4117
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

821 Inlägg
26 november 2009
#661
blir kul och se slutresultatet. det ska jag följa, men som jag tycker nu såg det väl sådär ut. men som sagt. ska se slutresultatet innan jag säger bu eller bä!


SVK Customs
1 639 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#662
sengstr skrev:
blir kul och se slutresultatet. det ska jag följa, men som jag tycker nu såg det väl sådär ut. men som sagt. ska se slutresultatet innan jag säger bu eller bä!

Ja det är ju som sagt work in progress, där är en del finishjobb kvar, framförallt runt skärmkanten och framtill vid blinkersen.


821 Inlägg
29 november 2009
#663
i will follow!


455 Inlägg
30 november 2009
#664
Hur gör du 3D-scanningen? Verkar smidigt att bara göra "ena" sidan på allt smile

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#665
Astramarkus skrev:
Hur gör du 3D-scanningen? Verkar smidigt att bara göra "ena" sidan på allt smile

Ja det blir ju helt perfekt också, för att inte tala om hur mycket man sparar i arbetskostnad när man slipper kopiera över allt för hand till motsatt sida.
Det tar ju annars ungefär dubbelt så lång tid att göra andra sidan likadan. Så om man lägger låt säga 15 timmar på en skärm så blir det ca 30 timmar på andra sidan. Och då blir det ändå inte samma noggrannhet som med 3D scanningen. Det blir ca halva kostnaden att ta fram andra sidans pluggar med 3D scanning och fräsning.
3D scanningen lejer jag in utifrån.
Utrustningen är för dyr för att det ska vara lönsamt att investera i den.
Nu har de även skaffat in ny utrustning som det går ännu fortare att scanna med, en handhållen ytscanner med rumsavkänning.


355 Inlägg
1 december 2009
#666
Hej!

Vilket program kommer du jobba med den inscannade ytan? smile


Mvh Jonas

Mvh Jonas

Hamster
817 Inlägg
1 december 2009
#667
krille_hlm skrev:
Astramarkus skrev:
Hur gör du 3D-scanningen? Verkar smidigt att bara göra "ena" sidan på allt smile

Ja det blir ju helt perfekt också, för att inte tala om hur mycket man sparar i arbetskostnad när man slipper kopiera över allt för hand till motsatt sida.
Det tar ju annars ungefär dubbelt så lång tid att göra andra sidan likadan. Så om man lägger låt säga 15 timmar på en skärm så blir det ca 30 timmar på andra sidan. Och då blir det ändå inte samma noggrannhet som med 3D scanningen. Det blir ca halva kostnaden att ta fram andra sidans pluggar med 3D scanning och fräsning.
3D scanningen lejer jag in utifrån.
Utrustningen är för dyr för att det ska vara lönsamt att investera i den.
Nu har de även skaffat in ny utrustning som det går ännu fortare att scanna med, en handhållen ytscanner med rumsavkänning.

Så jäkla coola byggen du gör Krille! Det är snart bud på att göra ett studiebesök hos dig.
Senast redigerat av Keller (1 december 2009)


SVK Customs
1 639 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#668
MrLila skrev:
Hej!

Vilket program kommer du jobba med den inscannade ytan? smile


Mvh Jonas

Hej Jonas.

Som sagt så lejer jag bort scanning och fräsning av pluggar så jag kan tyvärr inte svara på detta.


mvh Krille


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
1 december 2009
#669
krille_hlm skrev:
Ingen som är sugen på att städa mina takstolar förresten? tongue


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/807514_fh54iq.jpg

va får man tongue

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#670
Lite jobb på cossien:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/811976_74910e.jpg
Började med att polera taket som ska gjutas av. Det är bortkapat från en vanlig escrott eftersom lars hade taklucka original på cossien.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/811981_gdy753.jpg
Sen lade jag taket på plats på bilen och knackade till kanterna så det ligger rätt överallt innan avgjutning.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/811986_xrrmd6.jpg
Fick ställa ner bilen på en pall från den fina ställningen som den stod på, man är ju inte 250 lång precis.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/811990_pb0swm.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/811991_bnp0oa.jpg


fåret
127 Inlägg
2 december 2009
#671
blir ju klockrent med den breddningen big_smile grymt jobb som vanligt smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#672
Franki skrev:
blir ju klockrent med den breddningen big_smile grymt jobb som vanligt smile

Tack så mycket smile
Jag tycker också det börjar se bra ut nu smile


59 Inlägg
2 december 2009
#673
Tänkte på en sak.... när du är klar med en plugg, vad använder du för lack på den innan avgjutningen?

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#674
farbrorgreg skrev:
Tänkte på en sak.... när du är klar med en plugg, vad använder du för lack på den innan avgjutningen?

2K Slipgrund och vanlig 2K billack.

mvh


SVK Customs
1 639 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#675
Cossie jobb:

Form för taket gjuten, ska renskäras och vaxas sen gjuter jag taket:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/817371_cpjg2p.jpg
Form till ford escort cosworth tak, passar ju även till std. escort också såklart.


SVK Customs
1 639 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#677
En av förutsättningarna för att få bra finish på delar man gjuter är självklart att formarna har en bra yta:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/817427_lcdqob.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/817428_8ut735.jpg


2 077 Inlägg
11 december 2009
#680
Krille behöver jag ens säga något?
Har en fråga btw, kan du göra konsoller med? alltså instrumentbräda i kolfiber med?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!


Sök