Någon som vet vilka lödningar det är som man ska lödas om på Volvo 940 tankmätaren när den lägger av?
940is brukar inte ha problem med tank mätaren så antingen har just din mätare gått sönder lr nån kabel gått av nånstans me tanke på de har ju inte samma problem som 700 serien
Mjo har oxå haft två 740 och båda två har krånglat med instrumentpanelen, en var soppa mätaren död på och en var motortemp mätaren död på... men 940ins tankmätare har funkat bra hittils..
Är trådskaparens tankmätare död konstant så det inte rör sig omnått glapp?
Det är på min morsas bil som den strular på. Den beter sig precis likadant som det brukar göra på 740. Den hoppar upp och ner. Jag har fel på mitt instrument också. Men på den är det trippen som har stannat. Prata med en och det ska tydligen vara vanligt fel på 940.
Det är på min morsas bil som den strular på. Den beter sig precis likadant som det brukar göra på 740. Den hoppar upp och ner. Jag har fel på mitt instrument också. Men på den är det trippen som har stannat. Prata med en och det ska tydligen vara vanligt fel på 940.
Jag har hittat en lösning på felet med tankmätaren på volvo 940. Har testat detta på 3 olika instrument hus som har haft samma fel. Det är fyra lödningar som behöver lödas om. Räcker med att bara värma lite med en lödpenna på lödningarna. De lödningar det gäller finns på bilden.
Att värma på och lägga på nytt tenn på lödningarna är väl endå både billigare och smidigare än att köpa en ny mätare, avklarat på några sekunder ju, förutsatt att det är spruckna lödningar som är problemet förståss.