3676
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#1061
Jonkas skrev:
krille_hlm skrev:
Eberlund skrev:

Snarare tvärt om. Blir bara tyngre då. Om man lägger det ovan på alltså.

Just precis, det är ju en racebil. Då vill man ha bort så mycket vikt som möjligt för att kunna åka fortare och göra bilen mer lätthanterlig. Sen att det blir rätt snyggt också får man väl se som en liten bonus smile

Sen har ju drapering blivit populärt men det är ju ett "fake" i mina ögon.

Jo, man kan ju se det så.
Men då är det ju lika fake också med alla tillverkare som marknadsför delar som kolfiber när det i själva verket bara är det yttersta synliga lagret som är kolfiber och resten är glasfiber som ju kostar 1/10 av priset.


Team Carkings
2 300 Inlägg
7 mars 2010
#1062
Jonkas skrev:
krille_hlm skrev:
Eberlund skrev:

Snarare tvärt om. Blir bara tyngre då. Om man lägger det ovan på alltså.

Just precis, det är ju en racebil. Då vill man ha bort så mycket vikt som möjligt för att kunna åka fortare och göra bilen mer lätthanterlig. Sen att det blir rätt snyggt också får man väl se som en liten bonus smile

Sen har ju drapering blivit populärt men det är ju ett "fake" i mina ögon.

Förstår ditt resonemang men om man enbart är ute efter att lyfta utseendet på bilen så är drapering ett smartare alternativ, åtminstone för plånboken. Min bil är ett bra exempel då jag kombinerat hela bilens look med både "fake" & "real" wink
Om man har större delar av bilen i kolfiber för viktreducering kan det löna sig att drapera mindre detaljer för utseendets skull...även om min bil isf består av stora detaljer lol


15 Inlägg
7 mars 2010
#1063
CarbonLoader skrev:
Jonkas skrev:
krille_hlm skrev:

Just precis, det är ju en racebil. Då vill man ha bort så mycket vikt som möjligt för att kunna åka fortare och göra bilen mer lätthanterlig. Sen att det blir rätt snyggt också får man väl se som en liten bonus smile

Sen har ju drapering blivit populärt men det är ju ett "fake" i mina ögon.

Förstår ditt resonemang men om man enbart är ute efter att lyfta utseendet på bilen så är drapering ett smartare alternativ, åtminstone för plånboken. Min bil är ett bra exempel då jag kombinerat hela bilens look med både "fake" & "real" wink
Om man har större delar av bilen i kolfiber för viktreducering kan det löna sig att drapera mindre detaljer för utseendets skull...även om min bil isf består av stora detaljer lol

Jodå , det kan jag hålla med om.  Betydligt billigare men jag får rysningar då jag ser alla vulgära plastombyggnationer som både ser illa ut och som kommer att spricka och bli fula efter en sommar.
Tänker på den här Ford Focusen i vitt och orange och den hemska Volvo V70 som är grön och svart med skärmbreddare i värsta can-am stil Nikic eller vad han heter. Det knottrar sig på armarna , usch...

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#1064
Jonkas skrev:
CarbonLoader skrev:
Jonkas skrev:

Sen har ju drapering blivit populärt men det är ju ett "fake" i mina ögon.

Förstår ditt resonemang men om man enbart är ute efter att lyfta utseendet på bilen så är drapering ett smartare alternativ, åtminstone för plånboken. Min bil är ett bra exempel då jag kombinerat hela bilens look med både "fake" & "real" wink
Om man har större delar av bilen i kolfiber för viktreducering kan det löna sig att drapera mindre detaljer för utseendets skull...även om min bil isf består av stora detaljer lol

Jodå , det kan jag hålla med om.  Betydligt billigare men jag får rysningar då jag ser alla vulgära plastombyggnationer som både ser illa ut och som kommer att spricka och bli fula efter en sommar.
Tänker på den här Ford Focusen i vitt och orange och den hemska Volvo V70 som är grön och svart med skärmbreddare i värsta can-am stil Nikic eller vad han heter. Det knottrar sig på armarna , usch...

Haha jo, alla har ju olika smak big_smile
Jag tycker iofs att mojjes ford blir rätt tuff.
Men självklart är det ju så att när man ska sammanfoga material med olika värmeutvidgningskoefficienter så bäddar det ju för bekymmer.
Ska man montera lösa breddare på en bil så brukar jag rekommendera att om man inte vill ha synliga skruvar eller nitar limma dit dem med ett lim som är lite elastiskt så man inte riskerar just att det spricker.
Det är ju förmodligen också en stor anledning till varför många stylingbyggen lackas om såpass ofta.
Men det har väl också sin charm. De får i alla fall utlopp för sin kreativitet och det är ju positivt smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
7 mars 2010
#1065
Jonkas skrev:
CarbonLoader skrev:
Jonkas skrev:

Sen har ju drapering blivit populärt men det är ju ett "fake" i mina ögon.

Förstår ditt resonemang men om man enbart är ute efter att lyfta utseendet på bilen så är drapering ett smartare alternativ, åtminstone för plånboken. Min bil är ett bra exempel då jag kombinerat hela bilens look med både "fake" & "real" wink
Om man har större delar av bilen i kolfiber för viktreducering kan det löna sig att drapera mindre detaljer för utseendets skull...även om min bil isf består av stora detaljer lol

Jodå , det kan jag hålla med om.  Betydligt billigare men jag får rysningar då jag ser alla vulgära plastombyggnationer som både ser illa ut och som kommer att spricka och bli fula efter en sommar.
Tänker på den här Ford Focusen i vitt och orange och den hemska Volvo V70 som är grön och svart med skärmbreddare i värsta can-am stil Nikic eller vad han heter. Det knottrar sig på armarna , usch...

Lite kul med inlägg som involverar min bil smile  Men tydligen har inte denna killen sett min filmklipp när ja slår och bankar på min bil och demonstrerar hur tålig den är...
Å ja gjorde ett test med min huv som oxå är ihopplastad.. Ja hade den i torkugnen i 60 grader i 30 min, sen tog ja ut den i 14 minus grader direkt efter att den blivit bränd i ugnen, det gjorde ja för att kolla om den höll innan ja la på lacken...för ja tänkte att en sån tempskillnad kan det inte bli på en sommar så tål bilen det tål den allt tongue å det va inga bekymmer, man måste bara bygga rätt å veta vad man gör smile

Sorry att ja smutsade ner din tråd Krille! ville bara reda ut en grej om hållbarhet smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#1066
eplamojje skrev:
Jonkas skrev:
CarbonLoader skrev:

Förstår ditt resonemang men om man enbart är ute efter att lyfta utseendet på bilen så är drapering ett smartare alternativ, åtminstone för plånboken. Min bil är ett bra exempel då jag kombinerat hela bilens look med både "fake" & "real" wink
Om man har större delar av bilen i kolfiber för viktreducering kan det löna sig att drapera mindre detaljer för utseendets skull...även om min bil isf består av stora detaljer lol

Jodå , det kan jag hålla med om.  Betydligt billigare men jag får rysningar då jag ser alla vulgära plastombyggnationer som både ser illa ut och som kommer att spricka och bli fula efter en sommar.
Tänker på den här Ford Focusen i vitt och orange och den hemska Volvo V70 som är grön och svart med skärmbreddare i värsta can-am stil Nikic eller vad han heter. Det knottrar sig på armarna , usch...

Lite kul med inlägg som involverar min bil smile  Men tydligen har inte denna killen sett min filmklipp när ja slår och bankar på min bil och demonstrerar hur tålig den är...
Å ja gjorde ett test med min huv som oxå är ihopplastad.. Ja hade den i torkugnen i 60 grader i 30 min, sen tog ja ut den i 14 minus grader direkt efter att den blivit bränd i ugnen, det gjorde ja för att kolla om den höll innan ja la på lacken...för ja tänkte att en sån tempskillnad kan det inte bli på en sommar så tål bilen det tål den allt tongue å det va inga bekymmer, man måste bara bygga rätt å veta vad man gör smile

Sorry att ja smutsade ner din tråd Krille! ville bara reda ut en grej om hållbarhet smile

Ingen fara gubben. Det är bara kul med lite givande diskussioner.
Bara ni inte hackar på varandra så är jag nöjd och glad smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
7 mars 2010
#1067
nej för fan, ja hackar inte på någon...Ja är sån att ser ja nått ja inte gillar så är ja tyst, men ja kan komma med synpunkter om ja ser att nått kan göras bättre smile  För alla vet ju att min bil och många andra är uppbyggda av spackel men så är det ju med custom show cars nuförtiden  om man nu inte lämnar in dom till dig och gör riktiga forma, men smakar det så kostar det smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#1068
eplamojje skrev:
nej för fan, ja hackar inte på någon...Ja är sån att ser ja nått ja inte gillar så är ja tyst, men ja kan komma med synpunkter om ja ser att nått kan göras bättre smile  För alla vet ju att min bil och många andra är uppbyggda av spackel men så är det ju med custom show cars nuförtiden  om man nu inte lämnar in dom till dig och gör riktiga forma, men smakar det så kostar det smile

Jupp så är det ju. Man får vad man betalar för i denna branschen.


Team Carkings
2 300 Inlägg
7 mars 2010
#1069
Har bara ett ord att tillägga...BLACK GOLD smile Fina grejor oavsett det handlar om kolfiber eller dricka wink HAHA!


58 Inlägg
7 mars 2010
#1070
CarbonLoader skrev:
Har bara ett ord att tillägga...BLACK GOLD smile Fina grejor oavsett det handlar om kolfiber eller dricka wink HAHA!

Rätt Sagt tongue we like it black tongue not gold tongue


Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
7 mars 2010
#1071
Once you go black you never go back. eller hur var det nu? smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

677 Inlägg
7 mars 2010
#1073
Du får sluta lägga upp porr nu vafan wink
Vi har ju minderåriga på forumet haha

Ne men verkligen du har TALANG!!

492 Inlägg
7 mars 2010
#1074
blir förbannat bra! big_smile
väntar å på pris om den vita väven ^^


1 432 Inlägg
8 mars 2010
#1075
JoXter skrev:
blir förbannat bra! big_smile
väntar å på pris om den vita väven ^^

Är nyfiken ang den svarta glasfibern oxå...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#1076
Idag var det PBZ skylinens dörrar som fick sig en redig omgång och mer ska det bli!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873728_3os9z3.jpg
Slipa slipa


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873729_8ax4hc.jpg
Dra skinnet bakåt..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873730_sx5gfn.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873732_spdfz0.jpg
Borrat bort svetspunkterna som höll krockbalken.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873735_nxr32r.jpg
Ut med det gamla.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/873738_m2ulf3.jpg
Och in med det nya smile

Imorgon gjuter vi taket, bakskärmarna och sätter ihop dörrarna. Kanske börjar vi också slakta bort all plåten också från bilen inför montering. Så det kommer liite mer bilder smile
På onsdag blir det gjort mer grejor till vetten också.

Pussåkramsej!
Senast redigerat av krille_hlm (8 mars 2010)


3 259 Inlägg
8 mars 2010
#1077
Ser mycket bra ut!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
#1078
Vilka röstar för att Arash ska ha kolfibern såhär matt på skylinen?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874399_ifhy8i.jpg

Idag plockade vi taket:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874400_uaedyu.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874401_kr1shm.jpg
Zoran ser allt lite nöjd ut. Notera höjden på dörrsträvorna...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874403_04el0v.jpg
tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874404_4n57j4.jpg
Vi gjorde en mycket märklig upptäckt: På plåten där bak satt en bunke metallplattor. Nån som har någon aning om vad fan de gör för nytta där?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874405_63ei7z.jpg
Nu börjar det bli rensat


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874406_6dflc2.jpg
Första strävan till krysset i taket på plats.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874407_5vebok.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874408_5iq0wi.jpg
Och andra också.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874409_qahgt2.jpg
Sen tog såklart gasen slut sad


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874411_uc73p2.jpg
Krysset kommer ligga an fint mot taket.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874413_0xcdev.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874414_m2iyk1.jpg
Lite lägre än denna höjden kommer de övre dörrsträvorna att sitta.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874417_tlgo7l.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/874419_aj0pzu.jpg
Som sagt, matt kolfiber skulle bli hur rått som helst på denna bilen.
Senast redigerat av krille_hlm (10 mars 2010)


1 338 Inlägg
10 mars 2010
#1079
Faan vad ni ligger i big_smile
Skulle nog se coolt ut med matt kolfiber på skylinen smile Slipper man vikten på klarlacket också tongue

Inga bilder på huven ihoplimmad eller dem andra delarna till mig? smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 mars 2010
#1080
Visst ska den vara matt, kolfibern. Har en teori angående dom där plattorna, och det är väl för att vikta ner baken.

Lev livet, det kan ta slut fort


Sök