fan va alla säger olika hur mycket effekt man kan ta ut med originalgrejer,fast de är väl mer förstå sig påare som inte ens har haft en blocknyckel i handen än vad de finns människor med riktig kunskap här =3
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
fan va alla säger olika hur mycket effekt man kan ta ut med originalgrejer,fast de är väl mer förstå sig påare som inte ens har haft en blocknyckel i handen än vad de finns människor med riktig kunskap här =3
Som vi sagt tidigare, allt är inte enbart "det går sönder vid den effekten" Mycket handlar om val av setup, varvtal, cylindertryck, spikningar m.m.
Ingen motor är sig den andra lik heller.. Man kan i alla fall för att få ett begrepp säga att vevstakarna klarar nånstans runt 1.3-1.4bar i ladd om du inte har spikningar.
Sen beror det mycket på vid vilket varvtal du har laddtrycket, vridmomentskurvan och då vad cylindertrycket ligger på.
Det är mycket mer komplicerat än "kolven klarar 400hk"
Fått ihop lite skit material med min Galaxy S mobil... ska redigera ihop en liten film ikväll tänkte jag. Kommer bli en kort teaser (ja jag vet, lite sent på året...)
Men bättre än inget om någon är nyfiken.
Kommer innehålla lite filmning utifrån, lite däcksvarv och drive by.
haha jag sköt slangar titt som tätt med min 855 jag hade haha speciellt muppslangen som gick in till insuget men antar väl att de e livet när man åker med 1.6bar i bagaget
I och med att jag letar hus verkar det som att jag inte kommer satsa på ny bottendel i år tyvärr! Det som ligger närmast är montera min stora Alu ic som jag har, och kanske byta katalysator då insatsen verkar lös i den redan!
Kanske därför jag har lite segt laddtryck..
Försöker sikta på att ha kul nästa år och ladda runt 1.2-1.3, eventuellt slänga på mina 630cc deka spridare som ligger och bygga en 84mm lmm för att försöka leta ännu mer mos!
Ligger nog rätt nära maximum på mina spridare nu och lmm!