3774
Sök

760 tic hk?

Thedriftking
31 januari 2009
Trådstartare
tja, vet ni ungefär hur många hk en 760 tic har med detta;
3 tums nästan hela vägen
Öppet filter
Chippad
Öppen dump

och hur många hk den har orginal? (1985 årsmodell)

och vad kan man göra mer för att få ut lite extra hk?

tack på förhand smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
31 januari 2009
orginal är 182

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

100% ninja
342 Inlägg
31 januari 2009
hur långt är ett snöre? du får tänka på att alla bilar är individuella i hur många hästar de lämnar, även från fabrik, då man kan inte göra saker exakt likadant, finns för många parametrar som spelar in, du får väl ta å bänka den om du vill ha ut hur många hästar just din bil utvecklar. sen så är www.justfuckinggoogleit.com en väldigt bra sida för att söka upp hur många hästar en 760tic har orginal.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Thedriftking
31 januari 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
Hur har man 3" nästan hela vägen?tongue

vet ej tongue
hittade en annons med den bilen och då stog det så, och jag ville bara veta hur många hk den har tongue
ifall man ska köpa den (första bil, det är pappas bilar jag har på min sida) smile är bara 15 år än men då har jag tre år på mig att fixa den så att den blir fin smile

http://www.blocket.se/vi/19542411.htm?ca=14_s
Senast redigerat av Thedriftking (31 januari 2009)

Bacon
162 Inlägg
1 februari 2009
har sama grejer på min + uppskruvat ladtryck och R-spridare=230hk. orginal är det 127kw=170hk men det skiljer sig en hel del melan motor och motor så melan 190 till 230 gisar jag på

Ha de Bacon

653 Inlägg
1 februari 2009
Thedriftking skrev:
FLindgren skrev:

vet ej tongue
hittade en annons med den bilen och då stog det så, och jag ville bara veta hur många hk den har tongue
ifall man ska köpa den (första bil, det är pappas bilar jag har på min sida) smile är bara 15 år än men då har jag tre år på mig att fixa den så att den blir fin smile

Suddes 760 ju big_smile fränt..

Thedriftking
1 februari 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Thedriftking skrev:
FLindgren skrev:

vet ej tongue

känner du han som har den? vet du om den går bra? defekter m.m? lite nyfiken smile ifall man ska köpa och fixa och ha som första bil smile eller så väntar jag med att köpa första bil tills jag har mer pengar...smile

582 Inlägg
1 februari 2009
Amazon_123GT skrev:
orginal är 182

när den var ny!såg ett roligt top gear avsnitt i går där dom testade gamla bilar på rullande landsväg tex en maserati typ 200hk orginal nu 80hk!! en ferrari 255hk orginal nu 190hk. så jag undrar hur många hästar man har egentligen?!?

hej

Volvo-Beroende
289 Inlägg
1 februari 2009
Har hört talas om andra testar på svenska bilar där effekterna har ökat genom åren.

Men vad jag vet så räcker orginal spridarna till 60hk styck om jag inte minns fel, men då får dom jobba för fullt med smile. Sedan beror det ju på om du vill veta motor effekt eller effekten på hjulen också.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

Thedriftking
1 februari 2009
Trådstartare
WolfZap skrev:
Har hört talas om andra testar på svenska bilar där effekterna har ökat genom åren.

Men vad jag vet så räcker orginal spridarna till 60hk styck om jag inte minns fel, men då får dom jobba för fullt med smile. Sedan beror det ju på om du vill veta motor effekt eller effekten på hjulen också.

spelar ingen roll om det är effekten på hjulen/motorn bara jag får veta ungefär hur många hk den har smile

71 Inlägg
1 februari 2009
den va vi å titta på men lite väl mycke å svetsas på den, mindre fin i lacken och spikade när man drog på....

ta dagen som den kommer:)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 februari 2009
håller man allt i bra skick har man nog snarlikt orginal hk .. och orginal ska de vell va nånstans mellan 165 till 175 mins ej vilken som hade vad av 700 serien

Thedriftking
1 februari 2009
Trådstartare
volvo_brud85 skrev:
den va vi å titta på men lite väl mycke å svetsas på den, mindre fin i lacken och spikade när man drog på....

ok, men jag har ju tre år på mig att fixa den smile men jag får se vad som händer... ska leta efter nån mer bra/billigt första bil smile

71 Inlägg
1 februari 2009
Thedriftking skrev:
volvo_brud85 skrev:

ok, men jag har ju tre år på mig att fixa den smile men jag får se vad som händer... ska leta efter nån mer bra/billigt första bil smile

okej ja den e ju totalt söder rutten i golvet och så ful i lacken. ser inte ut som på bild! och de finns finare 740s. han som hade den trodde han skullle få 20.000 för den

ta dagen som den kommer:)

653 Inlägg
1 februari 2009
Thedriftking skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Thedriftking skrev:

vet ej tongue

känner du han som har den? vet du om den går bra? defekter m.m? lite nyfiken smile ifall man ska köpa och fixa och ha som första bil smile eller så väntar jag med att köpa första bil tills jag har mer pengar...smile

Nej vet bara vem det är, går i samma skola och linje wink

Thedriftking
1 februari 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Thedriftking skrev:
Aronsson_Kil skrev:

hehe, ok wink smile

653 Inlägg
1 februari 2009
Thedriftking skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Thedriftking skrev:

hehe, ok wink smile

Volvo_brud85 verkar gnälla på skicket på den... men vad tror man om en tic för 10k? wink Byta golv gör man på en helg ifall man kan svetsa någolunda

Forummoderator
26 340 Inlägg
1 februari 2009
Aronsson_Kil skrev:
Thedriftking skrev:
Aronsson_Kil skrev:

hehe, ok wink smile

Volvo_brud85 verkar gnälla på skicket på den... men vad tror man om en tic för 10k? wink Byta golv gör man på en helg ifall man kan svetsa någolunda

Plus att 760 tic inte är så supervanligt heller..köp smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 februari 2009
760tic har b23et motor, inte b230et på 182hk. Den har 170nått. Skulle tippa runt 200ärliga hk i den där..

Sök