nosferatos skrev:
Jag hade gärna velat se bilder på dessa delar... För att få en opartiskt uppfattning....
Men lägg bara upp dom om det är ok för Krille!!!
Det går inte att bilda sig uppfattningar av bilder på ett internetforum.
Man kan vinkla saker hur man vill med bilder.
Emil lade i sin projekttråd på rejsa upp några närbilder på skavanker på en del av alla de delar som jag levererat till honom där man ser nåt ställe där det är luft emellan lagren på en kant och nån annan detalj som inte är likadan höger och vänster sida, men saken är ju den att Emil skulle själv skära rent sina delar och passa in dem på sitt rörchassie, så jag har ju bara grovskurit delarna, en del snitt har jag lagt långt utanför där de ska vara just för att han själv ska kunna passa in delarna.
Jag kan lägga upp en massa närbilder på skavanker på mina ferraridörrar som jag fick gjutna av prepreg kolfiberväv i autoklav av en som hjälpt koenigsegg med kolfiber sen de började med kolfiber och ni skulle kräkas rakt ut om ni såg dem.
Men självklart går de att använda. Och det som inte är perfekt är inga större svårigheter att göra vid.
Problemet med Emil och delarna till hans audi är att han är en extrem perfektionist och han har beställt delar som han förväntat sig att de skulle vara 100% perfekta vid leverans. Sen det som vi i verkligheten har kommit överens om från början har han glömt bort för längesedan.
Han är van vid att få tillverkat maskinbearbetade delar och då får man exakt det som är specat på ritningen.
När man gör en muntlig överenskommelse om ett handarbete så är det mycket som kan bli tokigt.
Särskilt om man som i detta fallet kommer överens om att kunden ska göra en del av slutfinishen själv.
Numera så skriver jag ordererkännande på varje detalj till mina kunder där jag specar allt just för eliminera risken för att råka ut för liknande missöden igen.
Där har varit några ställen på några av Emils delar som inte varit okej och detta har jag åtgärdat till honom.
Jag har nog till och med lagt upp bilder på det i denna tråden.
Att påstå att han inte alls kan använda några av delarna är starkt överdrivet.