3390
Sök

Polisen i varberg "GR*SAR (Poliser JO-anmälda efter psykhot)

67 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
http://www.gt.se/nyheter/1.1463325/poli … er-psykhot

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 … ;from=menu

Go gubbe den va. psyk snut

*Edit (av moderator Phaetoon)
Poliser JO-anmälda efter psykhot
Joakim Lundmark, 22, filmade när han stoppades av två poliser i Varberg. När han bad att få se deras legitimation blev han hånad och hotad med psykvård.
- Förstår du inte det kanske vi får åka ner på psyket med dig, säger polismannen på filmen.

underordnad allfixare
696 Inlägg
12 februari 2009
jag älskar när dom ställer nån till svars och dom formulerar allting så fint smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

vinnarskalle!
907 Inlägg
12 februari 2009
Oj.. ja vad ska man säga. En kompis till mig blev själv utsatt för något liknande, och vi hade inte stört trafiken på något vis alls. Poliserna kanske avreagerar sig ibland på yngre förare, men inte allt för ofta hoppas jag.

67 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Hittade den här oxå där ser man vem grisarna är oxå

http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8

Makaronborrare
993 Inlägg
12 februari 2009
Otrevliga idioter. Måste vara ganska misslyckade människor innerst inne som visar sin makt genom att trycka ner folk och vara otrevliga.
Som tur är har jag bara blivit stoppad av trevliga poliser men finns säkert några stycken som i filmen

Teddan
2 495 Inlägg
12 februari 2009
tyvärr finns det ju idioter i alla yrkesgrupper.

Tror Polisen måste se över sina intagningar , finns en del riktiga rötägg.
Men sen får man inte glömma bort att Polisen träffar alla sorters människor, ibland kanske  dom
måste ha den attityden.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

171 Inlägg
12 februari 2009
Jag saknar fan ord!

å sen undrar folk varför vissa tycker illa om polisen??

herregud...

Muttley
12 februari 2009
Dra inte alla över samma kant.
Men utbildningen till polis borde skärpas. Man kan ju bli polis på distans idag.

Men de jag stör mig lite på med är att själva den idioten hänger över den utsattes bil, är otroligt rapp i käften och även kollegan. Var polisens utbildning så pass slapp att han inte ens orkar stå på egna ben.:S

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 februari 2009
De e la gött att media nu försöker skrämma upp folk att aldrig våga kontakta polisen. Det är ett arbete de jobbat med under lång tid så ge dem lite cred för de.
Men självklart ska de få en knäpp på näsan de här poliserna...får se om JO vågar. Gick ju sådär med EU kravallerna i GBG när de skulle dömma snutar som spöat upp gamla tanter osv.
Senast redigerat av Mortalis (12 februari 2009)

627 Inlägg
12 februari 2009
honda-perfo skrev:
Hittade den här oxå där ser man vem grisarna är oxå

http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8

Fantastiskt... snacka om förvrängt rättsystem.. dom är kaxiga mot en stackare som blir stannad i en poliskontroll men utför du mord eller våldtäkt etc är det synd om dig då du är psykiskt sjuk och får behandlingar och blir väl omhändertagen.. grymt rättssystem!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

106 Inlägg
12 februari 2009
Skulle vara bra att få se hela filmen, som vanligt är det bara en liten bit man får se. Vill man vinkla något så är det bara att klippa bort en bit.
Något har hänt som utlöst situationen, kan det vara att killen i bilen inte samarbetat med polisen? Har man då förtjänat att bemötas likvärdigt?
Varför inte bara visa körkortet, svara på ett par frågor och sen åka? Nä, man måste provocera fram ett beteende bara för att kunna visa upp det på film, och när man visar upp det så är inte allt med! Anledningen förstår jag bara inte.

Media älskar detta just nu! vinklas hej vilt, tex Rosengård, det kastas sten på polisen, konstigt att de blir arga! Visa det som filmades av upploppet i Rosengård så kommer det vara flera som kallar personerna för "apajävlar" osv. Håller med om att det inte var bra sagt men om man har bakgrunden kanske man förstår helheten.

Sen att visa personer i forumet kallar poliser "grisar" visar på vilken låg nivå och syn man har på ömsesidig respekt, blir jag kallad gris så bemöts den personen av samma nivå av respekt.
Ganska lätt va? som man bemöter andra .......

Tänk om världen var lite bättre och enklare:)

DFFL
9 020 Inlägg
12 februari 2009
Detta är TVÅ av poliserna i Varberg.
Jag kan bara anta att det inte är hela kåren?

Finns säkert prostituerade i Varberg eller hur?
Jag kanske skulle starta en tråd vid namn "Alla i Varberg är horor".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 814 Inlägg
12 februari 2009
jag tror faktiskt de flesta poliser är snälla men vissa drar skam över hela kåren, skäms!

Teddan
2 495 Inlägg
12 februari 2009
FireTraXX skrev:
Detta är TVÅ av poliserna i Varberg.
Jag kan bara anta att det inte är hela kåren?

Finns säkert prostituerade i Varberg eller hur?
Jag kanske skulle starta en tråd vid namn "Alla i Varberg är horor".

ja fan jag tror alla brudar i varberg är horor.

Alla invandrare är kriminella , alla poliser idioter, alla bagare säljer mögligt bröd, alla snickare är myglare.

fan firetraxx en så uppenbar ska som att alla brudar i varberg är horor borde du ju ha fått med dig big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Jeep Tom
276 Inlägg
12 februari 2009
Jadu vad ska man säga. Finns jätte många poliser som är snälla.

Men jag känne rigen detta! Om man ifrågasätter något så kan vissa poliser bli halvt tokiga. Bara för man frågar något man man enligt lag har rätt att veta.

Varit med om det själv. Jag frågade en polisman vilket lagrum han hade som stöd på en sak när han pratade om att ge mig böter. Då började polisen påpeka att han lärt sig dessa saker redan när han gick Polishögskolan -81... Ja men hur fan ska jag veta det när jag inte gått polishögskolan? ja ibland blir man fundersam....

Det är bara att hoppas att det är någon av alla trevliga glada poliser man möter på där ute, för sådanna har jag stött på många av även, och dom gillar jag big_smile

Feeling free to do my own thing

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 februari 2009
jeep_tom skrev:
Jadu vad ska man säga. Finns jätte många poliser som är snälla.

Men jag känne rigen detta! Om man ifrågasätter något så kan vissa poliser bli halvt tokiga. Bara för man frågar något man man enligt lag har rätt att veta.

Varit med om det själv. Jag frågade en polisman vilket lagrum han hade som stöd på en sak när han pratade om att ge mig böter. Då började polisen påpeka att han lärt sig dessa saker redan när han gick Polishögskolan -81... Ja men hur fan ska jag veta det när jag inte gått polishögskolan? ja ibland blir man fundersam....

Det är bara att hoppas att det är någon av alla trevliga glada poliser man möter på där ute, för sådanna har jag stött på många av även, och dom gillar jag big_smile

Ska göra likadant mot dom om jag åker iväg och ska göra IT- jobb hos dem. Typ confa om deras Cisco router eller nåt.
"Du, detta lärde ja mig på universitetet 2007, har inte du de din idiot? Får nog köra ner dig på psyket"

Väldigt intressant att vissa tycker beteendet e helt okej inom Polisen, men alla andra yrken, tom väktare, så e de oacceptabelt.
Senast redigerat av Mortalis (12 februari 2009)

627 Inlägg
12 februari 2009
Haha va det bara jag som la märke till hans grymma utlägg? "Du ska väl gå ut grundskolan eller?" Detta säger han efter att han fått körkortet från en snubbe på minst 18 år.......................... Å så säger han att han läst juridik i 2.5 år.. vad sägs om lite allmänbildning och social kompetens istället..

P.S. Vem har sagt att ALLA poliser e lika mongo?
Senast redigerat av mastrovious (12 februari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!

blacken
12 februari 2009
honda-perfo skrev:
http://www.gt.se/nyheter/1.1463325/poliser-jo-anmalda-efter-psykhot

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 … ;from=menu

Go gubbe den va. psyk snut

" To protekt and to serve".. lollollollol
Inget ovanligt med sådana länsman, bara att acceptera och hålla sig undan för dom så gott det går..
Senast redigerat av blacken (12 februari 2009)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
12 februari 2009
bosing skrev:
Skulle vara bra att få se hela filmen, som vanligt är det bara en liten bit man får se. Vill man vinkla något så är det bara att klippa bort en bit.
Något har hänt som utlöst situationen, kan det vara att killen i bilen inte samarbetat med polisen? Har man då förtjänat att bemötas likvärdigt?
Varför inte bara visa körkortet, svara på ett par frågor och sen åka? Nä, man måste provocera fram ett beteende bara för att kunna visa upp det på film, och när man visar upp det så är inte allt med! Anledningen förstår jag bara inte.

Media älskar detta just nu! vinklas hej vilt, tex Rosengård, det kastas sten på polisen, konstigt att de blir arga! Visa det som filmades av upploppet i Rosengård så kommer det vara flera som kallar personerna för "apajävlar" osv. Håller med om att det inte var bra sagt men om man har bakgrunden kanske man förstår helheten.

Sen att visa personer i forumet kallar poliser "grisar" visar på vilken låg nivå och syn man har på ömsesidig respekt, blir jag kallad gris så bemöts den personen av samma nivå av respekt.
Ganska lätt va? som man bemöter andra .......

Tänk om världen var lite bättre och enklare:)

Så jävla rätt skrivet!! Du har klart för dig. Tyvärr har inte alla det...

/Mattias

Stålverksarbetare
372 Inlägg
12 februari 2009
Det vore ju svårt att bara visa legitimation och se glada ut?
Visst alla kan ha en dålig dag men kan man inte kontrollera sig när man jobbar som polis så borde man fan se över sitt yrkesval...
Har träffat flera "mindre trevliga" poliser här i stan också. Men det finns helt klart dom som är riktigt trevliga och går att prata med som vem som helst.

Sök