3719
Sök

Turbokonvertering av m20b25 BMW e30

4 670 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjenare

Har läst och sökt mycke om o turbokontvertera en 325 motorn men vill ha några motorspec för o komma upp runt 400-500 HK med en sådan motor

Har tänkt köra med org bottendel med svarvade kolvar
Svetsa toppen, porta m.m
O-ringa blocket
HX40

Men vad ska man satsa på för spridare, Vilket sprut m.m?

Kommer montera annan kam m.m i toppen

Men va krävs för o kunna plocka ur den effekten ur den motorn?


10 287 Inlägg
24 februari 2009
#2

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 670 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Du såg denna:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326

/Göran

Jo men det är ju snikkonvertering.

Vill ju få ut några pollar mera än vad de ger!


86 Inlägg
25 februari 2009
#4
Kolla in min 325a, ja satsar på runt 500hk i den me E85.

BMW - När du älskar att köra!!

1 482 Inlägg
25 februari 2009
#5
b20 stakar och dieselvvev så du kommer upp i 2.7 liter är ju att föredra.
Men om du vill vara bombis på att  sakerna ska hålla så är det smidda grejjer som gäller. Dock kostar det skjortan :p.

Men skulle jag vilja få ut 500 ur min motor eller mer skulle jag:
Stroka till 2.7
Smidda stakar
Turbokolvar
Turbo kam
Svettsa topp
Bullet vippor
Race ventiler

m.m..
Själv överdimensionerar jag gärna så jag är säker på att grejjerna håller länge.

BLT Service
Theracords Music Label

86 Inlägg
25 februari 2009
#6
Noxxer skrev:
b20 stakar och dieselvvev så du kommer upp i 2.7 liter är ju att föredra.
Men om du vill vara bombis på att  sakerna ska hålla så är det smidda grejjer som gäller. Dock kostar det skjortan :p.

Men skulle jag vilja få ut 500 ur min motor eller mer skulle jag:
Stroka till 2.7
Smidda stakar
Turbokolvar
Turbo kam
Svettsa topp
Bullet vippor
Race ventiler

m.m..
Själv överdimensionerar jag gärna så jag är säker på att grejjerna håller länge.

Självklart vill man ju ha dessa grejer men d kostar ju som sagt! tongue

BMW - När du älskar att köra!!

287 Inlägg
27 februari 2009
#7
MrQuickzilver skrev:
Noxxer skrev:
b20 stakar och dieselvvev så du kommer upp i 2.7 liter är ju att föredra.
Men om du vill vara bombis på att  sakerna ska hålla så är det smidda grejjer som gäller. Dock kostar det skjortan :p.

Men skulle jag vilja få ut 500 ur min motor eller mer skulle jag:
Stroka till 2.7
Smidda stakar
Turbokolvar
Turbo kam
Svettsa topp
Bullet vippor
Race ventiler

m.m..
Själv överdimensionerar jag gärna så jag är säker på att grejjerna håller länge.

Självklart vill man ju ha dessa grejer men d kostar ju som sagt! tongue

sattsa på dieselvev å b20 stakar å original kolvar du, sen original ventiler duger bra! dock vill man nog ha annan kam å hårdare vippor, duger med förstärkta gjutna kostar typ som original. själv tänkte jag köra med vipec sprut, verkar lovande.. sen vet man ju inte hur länge d håller med 500plus;)

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1


Sök