor.

Jag skulle vilja höra det telefonsamtalet..

"Ursäkta..jag blev tagen med fartkamera. Men jag höll handen för så det inte skulle synas
att det var jag...så jag undrar om jag kom undan?"

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sanizz
26 januari 2009
Inte direkt ditt svar. Men det kan vara intressant så spana in klippet som handlar om en unik kille som försöker lura fartkamersystemet i usa.

http://www.garaget.org/video/05hcchu29r92

3 059 Inlägg
26 januari 2009
trafik-faran skrev:
Råkade köra för fort i helgen då jag missade hastighets skylt å kamera från 70 - 50 sträcka.
Jag ryckte upp handen för ansiktet strax innan blixten kom och tänker hela tiden på den händelsen, är det någon som vet om man kan kolla upp detta på nätet innan det kommer på posten.

Jag ryckte upp handen av mag känsla och osäkerhet av tillåtna fart om ni undrar.

Fartkamera på en 50 sträcka? Första gången jag hört att det sitter på 50 sträckor smile Måtte jag ha missat nått. Finns nog inte här nere i skåne smile
Du missade alltså skylten som säger att sträckan är kameraövervakad och du missade hastighetsskylten och du missade linjemarkeringarna som också visar att hastighet ändras..
Nästa gång missar du övergångsställe och kör på någon.. Pröjsa dina böter o va glad.. Du kan INTE kolla på nätet om du blivit identifierad eller om du kommer få böter/brev eller annat sånt i dessa ärende.

Dom kanske skulle börja med en fotosida på fortkörare, så kan man se om bilden blev bra eller om man måste "ta om den"..

Sanizz skrev:
Inte direkt ditt svar. Men det kan vara intressant så spana in klippet som handlar om en unik kille som försöker lura fartkamersystemet i usa.

Killen var nog inte så unik, såg ut som många andra.. dock en ganska rolig nummerplåt. Frågan är om transportstyrelsen hade godkänt en personlig med bara 0'or, D'n och O'n.. Å andra sidan sitter deras regnummer tätare och dom får ha fler antal siffror/bokstäver än vi får.
Senast redigerat av Smajly (26 januari 2009)

135 Inlägg
26 januari 2009
Smajly skrev:
trafik-faran skrev:

Fartkamera på en 50 sträcka? Första gången jag hört att det sitter på 50 sträckor smile Måtte jag ha missat nått. Finns nog inte här nere i skåne smile
Du missade alltså skylten som säger att sträckan är kameraövervakad och du missade hastighetsskylten och du missade linjemarkeringarna som också visar att hastighet ändras..
Nästa gång missar du övergångsställe och kör på någon.. Pröjsa dina böter o va glad.. Du kan INTE kolla på nätet om du blivit identifierad eller om du kommer få böter/brev eller annat sånt i dessa ärende.

Dom kanske skulle börja med en fotosida på fortkörare, så kan man se om bilden blev bra eller om man måste "ta om den"..

Sanizz skrev:

Killen var nog inte så unik, såg ut som många andra.. dock en ganska rolig nummerplåt. Frågan är om transportstyrelsen hade godkänt en personlig med bara 0'or, D'n och O'n.. Å andra sidan sitter deras regnummer tätare och dom får ha fler antal siffror/bokstäver än vi får.

De finns gott om kameror på 50 sträckor ...... kolla bara på 45 an.Varenda liten by har ju kamera upp mot fjällen  (sälen )

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 januari 2009
man har ju vart orolig om man har kört för fort förbi en fartkamera , man vet ju inte om den är på eller inte

Nissan Silvia

528 Inlägg
26 januari 2009
trafik-faran skrev:

http://www.vv.se/templates/page2_2____16247.aspx

Där finns all information om kamerorna som du kan tänkas vilja läsa. Läs dem först och *Efter* det läser du vad garagets samlade erfarenhet har att säga om det.

Zzzz
937 Inlägg
27 januari 2009
s12 skrev:
man har ju vart orolig om man har kört för fort förbi en fartkamera , man vet ju inte om den är på eller inte

Om du har åkt förbi den för fort så behöver du inte vara orolig om du blivit fotad eller inte.
Man kan inte missa blixten.

88 Inlägg
27 januari 2009
Både jag och min far har blivit fotograferade, jag hade handen för ansiktet när jag passerade kameran, inte hört någonting, inget brev.
Det har inte han heller fått, jag har tappat förtroendet för såna där tingestar:rolleyes:
Senast redigerat av 3rik (27 januari 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 januari 2009
trafik-faran skrev:

Måste bara kommentera en grej här. "osäkerhet av tillåtna fart". Åkte mellan trollhättan o lilla edet, som e fartkamera heaven, förra helgen och de skifta hastighet mellan 90, 50, 70 hela jävla tiden.

Varför kan de inte sätta upp rådande hastighet vid fartkamerorna så man vet vilken fart man ska hålla?

Satt ju med kalle anka mask o bromsa som en idiot ibland för man visste inte om de va 50 eller 70 osv (kör aldrig där annars och snöblandat regn med skittorkarblad). Vill de nu att vi ska sänka hastigheten o kamerorna inte e där för att ge böter, upplys oss då om vilken hastighet som gäller!
Senast redigerat av Mortalis (27 januari 2009)

peedjay
27 januari 2009
AirOne skrev:
trafik-faran skrev:
KimVsWorld skrev:

haha humor.

Jag skulle vilja höra det telefonsamtalet..

"Ursäkta..jag blev tagen med fartkamera. Men jag höll handen för så det inte skulle synas
att det var jag...så jag undrar om jag kom undan?"

HAHAHA! ja dör!big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 januari 2009
KimVsWorld skrev:

Illa om man får hem bilden med baken uppe i rutan och en bild på dig på ditt körkort bredvid.. Som dom hade identifierat dig trots röven.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Redlinefoto
259 Inlägg
27 januari 2009
Om dom inte kan se ansiktet så skickar dom hem en lapp om att man ska erkänna att man körde eller så ska man skriva vem som körde...efter det skickar dom väll foto och bötern, jag har aldrig erkännt att jag eller någon annan kört och skitit i att skicka in lappen och det har inte hänt och det var i sommras...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Sök