3369
Sök

Någon som har suttit inne ?

4 074 Inlägg
3 februari 2009

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
3 februari 2009
själva vistelsen i sig själv är inte "straffet"

anledningen till fängelse är att dom som åker in kommer ut och är en bättre mäniska som vet vad som är rätt och fel

just nu fungerar inte fångvården så eftersom det just är vård det handlar om och inte förvaring

innan man suttit bakom galler ska man inte utala sig om hur lyxigt och bra det är

min bästa vän sitter på Kumla och han verkar inte tycka det är så jävla spännande
bråk och tjafs hela dagarna TOTAL isolering från omvärden
han har inte fått 1minuts vård under hela tiden
allt hänger på att man måste knarka om det ska finnas någon form av vård i fängelset

fast det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och tycka att det är värsta lyxlivet i fängelset

Kör fort så hinner inget hända...

741 Inlägg
3 februari 2009
Säger som Growe, man ska nog inte sitta och säga att det är slappt och gött bara för några personer på ett forum säger att man får ha platt tv och betjänas lyxmiddagar.

Driver
2 111 Inlägg
3 februari 2009
ichibon skrev:
Ja, för det är alltid massa annonser på porrtidningarnas kontaktsida från interner som vill ha ngt när de kommer ut eller på besökstid. big_smile
Fråga på det då, får dom va ensamma i ett rum med besökaren?

Hehe, då vet vi vad söta lilla du brukar köpa för tidningar då wink.

Kan förstå att det är "tufft" med själva frihetsberövandet. Men känns ändå väldigt slappt med tanke på vad man har gjort för att ens hamna där... (tänker då främst på mord,våldtäkt,misshandel osv...).
Senast redigerat av Janken (3 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
3 februari 2009
Growe skrev:

anledningen till fängelse är att dom som åker in kommer ut och är en bättre mäniska som vet vad som är rätt och fel

just nu fungerar inte fångvården så eftersom det just är vård det handlar om och inte förvaring

innan man suttit bakom galler ska man inte utala sig om hur lyxigt och bra det är

min bästa vän sitter på Kumla och han verkar inte tycka det är så jävla spännande
allt hänger på att man måste knarka om det ska finnas någon form av vård i fängelset

fast det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och tycka att det är värsta lyxlivet i fängelset

Det varierar förstås från fängelse till fängelse. Vissa fängelser, som t.ex Kumla är ju t.ex känt för att inte ha dom snällaste grabbarna. Och därför är dom säkert hårdare där, än vad dom här i Västervik...

Muttley
3 februari 2009
Growe skrev:

Precis som de ska ha det, igentligen har de flesta fängelser för fint i sverige.  De ska behandlas hårt i fängelser om de har gjort grova brott.

typ..eh..va?
582 Inlägg
3 februari 2009
Joo skrev:
Säger som Growe, man ska nog inte sitta och säga att det är slappt och gött bara för några personer på ett forum säger att man får ha platt tv och betjänas lyxmiddagar.

Ingen har väl direkt påstått att det är slappt i fängelserna, men i förhållande till vad dom har gjort. Syftar då på samma som Janken skrev (mord,våldtäkt,misshandel osv...).

Lika väl som ni säger att det är lätt att sitta bakom tangenborde o skriva hur slappt det är så tycker jag att ni ska fundera över hur ni hade känt er om en anhörig hade blivit mördad. Jag hade då inte känt mej nöjd med att mördaren åkte in i ett svenskt fängelse med playstation o allt. O ja, det låter säkert jättehemskt, men jag skulle må bättre om mördaren fick lida. Det tycker jag inte han gör i ett svenskt fängelse, inte tillräckligt i förhållande till brottet!

Och snacket om att deras mat är bättre än skolmaten. Jag vet inte om det stämmer, men man har ju hört det innan. Är det så så är det ju förjävligt tycker jag! Vafan ska dom ha bra mat för, dom kunde få ett dropp i armen så att dom håller sej vid liv, och så lite knäckebröd att knapra på!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Sök