Jag läste ovan att Emil hade slippat igenom kolfibret. Är inte det lika med att förstöra "kolfiber looken", eller vad skulle man vinna på detta?
Slipar man igenom kolfibret så blir det ju fult.
Tänkte väl det, men hade det vart jag skulle jag ha lackat över kolfibret. Jag är väl kanske den ende som följer din tråd som inte gillar utseendet på kolfibret, däremot gillar jag viktminskningen.
Hade jag haft en bättre bil och ett antal tusenlappar över varje månad hade du haft en ny kund direkt.
Ja alla kan ju inte tilltalas av samma saker Det är alltid trevligt att höra att mitt arbete uppskattas
På sådana här custombyggen där kunden betalt utvecklingskostnaderna för pluggarna så blir det lite högre priser på kitten sen när man gjuter dem eftersom kunden ska ju självklart ha en slant också för varje kit som säljs.
På andra standard delar där en kund betalt formarna från början så gör jag så att man betalar bara för själva gjutningen och sen får kunden som betalt för formarna från början en summa i formhyra av mig som jag kommer överens om med kunden tills vi slutligt reglerat formkostnaden.
På sådana här custombyggen där kunden betalt utvecklingskostnaderna för pluggarna så blir det lite högre priser på kitten sen när man gjuter dem eftersom kunden ska ju självklart ha en slant också för varje kit som säljs.
På andra standard delar där en kund betalt formarna från början så gör jag så att man betalar bara för själva gjutningen och sen får kunden som betalt för formarna från början en summa i formhyra av mig som jag kommer överens om med kunden tills vi slutligt reglerat formkostnaden.
Du har att göra du Du gör ju ett riktigt bra jobb med så det kan jag förstå Ser väldigt bra ut, gillar cossien starkt
Ja cossien den blir riktigt fet Jo, jag har hur mycket jobb som helst känns det som. Och nu i vinter verkar det som att det ska komma in ett jättejobb också som ska vara klart till racesäsongen börjar, men jag vill inte säga nåt mer innan jag vet 100 att det blir av. I så fall blir jag tvungen att ta in lite extra folk. Tur man har några på lager som man kan ringa hehe
Tack för besöket idag Krille. Alltid lika uppskattat att få se dina arbeten på nära håll. Tack även för lektionen om V-skarvning Lär ju aldrig få till en så bra som Cossiens på taket var....SICK! Fick en jäkla nytändning med materialet nu så jag tror fan att jag ska gjuta av små formar på mina splitters & testa hur de blir Hör av mig om det vi snackade om Keep it up master!
Tack för besöket idag Krille. Alltid lika uppskattat att få se dina arbeten på nära håll. Tack även för lektionen om V-skarvning Lär ju aldrig få till en så bra som Cossiens på taket var....SICK! Fick en jäkla nytändning med materialet nu så jag tror fan att jag ska gjuta av små formar på mina splitters & testa hur de blir Hör av mig om det vi snackade om Keep it up master!
Ja det är alltid trevligt med lite besök Ska bli kul att se splittersen sen
Ja det är alltid trevligt med lite besök Ska bli kul att se splittersen sen
Ja, formarna är ju inte lika estetiskt klockrena som dina men dom fyller sin funktion Jag får skaffa sommarjobb hos dig nu när jag pluggar
Lite mer (mobil)bilder från dagens arbete på pluggarna till cossiens breddning:
Syns rätt bra här hur mycket det blir breddat bak och även hur jag dragit ut breddningen mer i nederkant jämfört med original för att bättre styra luften förbi hjulet.
lite jobb kvar här men snart kan jag gjuta formarna
På framskärmen är det väldigt lite kvar att göra innan avgjutning.
Här syns det tydligt hur pass mycket skärmkanten flyttas upp. Nästan 70mm
Blir lite småfläskig om röven, men det gillar vi ju