Exakt. men just när man kommer över 300hk och råkar köra med för lite soppa eller nått annat är det lätt om dom ger upp fort. Men som sagt beroende på skick och kunskap kan dom hålla för mycket
Precis. 300-350hk är väl gränsen nånstans för orginalstakarna. Dock så är effekten och vridet rätt högt upp i registret 3500-4000rpm, detta är mer safe än att köra med ett 19T och plocka 300hk+
Bredbandslambda är nästan ett måste, jag har ju kollat upp vad min ligger på fullast.
okej, nej för jag ska börja med min att chipa den å ställa upp laddet å lär landa på 200hk. men en kompis sa sen att om man ska gå över 300 så måste man byta till smidda för annars ger sig dom rätt fort, men som ni säger, har man koll och vet vad man gör så går de nog plocka ut lite mer från dom
okej, nej för jag ska börja med min att chipa den å ställa upp laddet å lär landa på 200hk. men en kompis sa sen att om man ska gå över 300 så måste man byta till smidda för annars ger sig dom rätt fort, men som ni säger, har man koll och vet vad man gör så går de nog plocka ut lite mer från dom
Stakarna är problemet. kolvarna håller som sagt för mycket.. Men komma över 300hk i tex 940 är ju som sagt lite jobb. och när man ändå gör det skulle ha bytta till h-profil
Senast redigerat av _Performance_ (21 september 2011)
okej, nej för jag ska börja med min att chipa den å ställa upp laddet å lär landa på 200hk. men en kompis sa sen att om man ska gå över 300 så måste man byta till smidda för annars ger sig dom rätt fort, men som ni säger, har man koll och vet vad man gör så går de nog plocka ut lite mer från dom
Stakarna är problemet. kolvarna håller som sagt för mycket.. Men komma över 300hk i tex 940 är ju som sagt lite jobb. och när man ändå gör det skulle ha bytta till h-profil
jojo kolvarna håller ju för mer än stakarna mjo de är väl de, men jag nöjer mig verkligen med 200hk (för tillfället) för ska lära mig köra riktigt först innan jag börjar bygga vidare eller med värre saker och sen är ju detta första bilen med så jag har inte kunskap till att hamna på högre just nu skulle väl isåfall vara att plana och porta 531 toppen jag har sen större snurra och de som följer med i ett sånt byte
Trim steg 3, 400hk - Starkare Vevstakar - Starkare Koppling - Större Ventiler - Portad Topp - Eftermarknads Sprut
typ så här
du klarar dig på orginal ventiler till över 400 hästar.
portat grenrör, topp, större turbo kamaxel å annat grenrör samt h-profil stakar så klarar hårdvaran i motorn 400+ sen tillkommer koppling, sprut, ev växelåda.
Trim steg 3, 400hk - Starkare Vevstakar - Starkare Koppling - Större Ventiler - Portad Topp - Eftermarknads Sprut
typ så här
du klarar dig på orginal ventiler till över 400 hästar.
portat grenrör, topp, större turbo kamaxel å annat grenrör samt h-profil stakar så klarar hårdvaran i motorn 400+ sen tillkommer koppling, sprut, ev växelåda.
standard ventiler klarar upp till över 500 hk faktiskt B-)
Trim steg 3, 400hk - Starkare Vevstakar - Starkare Koppling - Större Ventiler - Portad Topp - Eftermarknads Sprut
typ så här
du klarar dig på orginal ventiler till över 400 hästar.
portat grenrör, topp, större turbo kamaxel å annat grenrör samt h-profil stakar så klarar hårdvaran i motorn 400+ sen tillkommer koppling, sprut, ev växelåda.
standard ventiler klarar upp till över 500 hk faktiskt B-)
haha ja över 400 hästar skrev jag ? efter 4 kommer 5 ?
du klarar dig på orginal ventiler till över 400 hästar.
portat grenrör, topp, större turbo kamaxel å annat grenrör samt h-profil stakar så klarar hårdvaran i motorn 400+ sen tillkommer koppling, sprut, ev växelåda.
standard ventiler klarar upp till över 500 hk faktiskt B-)
haha ja över 400 hästar skrev jag ? efter 4 kommer 5 ?
du klarar dig på orginal ventiler till över 400 hästar.
portat grenrör, topp, större turbo kamaxel å annat grenrör samt h-profil stakar så klarar hårdvaran i motorn 400+ sen tillkommer koppling, sprut, ev växelåda.
standard ventiler klarar upp till över 500 hk faktiskt B-)
haha ja över 400 hästar skrev jag ? efter 4 kommer 5 ?