3335
Sök

Någon som har suttit inne ?

1 827 Inlägg
31 januari 2009
Jag jobbar på ett Häkte, så undrar ni något om det är det bara att fråga på så svarar jag...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 963 Inlägg
31 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Sitta inne? Testa att ligga inne istället.. På sjukan för nån dödlig sjukdom. hmm DET är heller ingen höjdare.

nej de är inte skoj..sad

Men are not born - Men are made

1 814 Inlägg
31 januari 2009
Eisenhut skrev:
Jag jobbar på ett Häkte, så undrar ni något om det är det bara att fråga på så svarar jag...

Sm någon annan fråga, om den som sitter inne är över 18 år, får denne Porrsurfa? tongue

1 963 Inlägg
31 januari 2009
expect1991 skrev:
Eisenhut skrev:

Sm någon annan fråga, om den som sitter inne är över 18 år, får denne Porrsurfa? tongue

de ska du nog fråga nån med juridisk utbildning

Men are not born - Men are made

101 Inlägg
31 januari 2009
Vad fånigt att försöka försköna fängelset.
Det finns olika sorters anstalter,öppna och slutna, softa och hårda + olika avdelningar på dom.
De hårdare som tex Hall och Kumla,förekommer grupperingar av gäng och tuffa plitar,och det är defenetivt inget kul.
Det största problemet med att sitta inne,är att bli frihetsberövad,och dessutom en stämpel för livet i meritlistan.

1 827 Inlägg
31 januari 2009
expect1991 skrev:
Eisenhut skrev:

Ingen intagen får överhuvudtaget inte använda internet, varken på sluten anstalt eller häkte.

Porrtidningar får dom dock köpa om det är svar på din fråga.

Mvh/Marcus

Pekabow i can see u
644 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Eisenhut skrev:
expect1991 skrev:
Eisenhut skrev:

Ingen intagen får överhuvudtaget inte använda internet, varken på sluten anstalt eller häkte.

är det sant att man har tv i sitt rum (när man är dömd till fängelse? )
som min släkting i libanon han "plugga" . där får han shita i plugget , här i sverige har jag läst ngn stans att man går till skolan och sen går man tillbaka till sitt rum efter skolan kan det stämma ?
hur många grader finns det här alltså strängd mer o mer ?

1 827 Inlägg
31 januari 2009
Abeed skrev:
Eisenhut skrev:
expect1991 skrev:

är det sant att man har tv i sitt rum (när man är dömd till fängelse? )
som min släkting i libanon han "plugga" . där får han shita i plugget , här i sverige har jag läst ngn stans att man går till skolan och sen går man tillbaka till sitt rum efter skolan kan det stämma ?
hur många grader finns det här alltså strängd mer o mer ?

Ja man har TV i sitt rum. Ja, man kan studera, dock inte valfritt ämne utan oftast är det gymnasie man kan läsa upp (nu har jag inte jobbat på anstalt men vad jag vet så är det såhär, skiljer också mellan anstalter).

Det värsta stället vi har i Sverige idag är förmodligen Kumlas "bunker" ISOL avdelningen på kumla. Den är långt ifrån en semester...

Mvh/Marcus

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 februari 2009
En kompis till en f.d kompis åkte in p.g.a grovt rån/grov misshandel. Han verkade tycka att det var riktigt slappt. Man slapp alla räkningar och shit, man slapp jobba, man fick mat serverad, och så lät det som att dom satt och kollade på Eurosport större delen av dagarna (antar att det inte var hela dagarna, men det var en viss tid varje dag i alla fall).

Svenska fängelser ska vara avskräckande - Knappast. Jag har då hört många personer säga att dom skiter i om dom åker in. Man kan leva på att begå lite småbrott. Åker man in så är det inte hela världen. Oftast har man det bättre som småbrottsling än som arbetslös. wink

672 Inlägg
1 februari 2009
740Fors skrev:
En tråd för alla tuffingar att skryta lite.... Testa google, jag testade och fick fram massor så är bara läsa!smile

*lol* Snarare dumförklara sej själv...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

1 827 Inlägg
2 februari 2009
SAAB__9000 skrev:
fan det låter som fängelse är bättre än sjukhuset tongue . så kan det inte vara. man borde straffa till det lite i fängelset som ingen tv osv

Det är inte många som tror att frihetsberövelsen i sig är hårt. Du får inte bestämma någonting alls när du ska duscha, äta mm... Varje dag är det vårdare som visiterar dom få tillhörigheter du får ha på ditt rum, är du inte uppe kl 07.30 så kan du glömma att du ens kommer få komma ut genom dörren under dagen.

Kanske inte fysiskt ansträngande, men du har ingen som helst kontroll över ditt liv.

Mvh/Marcus

1 874 Inlägg
2 februari 2009
Eisenhut skrev:
Det är inte många som tror att frihetsberövelsen i sig är hårt. Du får inte bestämma någonting alls när du ska duscha, äta mm... Varje dag är det vårdare som visiterar dom få tillhörigheter du får ha på ditt rum, är du inte uppe kl 07.30 så kan du glömma att du ens kommer få komma ut genom dörren under dagen.

Kanske inte fysiskt ansträngande, men du har ingen som helst kontroll över ditt liv.

Jag har inte så mycket kontroll över mitt liv nu heller. Jag måste upp vissa dagar för att jobba, och sköter jag inte det får jag inga pengar. Och får jag inga pengar så kan jag inte leva, o.s.v. Att gå upp vid klockan 07:30 i ett fängelse är väl ingenting jämfört med alla andra skyldigheter du har ute i samhället, right?

typ..eh..va?
582 Inlägg
2 februari 2009
Hexenhammer skrev:
Eisenhut skrev:

Jag har inte så mycket kontroll över mitt liv nu heller. Jag måste upp vissa dagar för att jobba, och sköter jag inte det får jag inga pengar. Och får jag inga pengar så kan jag inte leva, o.s.v. Att gå upp vid klockan 07:30 i ett fängelse är väl ingenting jämfört med alla andra skyldigheter du har ute i samhället, right?

Helt rätt, hur jobbigt kan de vara att sitta i fängelse? Vem fan behöver inte gå upp tidigt på morgonen. Och men tanke på att det är brottslingar så förstår jag inte varför dom ska ha de så jävla slappt, med tv och playstation. Sätt dom i en kall cell där dom kan fundera över vad dom har gjort!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 827 Inlägg
2 februari 2009
Hexenhammer skrev:
Eisenhut skrev:

Jasså, tycker isf synd om dig.

Jag ber dig inte att förstå, men det är dom små sakerna... Kanske du när du kommit hem från en arbetsdag gärna ställer dig och kokar ett ägg som du ska ha, du kanske hade får för dig att gå en sväng i parken, kanske går ut och pillar med bilen med en bärs? Kanske du har en favorittröja du gärna har på dig framför TVn?

Känner du att du helst av allt ligger i en sketen säng i ett rum på 6kvm utan någon som helst personlig kontakt med någon och bara tittar på en 14" TV hela dagen, ja då kanske du inte tycker att det är några problem...

Mvh/Marcus

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
2 februari 2009
Eisenhut skrev:

Ja, för det är alltid massa annonser på porrtidningarnas kontaktsida från interner som vill ha ngt när de kommer ut eller på besökstid. big_smile
Fråga på det då, får dom va ensamma i ett rum med besökaren?
Senast redigerat av ichibon (2 februari 2009)

/ichi

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
2 februari 2009
ichibon skrev:
Eisenhut skrev:

Ja, för det är alltid massa annonser på porrtidningarnas kontaktsida från intern som vill ha ngt när de kommer ut eller på besökstid. big_smile
Fråga på det då, får dom va ensamma i ett rum med besökaren?

Lol, nu lät det som att jag tänkte åka och träffa nån intern. big_smile

/ichi

1 827 Inlägg
2 februari 2009
ichibon skrev:
Eisenhut skrev:

Ja, för det är alltid massa annonser på porrtidningarnas kontaktsida från intagna som vill ha ngt när de kommer ut eller på besökstid. big_smile
Fråga på det då, får man va ensam i ett rum med besökare?

Självklart får dom det. (finns dock undantag, om tex besökaren har ett kriminellt register mm)

För ren kuriosa finns det dessutom kondomer samt engångslakan i rummen. (antog att det var syftet med frågan) wink

Mvh/Marcus

Pekabow i can see u
644 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
hahah kondomer gratis också big_smile

1 874 Inlägg
3 februari 2009
Roz-104 skrev:
Helt rätt, hur jobbigt kan de vara att sitta i fängelse? Vem fan behöver inte gå upp tidigt på morgonen. Och men tanke på att det är brottslingar så förstår jag inte varför dom ska ha de så jävla slappt, med tv och playstation. Sätt dom i en kall cell där dom kan fundera över vad dom har gjort!

Ja, det är lite det tänket jag försöker att ha också. För grejen med ett "straff" är ju faktiskt att det ska straffa sig att vara kriminell. Och visst, jag säger inte att det är underbart att sitta inne. Men få mat serverat, att få läsa tidningen, glo på TV, lira TV-spel, eget möblerat rum o.s.v. - Jag vet inte vad folk tycker (och jag vet inte exakt hur det är, eftersom att jag aldrig har suttit inne - och troligtvis aldrig kommer att sitta inne), men i mina ögon så låter det inte jätte "straffande". I min mening bör straff vara lite avskräckande. Annars skiter sig hela systemet i alla fall; som vi uppenbarligen redan vet med Sverige.

Har sett en och annan dokumentär där kriminella helt öppet säger att dom faktiskt kan fortsätta att begå brott - För dom har inget att förlora. Det är inte så att hela ens liv förstörs i fängelset. Snarare tvärt om. Man har det ofta bättre i fängelset (inte alltid, men ibland).

Och som jag nämnde tidigare; Han som satt inne (en vän till en f.d vän till mig) verkade inte känna någon skuld, eller ånger över att han fick fängelsestraff. Det lät inte som att han ville lämna det livet bakom sig och bli en bättre person, utan snarare som att; "Fan så slappt vi hade det i fängelset. Lite tråkigt att man är lite låst och sådär. Men å andra sidan följde vi en massa grejer på Eurosport. Riktigt trevligt faktiskt. Kommer att sakna grabbarna i fängelset"... typ. Och då är det ju uppenbarligen något som inte står rätt till.

1 874 Inlägg
3 februari 2009
Eisenhut skrev:
Jasså, tycker isf synd om dig.

Jag ber dig inte att förstå, men det är dom små sakerna... Kanske du när du kommit hem från en arbetsdag gärna ställer dig och kokar ett ägg som du ska ha, du kanske hade får för dig att gå en sväng i parken, kanske går ut och pillar med bilen med en bärs? Kanske du har en favorittröja du gärna har på dig framför TVn?

Känner du att du helst av allt ligger i en sketen säng i ett rum på 6kvm utan någon som helst personlig kontakt med någon och bara tittar på en 14" TV hela dagen, ja då kanske du inte tycker att det är några problem...

Självklart. Jag säger inte att det är underbart att sitta inne. Men å andra sidan är det inte på något sätt avskräckande heller. Jag förstår delvis de som säger att dom begår brott för att det inte är hela världen om dom åker in i finkan. För har dom det dåligt ställt vanligtvis, så får dom det  i vissa fall bättre i fängelset. Som jag nämnde i mitt andra inlägg, som jag precis skrev; Kompisen till min f.d kompis verkade inte ångra sig ett dugg över att han åkte in. Och han verkar inte vilja bättra sig heller. Utan det lät mest som att det var skönt att slippa socialbidrag, att behöva ta varenda krona till mat och inte ha råd till TV eller något annat. Och så får det ju inte vara...

Sök