Faan vad ni ligger i Skulle nog se coolt ut med matt kolfiber på skylinen Slipper man vikten på klarlacket också
Inga bilder på huven ihoplimmad eller dem andra delarna till mig?
Det kommer bilder. Måste dock få ihop skylinen nu så de hinner få i drivlinan till elmia, tak och bakskärmar ska monteras tills i början av nästa vecka. Vi ska försöka hinna få upp din huv också.
Rensat skylinen helt nu och krysset i taket klart. Även dörrskinnen vart limmade på dörrstommarna ikväll, dock inga bilder på det tyvärr, får fixa imorgon.
Faan vad ni ligger i Skulle nog se coolt ut med matt kolfiber på skylinen Slipper man vikten på klarlacket också
Det kommer bilder. Måste dock få ihop skylinen nu så de hinner få i drivlinan till elmia, tak och bakskärmar ska monteras tills i början av nästa vecka. Vi ska försöka hinna få upp din huv också.
mvh
Jo det förstår jag
Vore bra få upp den snarast men det vet du ju utan den så hinner jag ej till Elmia.. Vore mkt tråkigt! :S Tar ju lite tid med att lacka slipa fixa hål och allt eller du fixar dem också?
mvh
Jo det förstår jag
Vore bra få upp den snarast men det vet du ju utan den så hinner jag ej till Elmia.. Vore mkt tråkigt! :S Tar ju lite tid med att lacka slipa fixa hål och allt eller du fixar dem också?
Mvh//
Vilka hål tänker du då på? Fästhål för original gångjärn och huvlås är där de ska, så det är bara att lacka och skruva dit den när du får upp den.
Jag är färdig med ändringarna på buren nu i skylinen:
Riktigt notchade rör är en av förutsättningarna för att få till bra svetsfogar.
Bakre fästpunkten för övre dörrsträvan hamnade lägligt nog precis vid ett hål i karosstommen. Notera låsnäsan som numera är svetsad i karosstommen, den sitter punktad i den yttre karossplåten annars. All yttre karossplåt ersätts ju dock med kolfiber och bakskärmarna blir löstagbara. Så då kändes det vettigare att fästa låsnäsan till karosstommen.
Nu är det mesta till vetten på lack och det som inte hunnits med skickar vi upp efter bilen så lars kan börja montera sin inredning.
targabågen draperad, ligger hos lackeraren nu
targabågen draperad, ligger hos lackeraren nu
baklucka lackad
Det har kommit in en C6 till som ska få lite kolfiber efter skylinen och lars C6 är klar. Tak och targabåge som ska gjutas, jag tänkte dock övertala honom till att göra a-stolparna också.
Har Michels huv blivit klar än? Lite nyfiken på att se bilder på resultatet efter att du limat ihop den.
Ja, det kommer, vi ska få upp vetten till örebro först så lars kan sätta ihop inredningen. Michels huv lackar vi här och skickar upp den så det är bara för honom att montera den när han får den och köra ner till elmia