3379
Sök

Melodifestivalen 2009

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Emilia och Alcazar vidare till globen, vad tycker ni? kommer dom att vina på globen?
Vem tror ni som vinner?
Vad tror ni om Svenska placering i Melodifestivalen?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=475253
Senast redigerat av alain (8 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

101 Inlägg
8 februari 2009
Men skiten har ju precis börjat!
Bara att vänta till efter sista deltävlingen,då alla bidrag redan spelat, sedan kan man ju spekulera i vinst i Globen,och även Eurovision contest.
Tycker därimot att så här redan efter första deltävlingen,så verkar kvaliten vara högre på låtarna,än förra året.....men som sagt..... "Aint seen nothing yet"

657 Inlägg
8 februari 2009
Jag längtar tills den dagen de lägger ner melodifestivalen.

Hatar verkligen det där arrangemanget. Det tar över all media i pappersform. Tidningar som Aftonbladet och expressen blir ju plötsligt några jävla skvallerblaskor å så sänds skiten på TV ständigt å jämt.

Nä, jag förbannar den grupp med människor som hittade på den där festivalen

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 februari 2009
Ingen aning. Vi får se. Råder ju inga tvivel om att Alcazar var "bäst" (ja, det svider, men dom var bäst av dom deltagande igår) igår, samt att Caroline af Ugglas var SÄMST. Det var nog den sämsta låten jag har hört på länge. Usch. Helt plötsligt fick man för sig att gå in i badrummet och skjuta huvudet av sig med hagelbössan... så illa var det.

Gött mos
1 096 Inlägg
8 februari 2009
H.E.A.T som är med nästa vecka rockar fan tomme!

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
8 februari 2009
jag tycker att 2 låtar va bra i går , de ska bli kul att se nästa helg vilkna som sjuger då ..............

Nissan Silvia

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 februari 2009
Sista låten va typ den enda som va NÅGORLUNDA vettig. INte bra men bättre än de vi skickat andra år. Får se va de blir nästa vecka. Kanske ä lika bra å ta allt till sista tävlingen så slipper man bli arg..

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 februari 2009
Herre gud är den igång igen roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

687 Inlägg
8 februari 2009
Fy fan för melodifestivalen. Lägg ner skiten.

OEM <3
6 957 Inlägg
8 februari 2009
Tycker själv att melodifestivalen bara spårar ur..
Men min mor och far gillar det, dom brukar åka på det.

Dom va nere i Gbg igår och var där, var tydligen ganska bra..fast far har lite kontakter
så tro fan att de är bra när man är på VIP-läktaren och VIP-logén och minglar omkring
bland Christer Björkman, Scotts m.fl., måste ju vara drömmen för schlagernördarna tongue

Jag bojkottar skiten, man kommer inte undan ändå...de spelas ju sönder på radion..

OEM <3

8 156 Inlägg
9 februari 2009
Det är snarare ett releaseparty för artister. Känns inte som om det viktiga varken är sången eller melodin.
Själva uppträdandet betyder lite för mycket. Man ska kunna nynna på låten direkt om det är en bra melodifestivalsång.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

108 Inlägg
9 februari 2009
Slökolla på reprisen idag å d var verkligen inge höjdarlåtar alls. Å den där snälla, snälla låten ! Alltså snälla låt mig slippa höra den tongue

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor

Dieselgypsy
538 Inlägg
9 februari 2009
Varken man vill det eller ej, är melodifestivalen "jobb/skitsnack" som man bara måste ha sett för att kunna snacka skit med kollegorna/bekanta som man inte har något att snacka om med.

Om helgens "avsnitt":

Nina Söderquist - Tick Tock <-- försöker rida på finska rock-låtarna från ett par år sen. Jag tror däremot att den kommer spelas på radio ganska ofta och i gymmen.

Marie Serneholt - Disconnect me  <--- kass låt, men kommer spelas på rix. Hade nog funkar ok på Eurovision pga att hon är snygg

Alcazar - Stay The Night <--- bästa låten från denna deltävling, men hade gärna haft lite yngre tjejer med i bandet (Marie Serneholt hade faktiskt funkat bra istället för brunetten eller blondinen).

-Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus = Redan för 10 år sen ratades dessa låter, varför försöka om och om igen?

-Caroline Af Ugglas - Snälla = jag blir självmordsbenägen av en sån låt!

-resten: Glömm din dröm!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

108 Inlägg
9 februari 2009
v4jessica skrev:
Sissi skrev:
Slökolla på reprisen idag å d var verkligen inge höjdarlåtar alls. Å den där snälla, snälla låten ! Alltså snälla låt mig slippa höra den tongue

haha den var ju verkligen i snudd på att man itne kudne lyssna på den alls tongue

Jo d var verkligen snälla snälla ta slut tongue

Något som dock är attans störande är att Alcazars låt liksom fastnade i huvvet sad

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor

956 Inlägg
9 februari 2009
Alex_halvordsson skrev:
Jag längtar tills den dagen de lägger ner melodifestivalen.

Hatar verkligen det där arrangemanget. Det tar över all media i pappersform. Tidningar som Aftonbladet och expressen blir ju plötsligt några jävla skvallerblaskor å så sänds skiten på TV ständigt å jämt.

Nä, jag förbannar den grupp med människor som hittade på den där festivalen

jaa så där tycker jag oxå.Sen kommer man höra dom där låtarna spelas överallt.

eldus veldus

Livsnjutare
155 Inlägg
10 februari 2009
Snäälla, Snäälla, Snäääälla (8) .. neutral   nä, jag hittar inga ord för melodi festivalen tyvär :p .. 85% av alla låtar är kyrko musik typ. Den enda där va fart i var ju Alcazar:s ^^.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 februari 2009
Ptja... Vad ska man säga, rörigt stressigt... och vad 17 hände?

Sernholt var klockren men åkte ut. Alcazar är väl det ända hoppet efter denna gång.

LÄNGTAR efter att höra Måns, nån sa att den är BÄTTRE än Cara mia... Då dätter jag en 10 på den grabben då utstrålningen är vinnande! smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 februari 2009
Hårdrock är det som vinner, kolla bara på Lordi, dom slog lixom rekord i antal poäng dessutom. Sverige är riktigt bögigt på den fronten, bara massa skit på melodifestivalen. Den borde nästan kombineras med pridefestivalen.

Hoppas finnarna kommer med något hårt i år igen!

Edit: YES! Dom har iaf NÅTT halv-hårt, men det är iaf oändligt mycket bättre än svenska skiten: http://www.youtube.com/watch?v=RDRUkKermQ4
Senast redigerat av FL3JM (10 februari 2009)

906 Inlägg
10 februari 2009
jag fattar inte att folk fortfarande tittar på det, så jävla tråkigt!

=)

Sök