3753
Sök

Passar B204FT-kolvar rakt i B234-blocket?

105 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#1
Som topic? ska turbokonvertera en B234 och har inte hämtat blocket än men har kolvar ifrån B204ft-motorn liggandes i garaget. Ändras kompet något mot med originalkolvar isf?

Mvh Jocke

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 januari 2009
#2
Öh, har inte 2 litrarna mindre borr?

Jonas

1 062 Inlägg
29 januari 2009
#3
b204 har mindre kolvdiameter än 234an
så det går inte

mvh

Team Björkeryd

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
29 januari 2009
#4
är det inte bara slaglängden som skilljer? eller? tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 januari 2009
#5
tal0n skrev:
är det inte bara slaglängden som skilljer? eller? tongue

Alla rödblock har väl samma slaglängd (utom marin)

Jonas

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
29 januari 2009
#6
Volvo_Mannen skrev:
tal0n skrev:
är det inte bara slaglängden som skilljer? eller? tongue

Alla rödblock har väl samma slaglängd (utom marin)

oki oki, man lär sej något nytt varje dag smile

39 Inlägg
29 januari 2009
#7
dom nyare  alltså b200-b230 har samma slag 80 mm men finns med 86 mm slaglängd (marin vevaxel)
kommer inte ihåg så bra men tror det va B 17 som hadde kortare slag typ 74-76 mm slaglängd.
annars så hadde B19-B23 80 mm slaglängd, tror det fanns marin vevaxel till dessa åkså med 86 mm slaglängd..
Rätta mig om jag har fel ........ minnet blir ju inte bättre med åren :-)

mvh jyrki
ps. glömde visst o skriva att de borde ju inte passa med b204 klov i b234 block
Senast redigerat av Jyrki (29 januari 2009)

Turbo Tok :-)

105 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#8
Okey, då tackar jag för svaren:) Man lär sig alltid något nytt varje dag.

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
29 januari 2009
#9
Det finns oxå marin b230 med original 80mm i slag. Den har större borr. Det blocket heter b230R. Och dom e gryyyymt sällsynta, Tror de gjordes bara runt 100st..


Sök