3857
Sök

Angåend: Karavan från Olofström till Elmia!! (11/4-Påskafton)

334 Inlägg
5 april 2009
zonda skrev:
joxxan skrev:
zonda skrev:

Ja du det blir bra vi kan mötas ryd vid  8,30 det blir bra vi säger så.. är alla med på det.. vi från olofström ska sammlas där kl  8,30 i ryd.. vid kiosken eller

Låter nice, Kanske glider med måste kolla min "källor" tongue och min "ekonomi" -.-

ja det är klart att du ska... ska du åka med naj eller

Jag vet inte, Josse ville ha folk i sin bil med, men får se, har inte kollat upp allt ännu.

Just... Awsome!

188 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
WiiWer skrev:
Detta låter bra för min del. Tar ca 2 timmar från Ryd till Värnamo beroende på väder / trafik och hur lagliga folk hade tänkt och vara.
Om inget annat dyker upp så tycker jag vi spikar denna tidpunkt?

oki blir bra detta.. för jag kör lagligt.. Ja det gör vi vi säger såå.

32 Inlägg
5 april 2009
zonda skrev:
WiiWer skrev:
Detta låter bra för min del. Tar ca 2 timmar från Ryd till Värnamo beroende på väder / trafik och hur lagliga folk hade tänkt och vara.

hehe ja preis men lagligt låter bäst för plånboken;)...några km över ligger man väl alltid:P

/ [Shörman]

188 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Sherman skrev:
zonda skrev:
WiiWer skrev:

hehe ja preis men lagligt låter bäst för plånboken;)...några km över ligger man väl alltid:P

Japp de gör man det är lungt..tongue..

Då bestämmer vi detta då

27 Inlägg
5 april 2009
WiiWer skrev:

Några 2 timmar tar de inte från ryd till värnamo.. Eller jo om handbromsen glöms att släppas! Men vilka ska köra från karlshamn då? du snackade ju om 20-25bilar!

VAG Tekniker
101 Inlägg
6 april 2009
Ford-4life skrev:
WiiWer skrev:

Några 2 timmar tar de inte från ryd till värnamo.. Eller jo om handbromsen glöms att släppas! Men vilka ska köra från karlshamn då? du snackade ju om 20-25bilar!

Enligt Eniros "fina" vägbeskrivning så tar det 2.5 timmar från k-hamn till värnamo så säg 2 timmar mellan ryd - värnamo, då räknat på lite marginal pga hur väder osv osv "kan" vara. *Enligt SMHI så "ska" det vara fint väder* Sen hur lagligt du kör är ju upp till dig, *no offence* Jag kan ta karlshamn - värnamo på under timmen om de ska till sig, bara och stampa på gäääsen ;]

Enligt mina och Shermans "källor" så blev det ändrade planer om att folket skulle mötas upp i karlshamn bla bla bla runt 09.30 tiden, utan istället så skulle folk mötas upp i Ryd, och köra vidare därifrån kl 09.30. OM detta nu stämmer, vilket ingen av oss är 100% på.
Och vilka detta är som ska köra då, har jag absolut noll koll på. Har bara fått höra som sagt att det skulle va ett "större" antal bilar som skulle köra härifrån. Så om det är 1 bil eller 50 bilar som ska köra är väldigt osäkert. Första siffran jag fick höra för 1 vecka sedan drygt var mellan 20-50 bilar.

Men i vår "mini" konvoj som ska köra tidigt och vara framme tidigt i Värnamo, så består det av ev 4 Bilar från Karlshamn just nu. Raggar efter flera som vill följa upp oss.
Sedan hur många här som hade tänkt ansluta sig i Ryd vet jag inte, men jag antar och hoppas att Joxxan & Zonda iallafall följer upp oss =]

188 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
WiiWer skrev:
Ford-4life skrev:
WiiWer skrev:

Enligt Eniros "fina" vägbeskrivning så tar det 2.5 timmar från k-hamn till värnamo så säg 2 timmar mellan ryd - värnamo, då räknat på lite marginal pga hur väder osv osv "kan" vara. *Enligt SMHI så "ska" det vara fint väder* Sen hur lagligt du kör är ju upp till dig, *no offence* Jag kan ta karlshamn - värnamo på under timmen om de ska till sig, bara och stampa på gäääsen ;]

Enligt mina och Shermans "källor" så blev det ändrade planer om att folket skulle mötas upp i karlshamn bla bla bla runt 09.30 tiden, utan istället så skulle folk mötas upp i Ryd, och köra vidare därifrån kl 09.30. OM detta nu stämmer, vilket ingen av oss är 100% på.
Och vilka detta är som ska köra då, har jag absolut noll koll på. Har bara fått höra som sagt att det skulle va ett "större" antal bilar som skulle köra härifrån. Så om det är 1 bil eller 50 bilar som ska köra är väldigt osäkert. Första siffran jag fick höra för 1 vecka sedan drygt var mellan 20-50 bilar.

Men i vår "mini" konvoj som ska köra tidigt och vara framme tidigt i Värnamo, så består det av ev 4 Bilar från Karlshamn just nu. Raggar efter flera som vill följa upp oss.
Sedan hur många här som hade tänkt ansluta sig i Ryd vet jag inte, men jag antar och hoppas att Joxxan & Zonda iallafall följer upp oss =]

Aha oki det vaerka lite rörit detta.. men asså nu är det så att jag kommer hänga på er.. så vi kan göra i vättig tid så vi är där när dom andra kommer från skåne då ju eller hur.. så vi  kör in i deras konvoj det är ju inte helt fel men visst kan man köra under 2 timmar va men asså jag kommer ju köra lagligt som jag har sakt innan så man slipper poliser för dom lär ju vara ute....
Oki ska vi säga nu vilken tid vi ska mötas nu så vi spikar detta..
big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

334 Inlägg
6 april 2009
zonda skrev:
WiiWer skrev:
Ford-4life skrev:

Aha oki det vaerka lite rörit detta.. men asså nu är det så att jag kommer hänga på er.. så vi kan göra i vättig tid så vi är där när dom andra kommer från skåne då ju eller hur.. så vi  kör in i deras konvoj det är ju inte helt fel men visst kan man köra under 2 timmar va men asså jag kommer ju köra lagligt som jag har sakt innan så man slipper poliser för dom lär ju vara ute....
Oki ska vi säga nu vilken tid vi ska mötas nu så vi spikar detta..
big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Tyvärr blir det inget Elmia för mig i år. hade tydligen dubbelbokat. Min Farbror har bröllop. Vilket är Jävligt bittert. :@

Just... Awsome!

188 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Fy fan det var dåligt...

VAG Tekniker
101 Inlägg
6 april 2009
Awww *R.I.P* Joxxan :'( Det var ju inget kul och få höra hmm Tycker Elmia är mer högtid än ett bröllop dock @_@

Men iaf, Ryd Centrum *Korvkiosken* den 11/4 Kl. 08.30 Spikas!
Zonda har du lust o pma mig ditt nummer så man kan ringa / smsa om det skulle bli ändrade planer?

188 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
ja det gör jag..

334 Inlägg
6 april 2009
WiiWer skrev:
Awww *R.I.P* Joxxan :'( Det var ju inget kul och få höra hmm Tycker Elmia är mer högtid än ett bröllop dock @_@

Men iaf, Ryd Centrum *Korvkiosken* den 11/4 Kl. 08.30 Spikas!
Zonda har du lust o pma mig ditt nummer så man kan ringa / smsa om det skulle bli ändrade planer?

Ja;(  Nej inte R.I.P Joxxan... R.I.P bengan ser det ut som =/
Mjo stämmer men det är redan inbokat på att jag kommer med mat och det så ville inte vara otrevlig och säga: Nej jag kommer inte för jag ska titta på bilar istället... så... =/

Just... Awsome!

VAG Tekniker
101 Inlägg
6 april 2009
Jo jag förstår dig Joxxan. smile Släkten går före helt klart. Vi får haffa fler events under vår / sommar halvåret.

Tackar för numret Zonda. Hör av mig i absoluta nödfall, om det skulle ändras något =P

VAG Tekniker
101 Inlägg
8 april 2009
Liten Update på listan tänkte jag. Och jag hoppas alla hänger på ännu förrutom stackars Joxxan sad

1. Zonda, Honda Civic Olofström
2. Kakan, volvo 945 Snurbo Ryd
3. WiiWer, Nissan 350z Karlshamn
4. Mark Thas BMW Boy *Shermans Bil*, BMW 523 Karlshamn
5. Linkan, Toyota Corolla eller Mazda 323 F. *Minns inte >.<* Karlshamn *Osäker ännu*
6. Abrahamsson, Audi A4 1.8TS Karlshamn *Osäker pga tiden*
7.
8.
9.
10......

Vad jag har förstått så är vi såhär många ännu. Stämmer detta inte så ändra.

334 Inlägg
8 april 2009
WiiWer skrev:
Jo jag förstår dig Joxxan. smile Släkten går före helt klart. Vi får haffa fler events under vår / sommar halvåret.

Tackar för numret Zonda. Hör av mig i absoluta nödfall, om det skulle ändras något =P

Jo =/ smile Lätt att vi får smile kommer ju många till big_smile

Just... Awsome!

188 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
2. Kakan, volvo 945 Snurbo Ryd: Kanske han viste inte om han kommer blir det nog en til där
5. Linkan, Toyota Corolla eller Mazda 323 F. *Minns inte >.<* Karlshamn *Osäker ännu*
6. Abrahamsson, Audi A4 1.8TS Karlshamn *Osäker pga tiden*
7.
8.
9.
10......

Vad jag har förstått så är vi såhär många ännu. Stämmer detta inte så ändra.

334 Inlägg
10 april 2009
Have Fun!

Just... Awsome!

VAG Tekniker
101 Inlägg
10 april 2009
2. Kakan, volvo 945 Snurbo Ryd: Kanske han viste inte om han kommer blir det nog en til där
5.
6.
7.
8.
9.
10......

Dom andra 2 bilarna kunde inte hänga på. Ekonomiskt bajs för dom hmm
Så jag antar det bara blir vi.

188 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
big_smile:DJa men det får det med ska ju möta fler i värnamo..tonguetonguetonguetonguetonguetonguetongue

188 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
jajamen nu gäller det.. imon så. blir det brom brom

Sök