Har köpt en Volvo 240 ( -85 ) B200K ( Förgasare ) Motorn låg i stort sätt i bakluckan när jag fick hem den och nu har jag satt ihop motorn och fått den att starta, men den hostar och baktänder hela tiden. Förstår att fördelaren står fel men den funkar bara när den står vriden max åt ena hållet. undrar om det kan finnas andra orsaker, tex. alla vakumslangar som går i motorrummet hur stor betydelse har dom för att motorn ska fungera felfritt. Jag behöver ALLA svar jag kan få, alla som har ett knep på vad som helst till dessa motorer får JÄTTE gärna skriva dessa till mig...
Jag vet inte hur jag ska förklara det, men jag tror att jag har gjort mig lite förstålig för er. Skriv allt ni kommer att tänka på så blir jag mycket mycket tacksam!
Jag kan förklara mer detaljerat om någon som vill veta mer, skriver till mig.. Tack!
ställ motorn i ÖD och se hur fördelaren står då, finns ett jack i fördelaren som rotorn ska peka mot när motorn är i ÖD, och när den pekar mot de jacket så är tändningen +-0 grader
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -