3418
Sök

Polisen i varberg "GR*SAR (Poliser JO-anmälda efter psykhot)

1 062 Inlägg
13 februari 2009
bosing skrev:
Skulle vara bra att få se hela filmen, som vanligt är det bara en liten bit man får se. Vill man vinkla något så är det bara att klippa bort en bit.
Något har hänt som utlöst situationen, kan det vara att killen i bilen inte samarbetat med polisen? Har man då förtjänat att bemötas likvärdigt?
Varför inte bara visa körkortet, svara på ett par frågor och sen åka? Nä, man måste provocera fram ett beteende bara för att kunna visa upp det på film, och när man visar upp det så är inte allt med! Anledningen förstår jag bara inte.

Media älskar detta just nu! vinklas hej vilt, tex Rosengård, det kastas sten på polisen, konstigt att de blir arga! Visa det som filmades av upploppet i Rosengård så kommer det vara flera som kallar personerna för "apajävlar" osv. Håller med om att det inte var bra sagt men om man har bakgrunden kanske man förstår helheten.

Sen att visa personer i forumet kallar poliser "grisar" visar på vilken låg nivå och syn man har på ömsesidig respekt, blir jag kallad gris så bemöts den personen av samma nivå av respekt.
Ganska lätt va? som man bemöter andra .......

Tänk om världen var lite bättre och enklare:)

Håller med helt o hållet....har aldrig någonsin haft problem med Poliser! Är man trevlig, o erkänner sina ev misstag, och inte försöker provocera är det aldrig några problem!
(sen kan jag även hålla med om att dagens PHS rekrytering är ett skämt där kvotering är prioriterat före att få ta in lämplig kanidat.)

"You Go, we go!"

687 Inlägg
13 februari 2009
TLO skrev:
Håller med helt o hållet....har aldrig någonsin haft problem med Poliser! Är man trevlig, o erkänner sina ev misstag, och inte försöker provocera är det aldrig några problem!
(sen kan jag även hålla med om att dagens PHS rekrytering är ett skämt där kvotering är prioriterat före att få ta in lämplig kanidat.)

Jasså kvotering är prioriterat framför lämplig kandidat? Kan säga såhär att jag vet för ett faktum att för några år sen så var 3 av 88 elever på en av de tre utbildningsorterna "utomeuroper".

Sen till videon. Rutinkontroll, visa körkort, vänta på svar, åk hem.

Varför ska han krångla till det med att börja begära saker som inte är relevanta? Jo för att han vill trigga igång någonting sen få det på film. Vem av er alla vet vad han sa innan han tryckte på inspelningsknappen till telefonen?

Ne nog får vara nog, bemöt som ni vill bli bemötta.

blacken
13 februari 2009
Håller med helt o hållet....har aldrig någonsin haft problem med Poliser! Är man trevlig, o erkänner sina ev misstag, och inte försöker provocera är det aldrig några problem

Jovisst sak man vara trevlig och erkänna sina "misstag", men då så kräver jag samma sak tillbaka, men lycka till att få en länsman att erkänna att han/hon har begått ett misstag, eller att dom i sin tur inte är ute för att provocera fram ett "kurr" för det förekommer också.
Det finns bra länsman och det finns dåliga länsman, problemet är att dom inte gör något åt "sina" rötägg utan håller dom om ryggen eller mörkar det för folket..
Senast redigerat av blacken (13 februari 2009)

906 Inlägg
13 februari 2009
Enligt mig är polisen svin i allmänhet, finns enstaka som är bra men det är väldigt få och ni moral kärringar behöver inte säga "finns svin inom alla grupper" för det vet jag redan men vissa grupper är svin överlag med=) När jag blivit stannad har jag aldrig blivit trevligt bemött, trots att jag aldrig gjort nått! Är dem svin så svin-ar man tillbaka så är det bara! Hoppas fan poliserna får så hård bestraffning som möjligt:)

=)

Muttley
13 februari 2009
740Fors skrev:
Enligt mig är polisen svin i allmänhet, finns enstaka som är bra men det är väldigt få och ni moral kärringar behöver inte säga "finns svin inom alla grupper" för det vet jag redan men vissa grupper är svin överlag med=) När jag blivit stannad har jag aldrig blivit trevligt bemött, trots att jag aldrig gjort nått! Är dem svin så svin-ar man tillbaka så är det bara! Hoppas fan poliserna får så hård bestraffning som möjligt:)

va tror du på allvar de blir bestraffade?. De lade ner malmöpoliserna, drar de detta vidare så är de ju sjukt konstigt system.

RS
886 Inlägg
14 februari 2009
Malmöpoliserna (eller om det var hela skåne?) ska ju utredas i alla fall. Bra det, så man får bort eventuell skit! smile

Focus RS

631 Inlägg
14 februari 2009
haha, är så trött på alla wannabes som tycker det är 'coolt' att tycka illa om polisen .

Man är ju hyffsat IQ Befriad och barnslig om man drar alla poliser över samma kant, det finns riktiga idioter i ALLA yrken.. Sen så får ju Polisen stå ut med ganska många idioter också, men men ..

Den dagen det är oacceptabelt att bete sig som idioter mot polisen, den dag håller jag med om att polisen ska agera 110% Korrekt.
Fram tills den dagen använder jag omvänt resonemang mot er som klagar.
Polisen får ju stå ut med massa psykfall, och då måste ju alla dom stannar/handskas med , vara det. Eller hur ?   
nej, men konstigt att DET låter så dåligt?

Väx upp.

blacken
14 februari 2009
Arradin skrev:
haha, är så trött på alla wannabes som tycker det är 'coolt' att tycka illa om polisen .

Man är ju hyffsat IQ Befriad och barnslig om man drar alla poliser över samma kant, det finns riktiga idioter i ALLA yrken.. Sen så får ju Polisen stå ut med ganska många idioter också, men men ..

Den dagen det är oacceptabelt att bete sig som idioter mot polisen, den dag håller jag med om att polisen ska agera 110% Korrekt.
Polisen får ju stå ut med massa psykfall, och då måste ju alla dom stannar/handskas med , vara det. Eller hur ?   

Väx upp.

Ja.jo, man sitter HELT! lagligt i en stillastående bil, helt korrekt parkerad. Då kommer det en länsman fram till bilen och knäcker sönder dörrlisten, enbart för att provocera fram ett gruff. Undrar jag vem som ska "växa upp"..

631 Inlägg
14 februari 2009
blacken skrev:
Arradin skrev:

Väx upp.

Ja.jo, man sitter HELT! lagligt i en stillastående bil, helt korrekt parkerad. Då kommer det en länsman fram till bilen och knäcker sönder dörrlisten, enbart för att provocera fram ett gruff. Undrar jag vem som ska "växa upp"..

Jaaa, det låter precis som genomsnittet av poliser i världen...

blacken
14 februari 2009
Arradin skrev:
blacken skrev:
Arradin skrev:

Väx upp.

Jaaa, det låter precis som genomsnittet av poliser i världen...

japp precis hur kunde du veta??..Skärp dig ingen rök utan eld gäller...

687 Inlägg
14 februari 2009
blacken skrev:

Precis så vad tror du killen i bilen gjorde innan röken kom?

Sen är det lustigt att du blacken alltid råkar ut för saker med polisen som för en annan är helt obegripligt varför de skulle bete sig så som du oftast beskriver att de gör.

Antingen brer du på sanningen som en tjockis brer lager efter lager med smör på sin macka eller så är helt enkelt alla du träffar på svin mot just dig.

DFFL
9 020 Inlägg
14 februari 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Precis så vad tror du killen i bilen gjorde innan röken kom?

Sen är det lustigt att du blacken alltid råkar ut för saker med polisen som för en annan är helt obegripligt varför de skulle bete sig så som du oftast beskriver att de gör.

Antingen brer du på sanningen som en tjockis brer lager efter lager med smör på sin macka eller så är helt enkelt alla du träffar på svin mot just dig.

Just det tycker jag också är konstigt.
Enligt Blacken så är han guds bästa barn, trots det så får han spö varje gång en polis ser honom.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

687 Inlägg
14 februari 2009
FireTraXX skrev:
Enligt Blacken så är han guds bästa barn, trots det så får han spö varje gång en polis ser honom.

Jo det är verkligen konstigt. Får se vad han svarar.

blacken
14 februari 2009
Nehe skrev:
FireTraXX skrev:

Undrar jag vilka som "brer på" eller "skådar given häst i munnen" ??
Jag kanske har haft "lite" otur med Svenska ordningsmakten. Men det jag har sett och upplevt med mina sinnen kan ingen ta ifrån mig, oavsett vad vederbörande vill göra gällande..

Sedan om ni vill läsa in, vad ni vill läsa in i det jag säger, får stå helt för eran egen "fantasi"..
Senast redigerat av blacken (14 februari 2009)

631 Inlägg
14 februari 2009
blacken skrev:
Nehe skrev:
FireTraXX skrev:

Jag kanske har haft "lite" otur med Svenska ordningsmakten. Men det jag har sett och upplevt med mina sinnen kan ingen ta ifrån mig, oavsett vad vederbörande vill göra gällande..

Sedan om ni vill läsa in, vad ni vill läsa in i det jag säger, får stå helt för eran egen "fantasi"..

Seriöst, du menar alltså på fullaste allvar att alla poliser är idioter, och att alla beter sig som svin mot alla andra?!

Ok, Visst, jag har bara blivit Hotad / Rånad av invandrare, det måste ju betyda att jag öppet borde få vara rasist och sprida rasistiska åsikter, då det är fakta, för det är ju vad jag har varit med om ?

Skärp dig nu för fan.

EDIT: Sen så undrar jag hur Garaget över huvud taget tillåter en tråd som denna, då menar jag titeln.
För sånt skulle inte tillåtas om det gällde vissa andra saker.
Senast redigerat av Arradin (14 februari 2009)

huh?
10 427 Inlägg
14 februari 2009
Man blir ju riktigt förbannad när man ser sånt där, drägg i uniform. Pinsamt!

Tur man aldrig träffat på några såna lirare, poliserna häromkring brukar vara trevliga.

blacken
14 februari 2009
Arradin skrev:
blacken skrev:
Nehe skrev:

Seriöst, du menar alltså på fullaste allvar att alla poliser är idioter, och att alla beter sig som svin mot alla andra?!

Ok, Visst, jag har bara blivit Hotad / Rånad av invandrare, det måste ju betyda att jag öppet borde få vara rasist och sprida rasistiska åsikter, då det är fakta, för det är ju vad jag har varit med om ?

Skärp dig nu för fan.

EDIT: Sen så undrar jag hur Garaget över huvud taget tillåter en tråd som denna, då menar jag titeln.
För sånt skulle inte tillåtas om det gällde vissa andra saker.

Undrar jag vem som defenetivt behöver att skärpa sig..

Sök