2949
Sök

940 Guldboxen. Uppstartad och provkörd!

Volvo 940 Turbo -96 Bygga, utveckla och renovera.. Mål: 400-500whp

364 443 Visningar
Uppdaterades senast 5 maj 2016
snickare
612 Inlägg
22 september 2011
#521
fan va alla säger olika hur mycket effekt man kan ta ut med originalgrejer,fast de är väl mer förstå sig påare som inte ens har haft en blocknyckel i handen än vad de finns människor med riktig kunskap här =3

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

maskinist
585 Inlägg
22 september 2011
#522
det finns alltid folk som säger mycket men som inte kan så mycket inom bilvärlden och de kommer alltid finnas wink


548 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#523
allenalle skrev:
fan va alla säger olika hur mycket effekt man kan ta ut med originalgrejer,fast de är väl mer förstå sig påare som inte ens har haft en blocknyckel i handen än vad de finns människor med riktig kunskap här =3
Som vi sagt tidigare, allt är inte enbart "det går sönder vid den effekten"  Mycket handlar om val av setup, varvtal, cylindertryck, spikningar m.m.

Ingen motor är sig den andra lik heller..  Man kan i alla fall för att få ett begrepp säga att vevstakarna klarar nånstans runt 1.3-1.4bar i ladd om du inte har spikningar.

Sen beror det mycket på vid vilket varvtal du har laddtrycket, vridmomentskurvan och då vad cylindertrycket ligger på.

Det är mycket mer komplicerat än "kolven klarar 400hk"

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#524
Fått ihop lite skit material med min Galaxy S mobil...   ska redigera ihop en liten film ikväll tänkte jag.  Kommer bli en kort teaser (ja jag vet, lite sent på året...)

Men bättre än inget om någon är nyfiken.

Kommer innehålla lite filmning utifrån,  lite däcksvarv och drive by.

Stay tuned!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

Osponsrad
1 631 Inlägg
2 oktober 2011
#525
Jag väntar wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

571 Inlägg
2 oktober 2011
#526
De va på tiden! ska bli kul å se, ska lägga upp en film nu jag också, ställt upp laddet lite smile

1 146 Inlägg
2 oktober 2011
#527
BudgetDunkaren skrev:
Jag väntar wink
gör vi nog alla smile


548 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#528
BudgetDunkaren skrev:
Jag väntar wink
Det kommer inte bli någon film som platsar på första sidan, men en liten fingervisning om hur den går..

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#529
_Persson_ skrev:
De va på tiden! ska bli kul å se, ska lägga upp en film nu jag också, ställt upp laddet lite smile
Jo, är nog rätt sant de du säger hehe, ingen polare som vill filma så flickvännen får ju ställa upp haha.

Det tycker jag! Hur mycket ladd?

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
2 oktober 2011
#530
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:
De va på tiden! ska bli kul å se, ska lägga upp en film nu jag också, ställt upp laddet lite smile
Jo, är nog rätt sant de du säger hehe, ingen polare som vill filma så flickvännen får ju ställa upp haha.

Det tycker jag! Hur mycket ladd?
hehe fint. 1.5 bar sen kladda ja på gängtätning på nippeln till wastegaten, känns bra mycke piggare smile

548 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#531
Liten tråkig film på bilen,  ska försöka slänga ihop en liten rolig trailer tills nästa år!

http://www.garaget.org/video/111313

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
#532
Effekten just nu känns ju lite klen..

Sitter och funderar på ett eftermarknadssprut, 630cc spridarna, värre soppapump och nyrenoverad och balanserad bottendel med h-profil till nästa år.

Kanske 400hk äkta på hjulen?

Snart närmar det sig avställning för år 2011, åka lite i helgen kanske. Får se när den tittar ut igen 2012.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 oktober 2011
#533
630 cc spridarna kan vara lite i underkant :p
ska du köra e85 så räkna på 1000cc i alla fall


548 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
#534
Xuri skrev:
630 cc spridarna kan vara lite i underkant :p
ska du köra e85 så räkna på 1000cc i alla fall
Jo på E85 är de nog det. Men tror den kommer rulla med 98 oktan i tanken faktiskt! Då bör de ju räcka till några pollar i alla fall wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#535
Körde en vända senast förra helgen, min skarvning av tryckslangen på intercoolern sköt jag i småbitar hehe. Sköt isär helt på varvstopp.

Misstänker läckage i den också då det är riktigt tillfälligt bondmek som jag gjort, blir nya fräscha prylar när jag montera min kina IC.

Bjussar på en liten bild i alla fall..

http://i56.tinypic.com/2rfdk4i.jpg

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
15 oktober 2011
#536
Fint ju smile Har skjutit några slangar i sommar jag å, alltid lika spännande!

73 Inlägg
15 oktober 2011
#537
haha jag sköt slangar titt som tätt med min 855 jag hade haha tongue speciellt muppslangen som gick in till insuget tongue men antar väl att de e livet när man åker med 1.6bar i bagaget smile

548 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#538
_Persson_ skrev:
Fint ju smile Har skjutit några slangar i sommar jag å, alltid lika spännande!
Ah visst är det, man får alltid lite högre puls wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
#540
Linkan_740 skrev:
Update snart? smile
Bra att du påminner!! smile


I och med att jag letar hus verkar det som att jag inte kommer satsa på ny bottendel i år tyvärr!  Det som ligger närmast är montera min stora Alu ic som jag har, och kanske byta katalysator då insatsen verkar lös i den redan! mad

Kanske därför jag har lite segt laddtryck.. 


Försöker sikta på att ha kul nästa år och ladda runt 1.2-1.3, eventuellt slänga på mina 630cc deka spridare som ligger och bygga en 84mm lmm för att försöka leta ännu mer mos!

Ligger nog rätt nära maximum på mina spridare nu och lmm!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se


Sök