3357
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#681
JDMCRAZE skrev:
Krille behöver jag ens säga något?
Har en fråga btw, kan du göra konsoller med? alltså instrumentbräda i kolfiber med?

Ja det är självklart att jag kan gjuta av en bräda i kolfiber smile
Dock bör man flocka ovansidan på den så man slipper reflexer i vindrutan.


2 077 Inlägg
11 december 2009
#682
Gött ju smile
men det e så kan dona med den i glasfiber först?
ska ha brädan exakt så som jag vill, men d kan du fixa annars med eller du måste ha formen innan du börjar?
Hur mkt skulle det kosta ca då?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#683
JDMCRAZE skrev:
Gött ju smile
men det e så kan dona med den i glasfiber först?
ska ha brädan exakt så som jag vill, men d kan du fixa annars med eller du måste ha formen innan du börjar?
Hur mkt skulle det kosta ca då?

Först får man fixa till brädan så den blir som man vill ha den, om den är ojämn i ytan får man spackla den slät och sen lacka.
Sen gjuter man av en form och slutligen kan man gjuta själva brädan i kol-eller glasfiber.
Om du fixar allt innan så det för mig bara är att gjuta av en form och gjuta en bräda så hamnar det på ca 7000:- i kolfiber och ca 4000:- i glasfiber. Det är inklusive formkostnad och moms.
Flockning av ovansidan kostar ca 1000:- till.
Något som är väldigt viktigt om brädan ska gjutas av är att det måste vara släpp överallt så man får loss formen sen. Alltså inga vinklar eller kanter på brädan som gör att formen fastnar.

mvh


2 077 Inlägg
11 december 2009
#684
gött smile
Låter bra krille, det kan vi nog fixa senare då smile
bara glömt fråga innan tongue

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
#685
Har fått in en baklucka till en skyline R32 som ska moddas lite med ankstjärt från BMW E46 M3CSL och sen gjutas av i kolfiber:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/817946_wejflq.jpg
Skyline baklucka + form till BMW E46 M3CSL baklucka.


4 506 Inlägg
12 december 2009
#686
De kan nog bli nice!
Skoj med ngt nytt på en Skyline ist för standard Japps grejer!

Kan du andas kan du dö.

SVK Customs
1 639 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#687
_Wallis_ skrev:
De kan nog bli nice!
Skoj med ngt nytt på en Skyline ist för standard Japps grejer!

Ja han ska bygga om den lite i vinter med nytt bodykit och grejor, så ville han ha en kolfiberbaklucka med integrerad vinge i.
Så kom jag med denna idén och han nappade direkt smile

Det är till denna bilen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/792475_5j3fjs.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#688
Världens första Ford Escort Cosworth med kolfibertak???


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820298_o0cqkw.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820299_l2hvui.jpg
Väven lagd i V-mönster


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820301_qrlsmi.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820302_wpyu15.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820303_cu8wzh.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820304_sguq6k.jpg


2 077 Inlägg
16 december 2009
#689
Fan vad najs taket blev smile
diggar det med skylinen med wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#690
Lite mer gjutjobb, ett par framskärmar till en Nissan Skyline R33 GTR som ska gjutas av i kolfiber:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820305_18tm06.jpg
Skyline R33 GTR framskärmar


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820306_tgujpp.jpg
Skyline R33 GTR framskärmar


EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#691
Riktigt bra jobb du gör. Imponerad av ditt arbete.

En fråga. När du vakuumbagar, hur mycket vakuum behövs? -0,87bar, räcker det?

MVH Henrik

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

23 Inlägg
16 december 2009
#692
nosferatos skrev:
Riktigt bra jobb du gör. Imponerad av ditt arbete.

En fråga. När du vakuumbagar, hur mycket vakuum behövs? -0,87bar, räcker det?

MVH Henrik

Han använder inte vacuumbag! Iaf inte till de jag sett.
Har en kompis som gjorde ett jobb där och de va inte vacuumbag kan jag säga dig.
Luft mellan lager och i fiber samt ojämt mycket Polyester. (borde vatt epoxi)
Mjuka partier på vissa ställen.

Skall du vacuumbaga bör du ha nästan 0.9 om du kan.
Desamma gäller vid vacuuminjecering. Eller de va de du menade?
Senast redigerat av bjorncad (16 december 2009)

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#693
bjorncad skrev:
nosferatos skrev:
Riktigt bra jobb du gör. Imponerad av ditt arbete.

En fråga. När du vakuumbagar, hur mycket vakuum behövs? -0,87bar, räcker det?

MVH Henrik

Han använder inte vacuumbag! Iaf inte till de jag sett.
Har en kompis som gjorde ett jobb där och de va inte vacuumbag kan jag säga dig.
Luft mellan lager och i fiber samt ojämt mycket Polyester. (borde vatt epoxi)
Mjuka partier på vissa ställen.

Skall du vacuumbaga bör du ha nästan 0.9 om du kan.
Desamma gäller vid vacuuminjecering. Eller de va de du menade?

Nej jag använder inte vakuumbag.
Du är välkommen hit närhelst du vill och titta på de grejorna som jag gjutit som ligger här i verkstan Björn.
Och alla ni andra också som läser sånt här snack.


23 Inlägg
16 december 2009
#694
krille_hlm skrev:
bjorncad skrev:
nosferatos skrev:
Riktigt bra jobb du gör. Imponerad av ditt arbete.

En fråga. När du vakuumbagar, hur mycket vakuum behövs? -0,87bar, räcker det?

MVH Henrik

Han använder inte vacuumbag! Iaf inte till de jag sett.
Har en kompis som gjorde ett jobb där och de va inte vacuumbag kan jag säga dig.
Luft mellan lager och i fiber samt ojämt mycket Polyester. (borde vatt epoxi)
Mjuka partier på vissa ställen.

Skall du vacuumbaga bör du ha nästan 0.9 om du kan.
Desamma gäller vid vacuuminjecering. Eller de va de du menade?

Nej jag använder inte vakuumbag.
Du är välkommen hit närhelst du vill och titta på de grejorna som jag gjutit som ligger här i verkstan Björn.
Och alla ni andra också som läser sånt här snack.

Sånt snack?
Lustigt att han får gjuta upp en ny kaross då.
Tror knappt han gör det för att det är roligt.
Jag tror vem som helst kan åka och kolla på dem gamla delarna emil har liggande och på de nya delarna dom gjuter upp nu.

hellaflush!
1 266 Inlägg
16 december 2009
#695
asså.... de ser förjävligt ut!

Förjävla bra då wink Du är grym på det du håller på med smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#696
bjorncad skrev:
krille_hlm skrev:
bjorncad skrev:

Han använder inte vacuumbag! Iaf inte till de jag sett.
Har en kompis som gjorde ett jobb där och de va inte vacuumbag kan jag säga dig.
Luft mellan lager och i fiber samt ojämt mycket Polyester. (borde vatt epoxi)
Mjuka partier på vissa ställen.

Skall du vacuumbaga bör du ha nästan 0.9 om du kan.
Desamma gäller vid vacuuminjecering. Eller de va de du menade?

Nej jag använder inte vakuumbag.
Du är välkommen hit närhelst du vill och titta på de grejorna som jag gjutit som ligger här i verkstan Björn.
Och alla ni andra också som läser sånt här snack.

Sånt snack?
Lustigt att han får gjuta upp en ny kaross då.
Tror knappt han gör det för att det är roligt.
Jag tror vem som helst kan åka och kolla på dem gamla delarna emil har liggande och på de nya delarna dom gjuter upp nu.

Ja det är märkligt att han får gjuta upp en ny kaross, jag har åtgärdat de felaktigheterna som har varit på hans delar.
Han har fått delarna gjorda till kraftigt reducerat pris mot att han själv gjorde vid dem inför klarlack.
Att han sen inte klarar av att göra klart det som är kvar som vi kom överens om är hans problem.

Jag använder mig av en special polyester som är framtagen just för våtlaminering av kompositfiber. http://www.reichhold.com/composites/pro … BrandID=15
Den är minst lika bra som epoxi, dock är den ej cancerframkallande som ju epoxin är.


EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#697
krille_hlm skrev:
bjorncad skrev:
krille_hlm skrev:
Nej jag använder inte vakuumbag.
Du är välkommen hit närhelst du vill och titta på de grejorna som jag gjutit som ligger här i verkstan Björn.
Och alla ni andra också som läser sånt här snack.

Sånt snack?
Lustigt att han får gjuta upp en ny kaross då.
Tror knappt han gör det för att det är roligt.
Jag tror vem som helst kan åka och kolla på dem gamla delarna emil har liggande och på de nya delarna dom gjuter upp nu.

Ja det är märkligt att han får gjuta upp en ny kaross, jag har åtgärdat de felaktigheterna som har varit på hans delar.
Han har fått delarna gjorda till kraftigt reducerat pris mot att han själv gjorde vid dem inför klarlack.
Att han sen inte klarar av att göra klart det som är kvar som vi kom överens om är hans problem.

Jag använder mig av en special polyester som är framtagen just för våtlaminering av kompositfiber. http://www.reichhold.com/composites/pro … BrandID=15
Den är minst lika bra som epoxi, dock är den ej cancerframkallande som ju epoxin är.

För d första, -0,87bar räknas väll ändå som "nästan 0.9".....

För d andra, ge upp skitsnacket.... Jag har inte sett några av krilles grejer irl, men jag kan ge mig fan på att han inte hade haft något att göra, om det nu va så uselt som du skriver...

Keep it up Krille!!
Senast redigerat av nosferatos (16 december 2009)

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#698
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:
bjorncad skrev:

Sånt snack?
Lustigt att han får gjuta upp en ny kaross då.
Tror knappt han gör det för att det är roligt.
Jag tror vem som helst kan åka och kolla på dem gamla delarna emil har liggande och på de nya delarna dom gjuter upp nu.

Ja det är märkligt att han får gjuta upp en ny kaross, jag har åtgärdat de felaktigheterna som har varit på hans delar.
Han har fått delarna gjorda till kraftigt reducerat pris mot att han själv gjorde vid dem inför klarlack.
Att han sen inte klarar av att göra klart det som är kvar som vi kom överens om är hans problem.

Jag använder mig av en special polyester som är framtagen just för våtlaminering av kompositfiber. http://www.reichhold.com/composites/pro … BrandID=15
Den är minst lika bra som epoxi, dock är den ej cancerframkallande som ju epoxin är.

För d första, -0,87bar räknas väll ändå som "nästan 0.9".....

För d andra, ge upp skitsnacket.... Jag har inte sett några av krilles grejer irl, men jag kan ge mig fan på att han inte hade haft något att göra, om det nu va så uselt som du skriver...

Keep it up Krille!!

Ja det är tråkigt med en massa snack. Dessutom från folk som man inte ens har någon aning om vem det är. Emil betalade liksom 38000:- för alla sina karossdelar, då är man ärligt talat ganska korkad om man tror att de är 100% färdiga och perfekta. Han har betalt 8000:- för en vinge och så förväntar han sig att allting på alla de delar som jag gjutit till honom ska ha samma finish som den vingen, en del delar har ju det, men inte alla och det var han med på från början att han får åtgärda själv.
Som sagt, kom gärna hit och titta på de delar jag gjuter och har gjutit till fullt betalande kunder så får ni bedöma själva istället för att nåt identitetslöst troll på ett internetforum sitter bakom sitt tangentbord och uttalar sig om saker som han inte ens har med att göra.


1 338 Inlägg
16 december 2009
#699
Också sett en del av det Krille gjort!
Och det har sett Riktigt jäkla bra ut ! big_smile

Fibrerna ligger bra och rakt vad jag sett.
Förutom se bra ut så har passformen på det jag sett vart riktigt bra
Fortsätt kämpa med det du är kung på!

kul att följa tråden med alla uppdateringar smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#700
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:

Ja det är märkligt att han får gjuta upp en ny kaross, jag har åtgärdat de felaktigheterna som har varit på hans delar.
Han har fått delarna gjorda till kraftigt reducerat pris mot att han själv gjorde vid dem inför klarlack.
Att han sen inte klarar av att göra klart det som är kvar som vi kom överens om är hans problem.

Jag använder mig av en special polyester som är framtagen just för våtlaminering av kompositfiber. http://www.reichhold.com/composites/pro … BrandID=15
Den är minst lika bra som epoxi, dock är den ej cancerframkallande som ju epoxin är.

För d första, -0,87bar räknas väll ändå som "nästan 0.9".....

För d andra, ge upp skitsnacket.... Jag har inte sett några av krilles grejer irl, men jag kan ge mig fan på att han inte hade haft något att göra, om det nu va så uselt som du skriver...

Keep it up Krille!!

Ja det är tråkigt med en massa snack. Dessutom från folk som man inte ens har någon aning om vem det är. Emil betalade liksom 38000:- för alla sina karossdelar, då är man ärligt talat ganska korkad om man tror att de är 100% färdiga och perfekta. Han har betalt 8000:- för en vinge och så förväntar han sig att allting på alla de delar som jag gjutit till honom ska ha samma finish som den vingen, en del delar har ju det, men inte alla och det var han med på från början att han får åtgärda själv.
Som sagt, kom gärna hit och titta på de delar jag gjuter och har gjutit till fullt betalande kunder så får ni bedöma själva istället för att nåt identitetslöst troll på ett internetforum sitter bakom sitt tangentbord och uttalar sig om saker som han inte ens har med att göra.

Hahaha.... "identitetslöst troll"..... bra formulerat...

Fan Krille, kan du inte skriva ihop en handbok om kolfibergjutning tongue Hade GÄRNA betalat en slant för en sådan... Många små tips och trix som man har lite problem med nu i början med gjutningen som man hade behövt hjälp med...

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted


Sök