ferrarin blir brutalt fet utgår ifrån att cossien blir fet den med
Ja tanken med cossien är att det ska bli den ultimata cossien. Jonas Jarlmark ska räkna på chassiet till den. Det blir ju helt nybyggt allting med dubbla triangellänkarmar runt om. Det i kombination med de uppflyttade och breddade hjulhusen hoppas vi att det ska ge denna bilen väghållning i toppklass. Dock är den biten något som man får räkna med att man kommer att få jobba mycket med. Men som sagt, med Jarlmarks hjälp kommer vi att få en mycket bra grundgeometri, sen får man helt enkelt ut och åka en jävla massa och justera tills den fungerar bra på banan. Angående utseendet är tanken att den ska vid en snabb anblick se ut som en original cossie, men om man synar den eller ställer den bredvid en original så ska man tydligt se hur mycket bredare och lägre denna är
ferrarin blir brutalt fet utgår ifrån att cossien blir fet den med
Ja tanken med cossien är att det ska bli den ultimata cossien. Jonas Jarlmark ska räkna på chassiet till den. Det blir ju helt nybyggt allting med dubbla triangellänkarmar runt om. Det i kombination med de uppflyttade och breddade hjulhusen hoppas vi att det ska ge denna bilen väghållning i toppklass. Dock är den biten något som man får räkna med att man kommer att få jobba mycket med. Men som sagt, med Jarlmarks hjälp kommer vi att få en mycket bra grundgeometri, sen får man helt enkelt ut och åka en jävla massa och justera tills den fungerar bra på banan. Angående utseendet är tanken att den ska vid en snabb anblick se ut som en original cossie, men om man synar den eller ställer den bredvid en original så ska man tydligt se hur mycket bredare och lägre denna är
Fick hem bussen (Volvo B58 -79) också idag som ska fixas till för att kunna användas som transport till ferrarin och boende när man är ute på tävlingar
Tur jag mätte innan så jag visste att den skulle få plats.
Tufft! Skulle vilja ha min egen buss.. Blir den ett projekt också eller ska den bara vara i bruksskick?
Lite ska nog ordnars, jag hoppas på ny lastutrymme till bilen, lack, kök och sovplatser men vi får se vad krille ska hitta på!
Ja precis, den ska fixas till lite, de brukar rosta rätt bra i golvet bakom hjulen så det blir ju till att bygga lite där. Nytt golv och ramper samt dörrar bak. Det är prio 1 över vintern i alla fall så man kan komma ut med den på vägarna samt självklart snygga till den utvändigt med ny lack och lite sånt. Det som är skönt med den är att det är en turistare, så den har högväxel och saknar fartbegränsning, där är dessutom redan både toa och kylskåp i den. Sen längre fram i tiden så blir det till att bygga sovplatser ovanför lastutrymmet och en riktigt mysig bodel
Ser riktigt bra ut. Bussen ska bli extra spännande att se vad som händer med. Kolfiberdraperade detaljer?
kolfiber och ett riktigt mysigt billjud med kanke någon platt-tv ??? (led-tv hade passat så bra efterssom dem drar mycket mindre ström än plasma och lcd !)
Ser riktigt bra ut. Bussen ska bli extra spännande att se vad som händer med. Kolfiberdraperade detaljer?
Nej det blir nog inte några större utsvävningar med kolfiber, den ska mest snyggas till med ny plåt där det behövs och ny lack så den ser vettig ut. Det räcker väl att ferrarin är i kolfiber
kolfiber och ett riktigt mysigt billjud med kanke någon platt-tv ??? (led-tv hade passat så bra efterssom dem drar mycket mindre ström än plasma och lcd !)
Ja det lär det ju bli så småningom, men först och främst blir det att fixa till lastutrymmet, plåten och ny lack.
Ska den byggas om så ni kan ha bilen i den också eller som transport och "husvagn" vid rejs o så? o dra bilen med släp eller nåt?
Mvh// Michel
Ja det blir lastutrymme där bak med ramper där inne så fronten går upp över hjulhusen sen sovutrymme ovanför Dessa modellerna är de bästa att bygga på. Motorn ligger nämligen i mitten av bussen istället för att sitta där bak. Nyare bussar har motorn bak.
Vad tänkte du regga bussen som nu när du bygger om den?
Ja vi får se vad som bli lämpligast, antingen blir den reggad som PB klass 2, då får jag ta C-kort för att köra den eller får den fortsätta vara reggad som buss och då får jag ta D-kort. Om den är reggad som PB klass 2 så får man nog köra motorvägsfart med den. Jag ska kolla upp det lite bättre så jag vet riktigt vad som gäller.