3319
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#701
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:

För d första, -0,87bar räknas väll ändå som "nästan 0.9".....

För d andra, ge upp skitsnacket.... Jag har inte sett några av krilles grejer irl, men jag kan ge mig fan på att han inte hade haft något att göra, om det nu va så uselt som du skriver...

Keep it up Krille!!

Ja det är tråkigt med en massa snack. Dessutom från folk som man inte ens har någon aning om vem det är. Emil betalade liksom 38000:- för alla sina karossdelar, då är man ärligt talat ganska korkad om man tror att de är 100% färdiga och perfekta. Han har betalt 8000:- för en vinge och så förväntar han sig att allting på alla de delar som jag gjutit till honom ska ha samma finish som den vingen, en del delar har ju det, men inte alla och det var han med på från början att han får åtgärda själv.
Som sagt, kom gärna hit och titta på de delar jag gjuter och har gjutit till fullt betalande kunder så får ni bedöma själva istället för att nåt identitetslöst troll på ett internetforum sitter bakom sitt tangentbord och uttalar sig om saker som han inte ens har med att göra.

Hahaha.... "identitetslöst troll"..... bra formulerat...

Fan Krille, kan du inte skriva ihop en handbok om kolfibergjutning tongue Hade GÄRNA betalat en slant för en sådan... Många små tips och trix som man har lite problem med nu i början med gjutningen som man hade behövt hjälp med...

Meh, begriper du väl att jag inte kan göra, då blir jag ju arbetslös hahaha :p


EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#702
Hahaha... klart du inte blir... Din bok kommer locka skitmånga att försöka sig på kolfiber... man kommer köpa en jävla massa grejer för att gjuta själv.... sen upptäcker man att de inte bara e och blaska på lite epoxy, och allt går åt helvete... då vänder sig alla till han som skrev boken (du) och ber om att få det gjort, eftersom man själv inte får rätt på det...

Så NEJ, du kommer få mer jobb big_smilebig_smilebig_smile Bra idé va?

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#703
En off-topic fråga.... Jag håller på att gjuta en paintball-mask. Har inte bestämt mig för vilket material än. Antingen kevlar (aramid), kolfiber eller kombinerad... Vad tror du. Blir kolfibert tillräckligt stark får att stå emot återkommande smällar, även på lite smalare ställen.. ??

Exempel:
http://shop.wizeguy.se/se/articleimage. … llheight=0

Kommer inte vara fullt så detaljerad...

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#704
nosferatos skrev:
En off-topic fråga.... Jag håller på att gjuta en paintball-mask. Har inte bestämt mig för vilket material än. Antingen kevlar (aramid), kolfiber eller kombinerad... Vad tror du. Blir kolfibert tillräckligt stark får att stå emot återkommande smällar, även på lite smalare ställen.. ??

Exempel:
http://shop.wizeguy.se/se/articleimage. … llheight=0

Kommer inte vara fullt så detaljerad...

Kevlar skulle jag rekommendera, det blir segare än kolfiber, inte riktigt lika hårt dock.


SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#705
Såhär ser förresten cossie taket ut på insidan:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820415_ozc9in.jpg
Cossie tak


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/820416_vkta79.jpg
Cossie tak


Huh? (`´,)
518 Inlägg
16 december 2009
#706
krille_hlm skrev:
Ingen som är sugen på att städa mina takstolar förresten? tongue

Jag gör det om du lär mig allt du kan om kolfiber och det jobb ni gör.

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

6 Inlägg
16 december 2009
#707
Så de e här allt snack går!lol

Jag har iaf sett delarna jag fått.
Det är under all kritik att lämna ifån sig nått sånt.
Sen är de som du säger att du gjort vid de.
Men att laga de på de viset är oxå under all kritik.

Jag har haft 2 firmor som tittat på de och dom håller med.
Tyvärr vill dom inte lägga sig i eller skrivas om på nätet, Så de kanske inte e värt nått i denna diskutionen.

Men eftersom att jag har betalat 38000 för nått som jag inte alls kan använda så anser jag de ganska dyrt.
Och sättet man blir bemött på när man vill reklamera delarna är skrämmande av en frma som skall framstå som seriös.

Du kan ju vända och vrida på detta hur du vill.
Men dom delarna kommer jag inte att kunna använda alls.

Delarna du gjuter nu kan ja ju inte neka till att dom ser bra ut men mitt va inte bra och de har en viss betydelse för mig.

Björn gör dig inte besväret att försöka få krille på bättre tankar.
Hade de gått hade han nog gjort de för längesen.sad

Emil Larsson
Ägare till de karossen i diskutionen.

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#708
audittquattro skrev:
Så de e här allt snack går!lol

Jag har iaf sett delarna jag fått.
Det är under all kritik att lämna ifån sig nått sånt.
Sen är de som du säger att du gjort vid de.
Men att laga de på de viset är oxå under all kritik.

Jag har haft 2 firmor som tittat på de och dom håller med.
Tyvärr vill dom inte lägga sig i eller skrivas om på nätet, Så de kanske inte e värt nått i denna diskutionen.

Men eftersom att jag har betalat 38000 för nått som jag inte alls kan använda så anser jag de ganska dyrt.
Och sättet man blir bemött på när man vill reklamera delarna är skrämmande av en frma som skall framstå som seriös.

Du kan ju vända och vrida på detta hur du vill.
Men dom delarna kommer jag inte att kunna använda alls.

Delarna du gjuter nu kan ja ju inte neka till att dom ser bra ut men mitt va inte bra och de har en viss betydelse för mig.

Björn gör dig inte besväret att försöka få krille på bättre tankar.
Hade de gått hade han nog gjort de för längesen.sad

Emil Larsson
Ägare till de karossen i diskutionen.

Det är tydligen mycket som är under all kritik.
Summan av allt snack från din sida inklusive dina kompisar är också under all kritik.
Jag har redan talat om för dig att jag tar inte emot någon mer reklamation på de delar som du fått levererat.
Vad är det med detta som du har svårt att förstå?

Jag citerar här info från min hemsida:

"Observera!
Vid gjutning i av kund tillhandahållen form eller vid avgjutning på av kund tillhandahållen plugg ansvarar ej Sportvagnskonsult för felaktigheter på levererad produkt som kan härledas till felaktigheter i form eller på plugg.
Sportvagnskonsult förbehåller sig rätten att vid reklamation där Sportvagnskonsult kan påvisa att felaktigheter uppkommit på grund av felaktigheter i av kund tillhandahållen form eller plugg i efterhand debitera samtliga kostnader för omgjutning samt merkostnader som uppkommit till följd av omgjutning såsom transportkostnader och dylikt."

Om du inte är nöjd med detta så är du välkommen att göra så som jag redan föreslagit för dig.
Annars kan du lämna in grejorna här så gör jag det som är kvar på dem + lackar dem. Mot skälig betalning förstås.
Detta eftersom jag anser att jag levererat det som du har betalt för och som vi har kommit överens om från början.
Och att du inte alls skulle kunna använda några av grejorna är bara rent skitsnack, så bara lägg ner det.


EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#709
Jag hade gärna velat se bilder på dessa delar... För att få en opartiskt uppfattning....

Men lägg bara upp dom om det är ok för Krille!!!

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#710
nosferatos skrev:
Jag hade gärna velat se bilder på dessa delar... För att få en opartiskt uppfattning....

Men lägg bara upp dom om det är ok för Krille!!!

Det går inte att bilda sig uppfattningar av bilder på ett internetforum.
Man kan vinkla saker hur man vill med bilder.
Emil lade i sin projekttråd på rejsa upp några närbilder på skavanker på en del av alla de delar som jag levererat till honom där man ser nåt ställe där det är luft emellan lagren på en kant och nån annan detalj som inte är likadan höger och vänster sida, men saken är ju den att Emil skulle själv skära rent sina delar och passa in dem på sitt rörchassie, så jag har ju bara grovskurit delarna, en del snitt har jag lagt långt utanför där de ska vara just för att han själv ska kunna passa in delarna.
Jag kan lägga upp en massa närbilder på skavanker på mina ferraridörrar som jag fick gjutna av prepreg kolfiberväv i autoklav av en som hjälpt koenigsegg med kolfiber sen de började med kolfiber och ni skulle kräkas rakt ut om ni såg dem.
Men självklart går de att använda. Och det som inte är perfekt är inga större svårigheter att göra vid.
Problemet med Emil och delarna till hans audi är att han är en extrem perfektionist och han har beställt delar som han förväntat sig att de skulle vara 100% perfekta vid leverans. Sen det som vi i verkligheten har kommit överens om från början har han glömt bort för längesedan.
Han är van vid att få tillverkat maskinbearbetade delar och då får man exakt det som är specat på ritningen.
När man gör en muntlig överenskommelse om ett handarbete så är det mycket som kan bli tokigt.
Särskilt om man som i detta fallet kommer överens om att kunden ska göra en del av slutfinishen själv.
Numera så skriver jag ordererkännande på varje detalj till mina kunder där jag specar allt just för eliminera risken för att råka ut för liknande missöden igen.
Där har varit några ställen på några av Emils delar som inte varit okej och detta har jag åtgärdat till honom.
Jag har nog till och med lagt upp bilder på det i denna tråden.
Att påstå att han inte alls kan använda några av delarna är starkt överdrivet.
Senast redigerat av krille_hlm (16 december 2009)


EasyCarbon
173 Inlägg
16 december 2009
#711
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
Jag hade gärna velat se bilder på dessa delar... För att få en opartiskt uppfattning....

Men lägg bara upp dom om det är ok för Krille!!!

Det går inte att bilda sig uppfattningar av bilder på ett internetforum.
Man kan vinkla saker hur man vill med bilder.
Emil lade i sin projekttråd på rejsa upp några närbilder på skavanker på en del av alla de delar som jag levererat till honom där man ser nåt ställe där det är luft emellan lagren på en kant och nån annan detalj som inte är likadan höger och vänster sida, men saken är ju den att Emil skulle själv skära rent sina delar och passa in dem på sitt rörchassie, så jag har ju bara grovskurit delarna, en del snitt har jag lagt långt utanför där de ska vara just för att han själv ska kunna passa in delarna.
Jag kan lägga upp en massa närbilder på skavanker på mina ferraridörrar som jag fick gjutna av prepreg kolfiberväv i autoklav av en som hjälpt koenigsegg med kolfiber sen de började med kolfiber och ni skulle kräkas rakt ut om ni såg dem.
Men självklart går de att använda. Och det som inte är perfekt är inga större svårigheter att göra vid.
Problemet med Emil och delarna till hans audi är att han är en extrem perfektionist och han har beställt delar som han förväntat sig att de skulle vara 100% perfekta vid leverans. Sen det som vi i verkligheten har kommit överens om från början har han glömt bort för längesedan.
Han är van vid att få tillverkat maskinbearbetade delar och då får man exakt det som är specat på ritningen.
När man gör en muntlig överenskommelse om ett handarbete så är det mycket som kan bli tokigt.
Särskilt om man som i detta fallet kommer överens om att kunden ska göra en del av slutfinishen själv.
Numera så skriver jag ordererkännande på varje detalj till mina kunder där jag specar allt just för eliminera risken för att råka ut för liknande missöden igen.
Där har varit några ställen på några av Emils delar som inte varit okej och detta har jag åtgärdat till honom.
Jag har nog till och med lagt upp bilder på det i denna tråden.
Att påstå att han inte alls kan använda några av delarna är starkt överdrivet.

Självklart förstår jag att bilderna inte säger allt.... Hade bara varit intressant att se vad han gör så stor grej av. Med tanke på priset, kan man fan inte förvänta sig någon perfekt finish....

Egentligen borde man väll inte acceptera den typen av beställningar av "halv-färdiga" produkter, men d e ju inte alltid ekonomin tillåter det. Tyvärr.... Jag tycker bara synd om dig Krille som blir utmålad som någon svarte-petter....

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#712
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
Jag hade gärna velat se bilder på dessa delar... För att få en opartiskt uppfattning....

Men lägg bara upp dom om det är ok för Krille!!!

Det går inte att bilda sig uppfattningar av bilder på ett internetforum.
Man kan vinkla saker hur man vill med bilder.
Emil lade i sin projekttråd på rejsa upp några närbilder på skavanker på en del av alla de delar som jag levererat till honom där man ser nåt ställe där det är luft emellan lagren på en kant och nån annan detalj som inte är likadan höger och vänster sida, men saken är ju den att Emil skulle själv skära rent sina delar och passa in dem på sitt rörchassie, så jag har ju bara grovskurit delarna, en del snitt har jag lagt långt utanför där de ska vara just för att han själv ska kunna passa in delarna.
Jag kan lägga upp en massa närbilder på skavanker på mina ferraridörrar som jag fick gjutna av prepreg kolfiberväv i autoklav av en som hjälpt koenigsegg med kolfiber sen de började med kolfiber och ni skulle kräkas rakt ut om ni såg dem.
Men självklart går de att använda. Och det som inte är perfekt är inga större svårigheter att göra vid.
Problemet med Emil och delarna till hans audi är att han är en extrem perfektionist och han har beställt delar som han förväntat sig att de skulle vara 100% perfekta vid leverans. Sen det som vi i verkligheten har kommit överens om från början har han glömt bort för längesedan.
Han är van vid att få tillverkat maskinbearbetade delar och då får man exakt det som är specat på ritningen.
När man gör en muntlig överenskommelse om ett handarbete så är det mycket som kan bli tokigt.
Särskilt om man som i detta fallet kommer överens om att kunden ska göra en del av slutfinishen själv.
Numera så skriver jag ordererkännande på varje detalj till mina kunder där jag specar allt just för eliminera risken för att råka ut för liknande missöden igen.
Där har varit några ställen på några av Emils delar som inte varit okej och detta har jag åtgärdat till honom.
Jag har nog till och med lagt upp bilder på det i denna tråden.
Att påstå att han inte alls kan använda några av delarna är starkt överdrivet.

Självklart förstår jag att bilderna inte säger allt.... Hade bara varit intressant att se vad han gör så stor grej av. Med tanke på priset, kan man fan inte förvänta sig någon perfekt finish....

Egentligen borde man väll inte acceptera den typen av beställningar av "halv-färdiga" produkter, men d e ju inte alltid ekonomin tillåter det. Tyvärr.... Jag tycker bara synd om dig Krille som blir utmålad som någon svarte-petter....

Nej, det är ju som det är. Man har ju i alla fall lärt sig att muntliga överenskommelser inte är värda nånting i den här världen. Från början skulle det vara lite av ett sponsjobb, men nu när han påstår att han inte ens ska använda karossen så känns det ju inte så kul att ha stått och jobbat i princip gratis ca 100 timmar när man i vanliga fall tar 600:- i timmen. Bara materialet till karossen kostar liksom ca 20000:-
En bit ner på denna sidan ligger de bilder som emil lagt upp från början:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3 … 7953f290f4

Som sagt, alla delar var alltså inte renskurna vid leverans, som t.ex skärmarna. De kan ju inte gå in under hjulet för då får man inte ut hjulen när man lyfter upp bilen...


EasyCarbon
173 Inlägg
17 december 2009
#713
Men shit....
Du får gärna gjuta upp en kaross till mig av samma kvalité för dom pengarna....
I rest my case!

Langa nu upp lite fler bilder av vad du pysslar med nu krille! Hur många lager har du lagt på taket till cossien?

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#714
nosferatos skrev:
Men shit....
Du får gärna gjuta upp en kaross till mig av samma kvalité för dom pengarna....
I rest my case!

Langa nu upp lite fler bilder av vad du pysslar med nu krille! Hur många lager har du lagt på taket till cossien?

Haha okej.
Idag ska jag i alla fall gjuta själva csl ankstjärten i glasfiber som jag ska använda till pluggen på skyline R32 bakluckan. Sen ska jag försöka hinna börja på formarna till skyline R33 GTR framskärmarna. Började rensa dem igår och riktade en bula på den ena, men där är lite limrester och skit kvar så ska de få sig en polering också innan jag börjar vaxa dem.
I taket till cossien ligger det 4 lager 300g/m2 2x2 twillväv.


EasyCarbon
173 Inlägg
17 december 2009
#715
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
Men shit....
Du får gärna gjuta upp en kaross till mig av samma kvalité för dom pengarna....
I rest my case!

Langa nu upp lite fler bilder av vad du pysslar med nu krille! Hur många lager har du lagt på taket till cossien?

Haha okej.
Idag ska jag i alla fall gjuta själva csl ankstjärten i glasfiber som jag ska använda till pluggen på skyline R32 bakluckan. Sen ska jag försöka hinna börja på formarna till skyline R33 GTR framskärmarna. Började rensa dem igår och riktade en bula på den ena, men där är lite limrester och skit kvar så ska de få sig en polering också innan jag börjar vaxa dem.
I taket till cossien ligger det 4 lager 300g/m2 2x2 twillväv.

Oj? Inte mer??

Fan, jag suger bara ut dig på information. Hoppas d e okej lol Vad är skillnaden mellan polyester och epoxi, skyrkemässigt? Jag gissar att den ena är lite segare än den andra, men vilken? hmm (och nu snackar vi inte dina superspecialbeställda grejer utan mer "biltema" kvalité!

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

6 Inlägg
17 december 2009
#716
nosferatos skrev:
Men shit....
Du får gärna gjuta upp en kaross till mig av samma kvalité för dom pengarna....
I rest my case!

Langa nu upp lite fler bilder av vad du pysslar med nu krille! Hur många lager har du lagt på taket till cossien?

Bara att slå till då
http://www.blocket.se/kristianstad/Audi … _8&w=0

Och då lovar jag att den inte blir 7 månader för sen som den va när jag beställde den.
För de e inte poppis om man har andra seriösa sponsorer som vill få ut bilen.

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#717
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
Men shit....
Du får gärna gjuta upp en kaross till mig av samma kvalité för dom pengarna....
I rest my case!

Langa nu upp lite fler bilder av vad du pysslar med nu krille! Hur många lager har du lagt på taket till cossien?

Haha okej.
Idag ska jag i alla fall gjuta själva csl ankstjärten i glasfiber som jag ska använda till pluggen på skyline R32 bakluckan. Sen ska jag försöka hinna börja på formarna till skyline R33 GTR framskärmarna. Började rensa dem igår och riktade en bula på den ena, men där är lite limrester och skit kvar så ska de få sig en polering också innan jag börjar vaxa dem.
I taket till cossien ligger det 4 lager 300g/m2 2x2 twillväv.

Oj? Inte mer??

Fan, jag suger bara ut dig på information. Hoppas d e okej lol Vad är skillnaden mellan polyester och epoxi, skyrkemässigt? Jag gissar att den ena är lite segare än den andra, men vilken? hmm (och nu snackar vi inte dina superspecialbeställda grejer utan mer "biltema" kvalité!

4 lager i taket räcker bra, redan nu när det fortfarande inte har härdat ut riktigt (tar nån vecka) så är det minst lika styvt som original plåt taket.

Det finns ju självklart olika kvalitéer på epoxi också.
Men rent generellt så blir det lite bättre med epoxi om man nu inte får tag i rätt polyester.
Sen så ger vanlig polyester rätt mycket gröngul färg till laminatet när man gjuter med den.
Den polyestern som jag använder ger i princip ingen färgning alls och dess egenskaper är minst lika bra som hos epoxi, förutom då att epoxin är cancerogen vilket inte denna polyestern är..


EasyCarbon
173 Inlägg
17 december 2009
#718
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:

Haha okej.
Idag ska jag i alla fall gjuta själva csl ankstjärten i glasfiber som jag ska använda till pluggen på skyline R32 bakluckan. Sen ska jag försöka hinna börja på formarna till skyline R33 GTR framskärmarna. Började rensa dem igår och riktade en bula på den ena, men där är lite limrester och skit kvar så ska de få sig en polering också innan jag börjar vaxa dem.
I taket till cossien ligger det 4 lager 300g/m2 2x2 twillväv.

Oj? Inte mer??

Fan, jag suger bara ut dig på information. Hoppas d e okej lol Vad är skillnaden mellan polyester och epoxi, skyrkemässigt? Jag gissar att den ena är lite segare än den andra, men vilken? hmm (och nu snackar vi inte dina superspecialbeställda grejer utan mer "biltema" kvalité!

4 lager i taket räcker bra, redan nu när det fortfarande inte har härdat ut riktigt (tar nån vecka) så är det minst lika styvt som original plåt taket.

Det finns ju självklart olika kvalitéer på epoxi också.
Men rent generellt så blir det lite bättre med epoxi om man nu inte får tag i rätt polyester.
Sen så ger vanlig polyester rätt mycket gröngul färg till laminatet när man gjuter med den.
Den polyestern som jag använder ger i princip ingen färgning alls och dess egenskaper är minst lika bra som hos epoxi, förutom då att epoxin är cancerogen vilket inte denna polyestern är..

Ja, jobbar man med det dagligen är hälsorisken en viktig faktor.

Har du kevlar hemma i mindre volymer? Behöver ca 4 ark a 300x400mm. Även aramid armerad kolfiberväv går också bra...

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#719
nosferatos skrev:
krille_hlm skrev:
nosferatos skrev:

Oj? Inte mer??

Fan, jag suger bara ut dig på information. Hoppas d e okej lol Vad är skillnaden mellan polyester och epoxi, skyrkemässigt? Jag gissar att den ena är lite segare än den andra, men vilken? hmm (och nu snackar vi inte dina superspecialbeställda grejer utan mer "biltema" kvalité!

4 lager i taket räcker bra, redan nu när det fortfarande inte har härdat ut riktigt (tar nån vecka) så är det minst lika styvt som original plåt taket.

Det finns ju självklart olika kvalitéer på epoxi också.
Men rent generellt så blir det lite bättre med epoxi om man nu inte får tag i rätt polyester.
Sen så ger vanlig polyester rätt mycket gröngul färg till laminatet när man gjuter med den.
Den polyestern som jag använder ger i princip ingen färgning alls och dess egenskaper är minst lika bra som hos epoxi, förutom då att epoxin är cancerogen vilket inte denna polyestern är..

Ja, jobbar man med det dagligen är hälsorisken en viktig faktor.

Har du kevlar hemma i mindre volymer? Behöver ca 4 ark a 300x400mm. Även aramid armerad kolfiberväv går också bra...

Nepp, jag har inget sådant hemma för tillfället.

mvh


SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#720
Ja det är så jäkla lätt att smutskasta någon, särskilt företag, på nätet.
Och det är ju alltid den som blir uthängd som boven i dramat, i detta fallet jag, som far illa i form av minskade intäkter och dålig PR.
Men det finns ju dock som bekant alltid två sidor av ett mynt..

Nu tar jag ju i princip alltid betalt en del i förskott på specialjobb för att täcka materialkostnader och sådant så han hade ju betalt en del redan. Men som sagt så har jag åtgärdat de delar som har haft fel:
Den ena bakskärmen hade det innersta lagret blivit torrt, så det gjöt jag om.
På den andra bakskärmen var där en luftbubbla på ett par cm2 mellan det yttersta lagret och de innanför, så där tog jag bort de lagren innanför bubblan och gjöt igen det. På det stället hade Emil råkat slipa igenom det yttersta lagret från utsidan så det syns lite fortfarande på utsidan när man synar det.
På samma bakskärm var det även ett ställe på en skärmkant där väven låg med 90 graders vinkel där det blivit luft mellan det yttersta lagret och dem innanför på några cm och där hade han också råkat slipa ner det yttersta lagret, det gjorde jag självklart också vid.
Samt ett ställe på en framskärm vid en 90 graders vinkel där väven inte legat emot formen på en bit ca 2x20 cm lång precis inne vid hörnan så den biten bytte jag ut.
Sen fronten var det lite knepigt med för formarna som Emil gjort är inte symmetriskt skarvade, så när jag gjort fronten lika hög på båda sidorna så stämde den inte mot skärmarna och huven som jag redan hade levererat. Så då gjöt jag en ny osymmetrisk front men då hamnade V-skarven på den mittre ribban ca 3mm fel i sidled, så den fick jag gjuta om igen.
Delarna till karossen var ju inte 7 månader sena som han vill få det att låta som, utan det var det som reklamerades som drog ut alltför långt på tiden.
Det kan vara väldigt jobbigt ibland när man är själv att täcka upp stora förluster och då har man kanske inte möjlighet att prioritera reklamationer till en privat person (som inte ens har en körbar bil att sätta karossdelarna på) framför att gjuta karossdelar till JTCC team som betalar i princip fullpris för jobben och som behöver dem till nästa tävling..



Sök