3042
Sök

Bilen startar ej, klickande ljud? (200sx)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 februari 2009
min startmotor klickar ibland..så då väntar jag bara en stund,sen startar den..
så tipset till dig är startmotorn

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
25 februari 2009
Låter ju som det är antingen starmotorn eller dålig jord mellan motor och kaross. Prova att sätta en startkabel mellan motorn och nån jordpunkt på karossen, startar den då så är det bara att köpa en ny jordfläta!
Hade liknande problem på min gamla bmw diesel, innan jag kom på vad felet va så hade jag redan bytt batteri och starmotor!!

21 761 Inlägg
25 februari 2009
Det är bla därför som jag brukar föreslå mätningar med multimeter i mina svar, just för att slippa gissa en massa och byta ut grejor i onödan. smile

Holländare
20 Inlägg
9 mars 2009
mäta = veta !

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
9 mars 2009
maximus skrev:

Samma problem med min, har renoverat startmotorn (kolen var slut), bytt batteri och dragit extra jordkablar men har fortfarande kvar samma fel. Börjar misstänka tändningslåset.
Dock startar den ganska omgående om man vrider nyckeln fram och tillbaka ett par gånger.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 mars 2009
insane_1 skrev:
maximus skrev:

Samma problem med min, har renoverat startmotorn (kolen var slut), bytt batteri och dragit extra jordkablar men har fortfarande kvar samma fel. Börjar misstänka tändningslåset.
Dock startar den ganska omgående om man vrider nyckeln fram och tillbaka ett par gånger.

ja jag har inte felsökt något alls..inget jag bryr mig på direkt..
det får bli när bilen säljs..

Sök