3379
Sök

Polisen i varberg "GR*SAR (Poliser JO-anmälda efter psykhot)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
12 februari 2009
Mortalis skrev:
jeep_tom skrev:
Jadu vad ska man säga. Finns jätte många poliser som är snälla.

Men jag känne rigen detta! Om man ifrågasätter något så kan vissa poliser bli halvt tokiga. Bara för man frågar något man man enligt lag har rätt att veta.

Varit med om det själv. Jag frågade en polisman vilket lagrum han hade som stöd på en sak när han pratade om att ge mig böter. Då började polisen påpeka att han lärt sig dessa saker redan när han gick Polishögskolan -81... Ja men hur fan ska jag veta det när jag inte gått polishögskolan? ja ibland blir man fundersam....

Det är bara att hoppas att det är någon av alla trevliga glada poliser man möter på där ute, för sådanna har jag stött på många av även, och dom gillar jag big_smile

Ska göra likadant mot dom om jag åker iväg och ska göra IT- jobb hos dem. Typ confa om deras Cisco router eller nåt.
"Du, detta lärde ja mig på universitetet 2007, har inte du de din idiot? Får nog köra ner dig på psyket"

Väldigt intressant att vissa tycker beteendet e helt okej inom Polisen, men alla andra yrken, tom väktare, så e de oacceptabelt.

Det finns ett par stora skillnader i ditt jobb och polisens. Dom får jobba under hot, aggression, våld, lögner, undanflykter, otrevligt bemötande osv varje dag, året runt.

Jag säger inte att poliserna i filmen gör rätt, eftersom man inte får se allt och inte vet upprinnelsen till situationen. Tänk dig in i situationen att vara polis. Det är nog fan ett av dom svåraste OCH otacksammaste yrken man kan ha. Och vilket stöd har dom uppifrån sina chefer? NADA!

Nu råkar jag vara bra vän med en polis i Malmö och jag ser vilket helvete till jobb han har. Skit uppifrån, skit utifrån och nu skit från media också, som gör allt dom kan för att skapa stories.

Nä, som någon redan skrivit. Sköter man sig i en kontroll funkar sammarbetet. Den respekt man visar polisen får man tillbaka. Är man skyldig så får man väl fasen stå sitt kast....

/Mattias

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 februari 2009
ja vad säger man om detta ? de e mycket de

Nissan Silvia

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 februari 2009
matteeee skrev:
Mortalis skrev:
jeep_tom skrev:

Men jag känne rigen detta! Om man ifrågasätter något så kan vissa poliser bli halvt tokiga. Bara för man frågar något man man enligt lag har rätt att veta.

Varit med om det själv. Jag frågade en polisman vilket lagrum han hade som stöd på en sak när han pratade om att ge mig böter. Då började polisen påpeka att han lärt sig dessa saker redan när han gick Polishögskolan -81... Ja men hur fan ska jag veta det när jag inte gått polishögskolan? ja ibland blir man fundersam....

Det är bara att hoppas att det är någon av alla trevliga glada poliser man möter på där ute, för sådanna har jag stött på många av även, och dom gillar jag big_smile

Ska göra likadant mot dom om jag åker iväg och ska göra IT- jobb hos dem. Typ confa om deras Cisco router eller nåt.
"Du, detta lärde ja mig på universitetet 2007, har inte du de din idiot? Får nog köra ner dig på psyket"

Väldigt intressant att vissa tycker beteendet e helt okej inom Polisen, men alla andra yrken, tom väktare, så e de oacceptabelt.

Det finns ett par stora skillnader i ditt jobb och polisens. Dom får jobba under hot, aggression, våld, lögner, undanflykter, otrevligt bemötande osv varje dag, året runt.

Jag säger inte att poliserna i filmen gör rätt, eftersom man inte får se allt och inte vet upprinnelsen till situationen. Tänk dig in i situationen att vara polis. Det är nog fan ett av dom svåraste OCH otacksammaste yrken man kan ha. Och vilket stöd har dom uppifrån sina chefer? NADA!

Nu råkar jag vara bra vän med en polis i Malmö och jag ser vilket helvete till jobb han har. Skit uppifrån, skit utifrån och nu skit från media också, som gör allt dom kan för att skapa stories.

Nä, som någon redan skrivit. Sköter man sig i en kontroll funkar sammarbetet. Den respekt man visar polisen får man tillbaka. Är man skyldig så får man väl fasen stå sitt kast....

Pallar man inte med jobbet så är det väl bara att byta?

Poliser har betalt för att sköta sitt jobb med allt det innebär. En Bonus kan vara ett paket till jul eller en chokladask från chefen och inte möjligheten att utnyttja sin position mot vanliga medborgare.

Klart att de ska identifiera sig och tala om vad de heter. Annars hade ju killen i den stoppade bilen kunnat hävda att han var civilsnut på uppdrag och inte fick bli stoppad. Vad skulle poliserna kunna göra. Leg får de ju inte be om yikes

Är bara att hoppas att sånt dregg är vanligare där nere.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Moderator+
1 081 Inlägg
12 februari 2009
När jag blir stoppad av polisen gör jag det dom ber mig göra, dvs blåsa, visa körkort och ev. något mer. Sedan säger jag trevligt hejdå och alla poliser jag mött har varit trevliga tillbaks och även ibland förklarat varför dom stoppar mig och bett om ursäkt för tiden det tagit.

Att dom är "grisar" beror till 99% på bemötandet dom får, angående filmen med volvoraggaren som försökte få till en film att impa på sina youtube-polare med så kunde väl polisens bemötande varit bättre det med men VARFÖR börja bråka bara för bråkandets skull ...

Dom gör ett jobb som alla andra, tänk er själva in i en situation där folk kommer in till erat jobb och gör saker enbart för att enbart vara besvärliga eller ställa till problem. Hur skulle ni reagera?

Vem jag?

69 Inlägg
12 februari 2009
matteeee skrev:
Mortalis skrev:
jeep_tom skrev:

Så om jag sköter mig och visar polisen min legitimation så kanske han borde göra samma sak?
Jag tycker nästan t.o.m att det skulle vara lag på att dom visar leg innan dom gör nått mer, det är många gånger som det hade vart bra att ha polisens namn / nr på grund att dom har uppfört sig illa på ett eller annan vis.

blacken
12 februari 2009
tänk er själva in i en situation där folk kommer in till erat jobb och gör saker enbart för att enbart vara besvärliga eller ställa till problem. Hur skulle ni reagera

Har du jobbat på en mindre bilverkstad någon gång, och det kommer in en "nysvensk" med ett lik till bil..tongue

106 Inlägg
12 februari 2009
blacken skrev:
tänk er själva in i en situation där folk kommer in till erat jobb och gör saker enbart för att enbart vara besvärliga eller ställa till problem. Hur skulle ni reagera

Har du jobbat på en mindre bilverkstad någon gång, och det kommer in en "nysvensk" med ett lik till bil..tongue

Alla yrken har sina baksidor och besvärliga stunder:D

Sleeper
3 084 Inlägg
12 februari 2009
Polisen är inte skyldiga att visa leg!
Sen håller jag med redbull, och jag har blivit stannad 9-10ggr de 2½ år jag haft kortet och alltid blivit bra bemött och alltid vart trevlig.
Tjafsar man inte med dumsnutar och är trevlig så brukar dem också vara trevliga. Det var ju något tjafs i början annars skulle han inte startat kameran, så jag tror ju att det var en uppkäftig volvo fjortis. Säger inte att det är så men med stor sannolikhet tror jag att det är så.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Muttley
12 februari 2009
Sushikocken skrev:
Polisen är inte skyldiga att visa leg!
Sen håller jag med redbull, och jag har blivit stannad 9-10ggr de 2½ år jag haft kortet och alltid blivit bra bemött och alltid vart trevlig.
Tjafsar man inte med dumsnutar och är trevlig så brukar dem också vara trevliga. Det var ju något tjafs i början annars skulle han inte startat kameran, så jag tror ju att det var en uppkäftig volvo fjortis. Säger inte att det är så men med stor sannolikhet tror jag att det är så.

Vad var polisen rädd för då? eftersom han inte kunde säga sitt namn till den utsatte?. Ja visst han var rädd för att han skulle bli anmäld.
Varför är inte en polis skyldiga att visa sitt leg?. En taxichaufför måste visa sitt leg om de åkande vill se.

Jag kan ju ställa mig med en civil och sno ihop 2 polisuniformer. inte för att de skulle vara sannolikt att de skulle hända i just en hastighetskontroll.

blacken
12 februari 2009
bosing skrev:
blacken skrev:

Alla yrken har sina baksidor och besvärliga stunder:D

Amen!, men dom har även positiva stunder också..
Senast redigerat av blacken (12 februari 2009)

106 Inlägg
12 februari 2009
Tur är väl det:)

blacken
12 februari 2009
bosing skrev:

Japp!. "Long time no see" förresten..

106 Inlägg
12 februari 2009
blacken skrev:
bosing skrev:

Det samma:), har jobbat häcken av mig
Senast redigerat av bosing (12 februari 2009)

blacken
13 februari 2009
bosing skrev:
blacken skrev:
bosing skrev:

Det samma:), har jobbat häcken av mig

Det är dumt, jobba lagom, så att du kan leva också. ingen, allra minst din arbetsgivare kommer att tacka dig för att du jobbar sönder dig..

Mästare
2 947 Inlägg
13 februari 2009
Verkar som att dem flesta som har skrivit i tråden bara har sett på den censurerade filmen?
För att fatta varför han filmade och ställde den enkla frågan kommer ni att få reda på om ni först

Läser den här:
http://www.gt.se/nyheter/1.1463325/poli … er-psykhot

och sen kollar ni på den här:
http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8
Senast redigerat av KimVsWorld (13 februari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sleeper
3 084 Inlägg
13 februari 2009
KimVsWorld skrev:
Verkar som att dem flesta som har skrivit i tråden bara har sett på den censurerade filmen?
För att fatta varför han filmade och ställde den enkla frågan kommer ni att få reda på om ni först

Läser den här:
http://www.gt.se/nyheter/1.1463325/poli … er-psykhot

och sen kollar ni på den här:
http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8

hela filmen säger ju fortfarande inte allt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

106 Inlägg
13 februari 2009
Fortfarande bara en sida av historien och en liten del av hela händelsen, trots att man läst artikeln och sett filmen igen.
Det finns en anledning till att personen blev stoppad, glöm inte det. Det skulle vara bra och höra polisen sida av historien.

Nu är det så att många personer, oftast yngre bara tycker att man bara har rättigheter och inga skyldigheter. Upp med körkortet, visa det, blås och sen åk, har du inte gjort något brott och inte har något att dölja så trilska inte.
Trilskas du kan polisen tro du döljer något (fatta misstanke om brott), det kan leda till drograttfylleriprov, husrannsakan i bilen osv, vem förlorar på det? inte polisen, de har lön för att göra detta, men ett prov för narkotika tar ca 45min-1.5tim, ganska bortkastat tid.
Senast redigerat av bosing (13 februari 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
13 februari 2009
bosing skrev:
Fortfarande bara en sida av historien och en liten del av hela händelsen, trots att man läst artikeln och sett filmen igen.
Det finns en anledning till att personen blev stoppad, glöm inte det. Det skulle vara bra och höra polisen sida av historien.

Nu är det så att många personer, oftast yngre bara tycker att man bara har rättigheter och inga skyldigheter. Upp med körkortet, visa det, blås och sen åk, har du inte gjort något brott och inte har något att dölja så trilska inte.
Trilskas du kan polisen tro du döljer något (fatta misstanke om brott), det kan leda till drograttfylleriprov, husrannsakan i bilen osv, vem förlorar på det? inte polisen, de har lön för att göra detta, men ett prov för narkotika tar ca 45min-1.5tim, ganska bortkastat tid.

det där med drograttfylleri prov det behöver man inte göra ett skit mot poliser för att råka ut för

vart själv medtagen i slutet av förra året husransakan i bilen osv
var hur trevlig som helst såg verkligen inte drogpåverkad osv
allt för att jag körde förbi fel ställe
ganska sjukt faktist eftersom jag måste ta den vägen hem från jobbet
just denna dag hade jag kört ett busslast från en flygplats till örebro
blev ett jävla krångel dessutom fick jag gå från sjukhuset till bilen som stog 5km bort i toffler och en tjocktröja skojorta och slips  och det var -1 mao inte speciellt lämpade kläder att gå den sträckan i

dessutom fick jag inte ens köra min bil hem utan den skulle stå i ett mörkt industriområde hela natten
inte för att jag brydde mig körde endå bilen hem klockan halv1 på natten
blev med tagen vid 23 då hade jag varit vaken sedan 06.00 inte helt roligt

inte roligt att ringa chefen och berätta vad jag varit med om
för att skydda honom så inte han skulle råka illa ut
lovade att visa resultatet så fort det kom och har gjort det

Gärningen ej brott stog det??! hur korkat formulerat det nu var

eftersom jag vet att det inte hjälpte att vara trevlig så nästa gång dom nämner något om droger kommer jag flippa ur totalt
eftersom det endå inte lönar sig att vara tillmötesgående
dessutom så startar jag ljudinspelningen så fort jag har en polisbil nära mig

i mina ögon är 99% av patrulerande polisen totalt kompentesbefriade och totalt tok dumma i huvudet
har träffat några få poliser som varit trevliga men det har varit när jag har ringt dom om bilinbrott skadegöresler osv
men sånt har man bevisligen aldrig igen
så nästa gång får man väll ge idioterna en omgång istället för att ringa polisen smile
Senast redigerat av Growe (13 februari 2009)

Kör fort så hinner inget hända...

106 Inlägg
13 februari 2009
Det kommer säkert bli bättre nästa gång när du "flippar ur", jag skulle bara vara glad om jag klarade mig och fick svaret "gärningen ej brott" f ö en standard fras.
Sen är det tråkigt att du blev drabbad på det sättet, men polisen kan inte ha rätt varenda gång de tar med någon för prov. En alkoholtest är lättare, där får man svaret om du druckit eller inte direkt, har du druckit alkohol så piper det vid utandningskontrollen= in till stationen för blåsprov/blodprov.

Drogerna är svårare att se men blir lättare att se med erfarenheter av det.
Du nämner även fel plats och att du kört buss och varit vaken sen 06.00, du kanske har ett förflutet i polisens register? allt spelar in i polisen bedömning av hur du var. Svårt att säga när man inte var där själv.
Sen kan jag nämna att "träffprocenten" när det gäller drograttfylleri är jättehög, sen att du hade oturen att åka med som oskyldig är tråkigt, men du tillhör en väldigt liten procent.
Jag är polis, där jag jobbar så säger cheferna att vi kan öka fel procenten lite, bara för att hitta 1:a gångs drograttfylleristerna. Att hitta dem kan leda till mycket, de kan få hjälp i rätt tid och kanske slippa ett liv med beroende osv.

Ett tips är "flippa inte ur", det garanterar jag gör inte saken bättre.big_smile
Senast redigerat av bosing (13 februari 2009)

741 Inlägg
13 februari 2009
Fyfan vilka idioter!

"Det är fel gäng, vi har lite för mycket skinn på näsan för att bli rädda för en sån jävla lite fjant som dig"

han frågade om dom hade legitimation?

Vilket rövhål hur fan orkar dom.. Gött att dom är anmälda
Senast redigerat av Joo (13 februari 2009)

Sök