henrikh skrev:
Jag anser att miljöhysterin är ett sätt för politikerna att rikta uppmärksamheten från andra svårare problem. Så finns det mycket pengar att tjäna på att sälja miljövänliga produkter och tjänster. Sjävklart ska vi bry oss om miljön men någonstans måste vi säga "ok nu har vi i Sverige gjort det här, vad har ni andra kineser, jänkare och ryssar gjort?". Man kan inte förpesta vardagen för den egna befolkningen för att vara "ledande" i världen på miljömedvetenhet. Det går till överdrift helt enkelt. Sverige är ett litet pruttland och våra kära idiotpolitiker har redan belastat oss för mycket. Bara vad jag tycker
Fan
Miljöhysteri är det vad du tycker att vår Svenska politik är ?
Vad är viktigare för dig än miljöbelastningen på klotet,, möjligheten att konsumera mer..?
Har du inte uppmärksammat vad som sker med miljön runtikring på klotet...
Det är vi som skapar världsekonomin och miljön genom att vi själva väljer vad vi konsumerar.
Jag köper Svenskt(tex.Volvo) o kravodlat, konverterar till E85..osv..
Det för att företagen ska vara kvar här där vi har uppsikt över dem...
Jag köper inte gärna en bil/produkt från ett land som skiter i miljön....
Här i Svedala bor man och accepterar kulturen.
Vi våldtar o slår ej våra kvinnor låter dem läsa och vi lever jämställt mellan folkslagen.
Behandlar djuren humant,, vi lever också hyfsat miljövänligt och alla har tillgång till skola o sjukvård..
Vi är medelbäst på det mesta...
Anledningen till att du har det så f-bannat bra är för att några intelligenta personer skapat detta land och vår kultur/välfärd..
Gillar du det inte så flytta till en skitigare plats,,
Ett sjukt djur kan inte hålla rent ikring sig och jag trivs i rena Sverige och vill fortsätta ha det så här..
Om inte trädkramarna gjort sitt jobb i Sverige hade den värld du lever i sett annorlunda ut..
De Svenska trädkramarna har påverkat hela världen....
Kom hem från Sydafrika imorse,,, jag har sett hur andra har det och vad som sker...
I Sydafrika rullar mest AMG:s i världen och vägarna är propfulla med nya bilar...(trots fattigdomen)
Med det vill jag säga är att de i de fattiga länderna är på väg mot vår europeiska livsstil..
De tittar på oss i allt vad vi gör och kopierar...
Om inte vi gör rätt på miljösidan så kommer den totala miljöbelastningen på klotet bli RÄTT TUNG...
Kan vissa inte bara fatta det,,,U-länderna kopierar det vi gör,,
Visar vi in U-länderna på fel linje så kan en apa lista ut vad utgången blir i framtiden
..