2910
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

1 Inlägg
17 december 2009
Du som jobbar mycket med kolfiber, vad är skillnaden på plain och twill väv? Vad heter typen du använder?

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
92racing skrev:
Du som jobbar mycket med kolfiber, vad är skillnaden på plain och twill väv? Vad heter typen du använder?

Plainväv är vävd längs med och tvärsöver medans twillväv är vävd på diagonalerna.
Hoppas du förstår vad jag menar.
Jag använder twill.

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Hur mkt kostar egentligen en hel karros till en bil? utan pluggar osv då alltså.

Karossdelar i kolfiber till en hel kaross hamnar på ca 80-100000:- ordinarie pris
För att gjuta av formar på en hel kaross får man räkna med ca 30-40000:- ordinarie pris
Priserna är angivna ink. moms.

mvh

2 788 Inlägg
17 december 2009
Taket blev ju helt galet snyggt yikes Riktiga konstverk du gör...smile

54 Inlägg
18 december 2009
En fråga från en novis.

Jag läste ovan att Emil hade slippat igenom kolfibret.
Är inte det lika med att förstöra "kolfiber looken", eller vad skulle man vinna på detta?

Team Carkings
2 300 Inlägg
18 december 2009
Måste flika in med min syn på TT:n:

För runt 40tusen kr tycker jag att kunden borde skämmas om han inte är nöjd med resultatet. För den struntsumman fick han betydligt mer än vad han nu visar sig förtjäna. Såg bilen IRL under Krilles arbete och kan konstatera att om kunden skulle betalat ordinariepris för allt skitgöra som Krille la ner extra på bilen så hade prisbilden sett brutalt annorlunda ut. Jag tycker att kunden är MYCKET otacksam om man ser till vad han betalat & sedan fått för pengarna.
Kan dessutom personligen konstatera att kundens egentillverkade formar inte ens var i närheten av bästa kvalité & jämför man med Krilles egna tillverkade formar så var det skrotningsvärde på kundens ex.

Kör hårt Krille, du vet själv att du är grym på det du gör!
Säger som jag nämnt nån gång tidigare, "Koenigsegg gråter när han ser vilken arbetskraft han går miste om".

Fotograf
316 Inlägg
18 december 2009
Håller med Alex, sånt folk behöver dra ut huvudet ur röven och tänka efter. Otacksamma människor är ngt av det värsta som finns.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

140 Inlägg
18 december 2009
Jag har varit och hälsat på min lilla bil idag, blev helt klart nöjd med taket! smile
Vi har även börjat lite lätt med hur jag vill att formen på bakskärmen skall vara... Kan nog bli bra. wink

471 Inlägg
19 december 2009
underbart arbete !

Skiiit du nedde ! ;)

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Modj skrev:
Jag har varit och hälsat på min lilla bil idag, blev helt klart nöjd med taket! smile
Vi har även börjat lite lätt med hur jag vill att formen på bakskärmen skall vara... Kan nog bli bra. wink

Ja det var trevligt med lite besök från norrland tongue
Du kan väl slänga upp nån bild kanske? smile
Har du hittat felet på spolaren?

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Gogge_S skrev:
En fråga från en novis.

Är inte det lika med att förstöra "kolfiber looken", eller vad skulle man vinna på detta?

Slipar man igenom kolfibret så blir det ju fult.

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Taket blev ju helt galet snyggt yikes Riktiga konstverk du gör...smile

Tack så mycket! smile
Ja det blev riktigt fint smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
240boy skrev:
underbart arbete !

Danke schön smile

140 Inlägg
19 december 2009
krille_hlm skrev:
Modj skrev:

Ja det var trevligt med lite besök från norrland tongue
Du kan väl slänga upp nån bild kanske? smile
Har du hittat felet på spolaren?

Glömde visst bilden här wink
http://i50.tinypic.com/wlvfdj.jpg

Spolaren är död:rolleyes:

140 Inlägg
19 december 2009
Några fler bilder...

http://i47.tinypic.com/2vki0d4.jpg

http://i46.tinypic.com/vnlfmg.jpg

/Lars

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Sedärja! Nu kom det lite bilder med ju smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
19 december 2009
Ja vad ska man säga....det är detta som är TOP F_ _ _ _ _ _ NOTCH i mina ögon!!!
Sinnesjukt upphetsande!!!

SVK Customs
1 639 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
Ja vad ska man säga....det är detta som är TOP F_ _ _ _ _ _ NOTCH i mina ögon!!!
Sinnesjukt upphetsande!!!

Hehe tack gubben smile

224 Inlägg
21 december 2009
man blir lika impad varje gång man ser nya grejer du gjort....

54 Inlägg
22 december 2009
krille_hlm skrev:
Gogge_S skrev:
En fråga från en novis.

Slipar man igenom kolfibret så blir det ju fult.

Tänkte väl det, men hade det vart jag skulle jag ha lackat över kolfibret. Jag är väl kanske den ende som följer din tråd som inte gillar utseendet på kolfibret, däremot gillar jag viktminskningen.

Hade jag haft en bättre bil och ett antal tusenlappar över varje månad hade du haft en ny kund direkt.

Sök