3264
Sök

Rx7,GTR,supra?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2009
#41
rotary12 : mycket bra film från youtube
_lee_jr : mm den skyline är inte å leka med ha ha

Nissan Silvia

ProWanker
211 Inlägg
27 januari 2009
#42
Skyline finns det gott om o supror ännu fler här nere.  Rx7 om du frågar mig.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
27 januari 2009
#43
Det att tänka på med RX7 är väl att APEX-tätningen eller vad den heter mellan rotorerna så att säga har en tendens till att gå sönder och börja läcka.
Sen så ska dem va väldigt svåra att drifta med vad jag har hört. Men det är riktigt roliga bilar att köra.

R33 GTR är ju också en riktigt rolig bil både på bana, gata, strippen och även sidleds om man ställer den i läge RWD om man har en sådan box i den.
Nackdelen med R33:an är väl att den är rätt tung, iallafall om man jämför med RX7:an, men den är väl dock lite lättare än t.ex. Supran som du redan har haft.

I trimvänlighet så är det nog inte så stor skillnad på RX7 och R33 GTR sålänge man vet vad som ska göras och hur.
Båda bilarna har bra motorer som är testade på både det ena och det andra sättet både i USA och Japan då båda modellerna är populära drifting/banracing/stippen bilar då framförallt bana och drifting i Japan.
Finns mycket trim och styling till båda modellerna också.

Så jag kan rekomendera dig båda bilarna, det är mesta beror väl på vad den ska användas till.

Själv så hade jag nog valt en R32 GTR med lite godis då dem funkar bra både på bana, gata, drifting och på stippen.

Hoppas att detta hjälper dig lite i valet av en mycket rolig bil smile

/Påsen

PÅSEN RACING

KTM 660
537 Inlägg
27 januari 2009
#44
Bara att byta apex tätningen till den förstärkta. Den håller för mycket effekt och om man ändå ska trimma så portar man motorn och byter tätningen

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Lastbilschaffis
811 Inlägg
27 januari 2009
#45
Man ser inte så många RX7or faktiskt och de ser lite råa ut på sitt sätt smile

GTR är lite tyngre men som allt annat går det att banta ner den ett par kg smile och lite mer mångsidig med sin 4wd för strip/bana & med torque controller eller va de nu kallas för olika namn så kan man göra den till driftbil med smile

svårt val men har man redan haft supra  så prova på rx7 eller skyline smile

7 120 Inlägg
27 januari 2009
#46
Dawe_A skrev:
Aerodynamik skrev:
Vet inte så mycket om Rx-7, men GT-R har ju helt klart stort övertag effekt och trim mässigt!

Vad menar du med detta? Skulle inte en supra gå att trimma lika mycket / mer än en R33 GTR?  Fördelen är väl awd isåfall..

Sa inget om Supra, jämförde bara Rx-7 mot GT-R..

7 120 Inlägg
27 januari 2009
#47
rotary12 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=OpyFRAecc3Q

Bilarna är ju så modifierade där, de går ju inte att jämföra med det TS har tänkt att köpa.

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 januari 2009
#48
supror finns det gott om, skyline börjar det finnas gott om, så rx7 hade jag lätt valt.. både mindre och lättare, och mer sport känsla pga det. Wankel ljud kan man ju döda för aatt får höra med...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

870 Inlägg
27 januari 2009
#49
På Skyline R32 GT-R räcker det med att rycka säkringen till 4WD så blir den RWD, skall finnas någon tråd om det här på garaget! Känner en som har en R33 GT-R och han tog bara ut säkringen så blev den RWD så det skall tydligen gå på dom också. Hur det håller osv kan jag dock inte svara på!

Det är sant som någon har skrivit här ang tätningen på Rx-7, men på http://www.rotaryperformance.se/news.php tar han 1100 kr per tätning för uppfräsning och byte till Apexi 3mm tätning.


1 255 Inlägg
27 januari 2009
#50
Beror ju helt på vad man ska ha bilen till men är du rädd att du ska sakna bakhjulsdriften så gå på RX-7 passar på o lägga in ett litet klipp ja la upp för ett bra tag sen =P

http://www.garaget.org/video/w5pyvosrggua

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 814 Inlägg
27 januari 2009
#51
Även om jag gillar skyline skarpt hade jag hellre valt rx7an i detta fall smile

Lastbilschaffis
811 Inlägg
27 januari 2009
#52
Nismo89 skrev:
På Skyline R32 GT-R räcker det med att rycka säkringen till 4WD så blir den RWD, skall finnas någon tråd om det här på garaget! Känner en som har en R33 GT-R och han tog bara ut säkringen så blev den RWD så det skall tydligen gå på dom också. Hur det håller osv kan jag dock inte svara på!

Det är sant som någon har skrivit här ang tätningen på Rx-7, men på http://www.rotaryperformance.se/news.php tar han 1100 kr per tätning för uppfräsning och byte till Apexi 3mm tätning.

Jo vill han förstöra sin R33 så ska han göra så, vet inte exakt men på r32an är det mekaniskt skött & nåt smörjs osv.. men på 33/34 är det elektroniskt... så därför ska man ha tourqe split controller till 33/34or så visst dra säkringen men då slutar den smörja... om det är själva axeln eller nåt kan ja inte exakt men  har för mig det är nåt sånt.  Nån skyline ägare som kan de bättre än mig?

870 Inlägg
27 januari 2009
#53
kaxxen skrev:
Nismo89 skrev:
På Skyline R32 GT-R räcker det med att rycka säkringen till 4WD så blir den RWD, skall finnas någon tråd om det här på garaget! Känner en som har en R33 GT-R och han tog bara ut säkringen så blev den RWD så det skall tydligen gå på dom också. Hur det håller osv kan jag dock inte svara på!

Det är sant som någon har skrivit här ang tätningen på Rx-7, men på http://www.rotaryperformance.se/news.php tar han 1100 kr per tätning för uppfräsning och byte till Apexi 3mm tätning.

Jo vill han förstöra sin R33 så ska han göra så, vet inte exakt men på r32an är det mekaniskt skött & nåt smörjs osv.. men på 33/34 är det elektroniskt... så därför ska man ha tourqe split controller till 33/34or så visst dra säkringen men då slutar den smörja... om det är själva axeln eller nåt kan ja inte exakt men  har för mig det är nåt sånt.  Nån skyline ägare som kan de bättre än mig?

Ja som sagt så vet jag inte alls hur bra det håller vilket jag också skrev. Jag hade liksom för mig att det inte räckte med säkringen till R33 det var därför jag skrev det. Skulle vara kul att veta vad som händer egentligen, om det är som du säger axeln som tar stryk eller vad det är...


Lastbilschaffis
811 Inlägg
27 januari 2009
#54
Nismo89 skrev:
kaxxen skrev:
Nismo89 skrev:
På Skyline R32 GT-R räcker det med att rycka säkringen till 4WD så blir den RWD, skall finnas någon tråd om det här på garaget! Känner en som har en R33 GT-R och han tog bara ut säkringen så blev den RWD så det skall tydligen gå på dom också. Hur det håller osv kan jag dock inte svara på!

Det är sant som någon har skrivit här ang tätningen på Rx-7, men på http://www.rotaryperformance.se/news.php tar han 1100 kr per tätning för uppfräsning och byte till Apexi 3mm tätning.

Jo vill han förstöra sin R33 så ska han göra så, vet inte exakt men på r32an är det mekaniskt skött & nåt smörjs osv.. men på 33/34 är det elektroniskt... så därför ska man ha tourqe split controller till 33/34or så visst dra säkringen men då slutar den smörja... om det är själva axeln eller nåt kan ja inte exakt men  har för mig det är nåt sånt.  Nån skyline ägare som kan de bättre än mig?

Ja som sagt så vet jag inte alls hur bra det håller vilket jag också skrev. Jag hade liksom för mig att det inte räckte med säkringen till R33 det var därför jag skrev det. Skulle vara kul att veta vad som händer egentligen, om det är som du säger axeln som tar stryk eller vad det är...

läs här smile  http://www.skylinesaustralia.com/forums … 19740.html

tror det kan få din kompis att ändra syn på saken. kanske inte riktigt det problemet han har men det är ju liknande det att ha bilen i rwd & dra säkringen aja bajja smile

eller så kan han läsa här för bättre resultat smile http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … nstant+rwd
Senast redigerat av kaxxen (27 januari 2009)

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
#55
rotary12 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=OpyFRAecc3Q

Vägen är ju bara som gjord för Rx7 big_smile

4 670 Inlägg
27 januari 2009
#56
ja skulle nog valt rx7 om du inte vill ha supra igen. goare bil än den får man leta efter. de ljudet i dom o så grymt snygga!


428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
#57
: Påsen : Tack för dina åsikter och funderingar. alltid kul att höra.

Som någon nämde om filmen så är ju både rx7an och GTRen sjukt modifierade. så kanske svårt att gämföra. Men självklart så ska bilen jag väljer vara trimmad den med. Så frågan är ju vilken man kan få  att gå bäst för ungefär samma pengar.??

7 120 Inlägg
28 januari 2009
#58
Go_sideways skrev:
: Påsen : Tack för dina åsikter och funderingar. alltid kul att höra.

Som någon nämde om filmen så är ju både rx7an och GTRen sjukt modifierade. så kanske svårt att gämföra. Men självklart så ska bilen jag väljer vara trimmad den med. Så frågan är ju vilken man kan få  att gå bäst för ungefär samma pengar.??

Du får helt klart mer effekt för pengarna med GT-R..

1 255 Inlägg
28 januari 2009
#59
Jag åkte med i polarens RX-7 på 370 hk visst den gick la rätt bra men saknade de där riktiga suget när man drar på de där suget som både Supra och Skyline har o ja förstår inte va alla snackar om att vankel är högvarviga varvar ju mer med min GT-R.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
28 januari 2009
#60
Anubis skrev:
Jag åkte med i polarens RX-7 på 370 hk visst den gick la rätt bra men saknade de där riktiga suget när man drar på de där suget som både Supra och Skyline har o ja förstår inte va alla snackar om att vankel är högvarviga varvar ju mer med min GT-R.

En wankel varvar inte mer än en vanlig bil, men ljudet gör så de låter så, därav många som tror detta. dock går det att bygga ihop en motor som klarar 12k rpm, men det går ju med många motorer.
Dock så har väl rx8 en rolig varvräknare, där börjar rödmarkeringen på typ 9 å slutar på 12.

påsen skrev:
Det att tänka på med RX7 är väl att APEX-tätningen eller vad den heter mellan rotorerna så att säga har en tendens till att gå sönder och börja läcka.
/Påsen

inte mellan utan i varjer hörn på rotorn. Men detta samt flexet på vevaxeln är väl de som är de värre. Men det finns bot på detta tongue
om man räknar hk/liter så leder ju wankeln tongue
Abirx rx 7a med 20b motor, hade ca 900hk, kolla slutet på filmen kommer rätta motorn.
http://videos.streetfire.net/video/Abie … _12448.htm


Annars tror ja Jörgen på http://www.rotaryperformance.se ska sälja sin röda 7a, men det är en riktig buse som kostar därefter
Han har lite roliga filmer på sin sida också,
Sukta big_smile
http://www.rotaryperformance.se/viewpage.php?page_id=5


Är e en Norsk som byggt en Gen 1 rx7 med grupp b kitt i kolfiber å 20b "3 rotorer" samt turbo
http://se.youtube.com/watch?v=CCk3wmCOYsI
Senast redigerat av LindeMan (28 januari 2009)



Sök