bosing skrev:
Fortfarande bara en sida av historien och en liten del av hela händelsen, trots att man läst artikeln och sett filmen igen.
Det finns en anledning till att personen blev stoppad, glöm inte det. Det skulle vara bra och höra polisen sida av historien.
Nu är det så att många personer, oftast yngre bara tycker att man bara har rättigheter och inga skyldigheter. Upp med körkortet, visa det, blås och sen åk, har du inte gjort något brott och inte har något att dölja så trilska inte.
Trilskas du kan polisen tro du döljer något (fatta misstanke om brott), det kan leda till drograttfylleriprov, husrannsakan i bilen osv, vem förlorar på det? inte polisen, de har lön för att göra detta, men ett prov för narkotika tar ca 45min-1.5tim, ganska bortkastat tid.
det där med drograttfylleri prov det behöver man inte göra ett skit mot poliser för att råka ut för
vart själv medtagen i slutet av förra året husransakan i bilen osv
var hur trevlig som helst såg verkligen inte drogpåverkad osv
allt för att jag körde förbi fel ställe
ganska sjukt faktist eftersom jag måste ta den vägen hem från jobbet
just denna dag hade jag kört ett busslast från en flygplats till örebro
blev ett jävla krångel dessutom fick jag gå från sjukhuset till bilen som stog 5km bort i toffler och en tjocktröja skojorta och slips och det var -1 mao inte speciellt lämpade kläder att gå den sträckan i
dessutom fick jag inte ens köra min bil hem utan den skulle stå i ett mörkt industriområde hela natten
inte för att jag brydde mig körde endå bilen hem klockan halv1 på natten
blev med tagen vid 23 då hade jag varit vaken sedan 06.00 inte helt roligt
inte roligt att ringa chefen och berätta vad jag varit med om
för att skydda honom så inte han skulle råka illa ut
lovade att visa resultatet så fort det kom och har gjort det
Gärningen ej brott stog det??! hur korkat formulerat det nu var
eftersom jag vet att det inte hjälpte att vara trevlig så nästa gång dom nämner något om droger kommer jag flippa ur totalt
eftersom det endå inte lönar sig att vara tillmötesgående
dessutom så startar jag ljudinspelningen så fort jag har en polisbil nära mig
i mina ögon är 99% av patrulerande polisen totalt kompentesbefriade och totalt tok dumma i huvudet
har träffat några få poliser som varit trevliga men det har varit när jag har ringt dom om bilinbrott skadegöresler osv
men sånt har man bevisligen aldrig igen
så nästa gång får man väll ge idioterna en omgång istället för att ringa polisen