Ford-4life skrev:
WiiWer skrev:
Detta låter bra för min del. Tar ca 2 timmar från Ryd till Värnamo beroende på väder / trafik och hur lagliga folk hade tänkt och vara.
Om inget annat dyker upp så tycker jag vi spikar denna tidpunkt?
Några 2 timmar tar de inte från ryd till värnamo.. Eller jo om handbromsen glöms att släppas! Men vilka ska köra från karlshamn då? du snackade ju om 20-25bilar!
Enligt Eniros "fina" vägbeskrivning så tar det 2.5 timmar från k-hamn till värnamo så säg 2 timmar mellan ryd - värnamo, då räknat på lite marginal pga hur väder osv osv "kan" vara. *Enligt SMHI så "ska" det vara fint väder* Sen hur lagligt du kör är ju upp till dig, *no offence* Jag kan ta karlshamn - värnamo på under timmen om de ska till sig, bara och stampa på gäääsen ;]
Enligt mina och Shermans "källor" så blev det ändrade planer om att folket skulle mötas upp i karlshamn bla bla bla runt 09.30 tiden, utan istället så skulle folk mötas upp i Ryd, och köra vidare därifrån kl 09.30. OM detta nu stämmer, vilket ingen av oss är 100% på.
Och vilka detta är som ska köra då, har jag absolut noll koll på. Har bara fått höra som sagt att det skulle va ett "större" antal bilar som skulle köra härifrån. Så om det är 1 bil eller 50 bilar som ska köra är väldigt osäkert. Första siffran jag fick höra för 1 vecka sedan drygt var mellan 20-50 bilar.
Men i vår "mini" konvoj som ska köra tidigt och vara framme tidigt i Värnamo, så består det av ev 4 Bilar från Karlshamn just nu. Raggar efter flera som vill följa upp oss.
Sedan hur många här som hade tänkt ansluta sig i Ryd vet jag inte, men jag antar och hoppas att Joxxan & Zonda iallafall följer upp oss =]