3365
Sök

Bloopers i billjuds världen.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 maj 2009
Nej i så fall hade jag lagt upp dem wink

Men det kan ju inte ha gjort så mycket, det fanns ju en dammkåpa till under lolbig_smilelol
Senast redigerat av ExtraKim (20 maj 2009)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2009
ExtraKim skrev:

Men det kan ju inte ha gjort så mycket, det fanns ju en dammkåpa till under lolbig_smilelol

Dang.....var synd det för de bilderna är RIKTIGT elaka mot MDS wink
Hehe jo det gjorde ju det...med två helt andra bokstäver big_smile
Senast redigerat av Lonefox (20 maj 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 maj 2009
Lonefox skrev:
ExtraKim skrev:

Dang.....var synd det för de bilderna är RIKTIGT elaka mot MDS wink
Hehe jo det gjorde ju det...med två helt andra bokstäver big_smile

Riktigt Fina bokstäver.....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 maj 2009
Det var Riktigt Fräckt av MDS att göra så, snacka om att vara totalt ryggradslösa.
Senast redigerat av ExtraKim (20 maj 2009)

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

7 241 Inlägg
20 maj 2009
ExtraKim skrev:
Det var Riktigt Fräckt av MDS att göra så, snacka om att vara totalt ryggradslösa.

Kan man lugnt säga big_smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 maj 2009
Hittade en fin bild på nätet, vet inte riktigt vad den kan ha med denna tråden att göra tongue
http://images.trademe.co.nz/photoserver/70/78603970_full.jpg

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

7 241 Inlägg
20 maj 2009
*visslar* Ingenting såvitt jag vet.
Nej just det.. MDS hade ju fyra högtalarfabriker i asien och var OEM-tillverkare åt andra märken? Eller hur var det? roll

"ARGH vi har inga högtalare som matchar andras....
VÄnta lite nu...vi tar RF:s bästa..rycker etiketten och smaskar på våran egna dammkåpa (taffligt monterat men ändå) så HAR vi helt plötsligt en bra bas"

Jodå......det finns ANLEDNINGAR till varför jag tycker illa om MDS big_smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
20 maj 2009
Polaren hade kopplat in bilstereo samt högtalare i bilen. Det skulle låta riktigt bra.. Och det gjorde det.
När vi skulle iväg på en tur i bilen (gammal Saab 99) så tvärdog stereon. Han backade in på garageinfarten igen och stereon fungerade igen. Jag satte igång och felsökte och fick mig ett gott skratt.

Sedan fick jag förklara att man inte kopplar stereons strömmatning på backljuset.

4 693 Inlägg
20 maj 2009
En blooper jag gjorde idag. Har bytt bort lite basar, men han har inte hämtat dom än. Låg en tom 12" baslåda på golvet och då monterade jag en av dom bortlovade basarna ut och in på lådan med magneten utåt. Har aldrig testat så jag tänk "äh, vaffan" och brände på som fan, lät skit bra ända tills dammkåpan lossnade sad Får väl limma dit skiten igen med Karlssons klister.

Booyakasha!

jobbar påre
751 Inlägg
20 maj 2009
Ena skrev:
Polaren hade kopplat in bilstereo samt högtalare i bilen. Det skulle låta riktigt bra.. Och det gjorde det.
När vi skulle iväg på en tur i bilen (gammal Saab 99) så tvärdog stereon. Han backade in på garageinfarten igen och stereon fungerade igen. Jag satte igång och felsökte och fick mig ett gott skratt.

Sedan fick jag förklara att man inte kopplar stereons strömmatning på backljuset.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...asg:) sry att ja inte kan komma med egna:d

Elektriker
139 Inlägg
22 maj 2009
michieff skrev:
Freddah850 skrev:
Miramithe skrev:
hehe, ja de e inte bra att lägga något ledande mellan plus och minus, men denna tråd handlar även om hur andra har gjort oxå, man ser ju så mkt ibland xD

kom på att tänka på en till kille som hade en högtalarkabel 2,25 kvadrat som jordkabel till sitt ljudbygge.

hehe jo de e rätt trevligt med folk från leksand.

Har en kompis som kör me 2*4mm2 från batteriet, avsäkrat 80A. Bilen har inte tagits i bruk än, men ändå wink

och trots dina argument om en fetare kabel så fortsätter han att ha det eller vadå?

Har försökt, övertalade honom iaf att INTE köpa en stereo från Biltema, men vad gör man med en snål smålänning wink haha

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

4 693 Inlägg
22 maj 2009

Heter dom där basarna bara MDS Fanatic? har en sån hemma, hittade på soptippen smile Spelar rätt bra faktiskt för att vara en liten 10". Skulle vilja veta watt och så på den.

Booyakasha!

7 241 Inlägg
22 maj 2009
Softis skrev:

Heter dom där basarna bara MDS Fanatic? har en sån hemma, hittade på soptippen smile Spelar rätt bra faktiskt för att vara en liten 10". Skulle vilja veta watt och så på den.

Just DEN basen på bild var en Rockfordbas med MDS-dammkåpa monterad big_smile

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Lonefox skrev:
Softis skrev:

Haha okej, då fattar jag vad som var så roligt. Men jag menade bilen på sida 1, den basen som var i lastbilen.

Booyakasha!

7 241 Inlägg
22 maj 2009
Softis skrev:
Lonefox skrev:
Softis skrev:

Haha okej, då fattar jag vad som var så roligt. Men jag menade bilen på sida 1, den basen som var i lastbilen.

Var inte riktiga MDS Fanatic nej utan moddade RF-basar.

Men dne serien från MDS hette Fanatic rakt av ja.
Fanatic 10 resp 12 om jag ite minns fel.
Tror de hade en 15" med i den serien...minns inte riktigt...var så längesedan.

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Lonefox skrev:
Softis skrev:
Lonefox skrev:

Var inte riktiga MDS Fanatic nej utan moddade RF-basar.

Men dne serien från MDS hette Fanatic rakt av ja.
Fanatic 10 resp 12 om jag ite minns fel.
Tror de hade en 15" med i den serien...minns inte riktigt...var så längesedan.

Okej, tack smile

Booyakasha!

1 785 Inlägg
22 maj 2009
ExtraKim skrev:

Undra vad MDS ska göra nästa gång?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

265 Inlägg
22 maj 2009
Hmmm vet inte om detta är en blooper, eller kanske, var iaf så att jag hade bråttom som fan. Roffa åt mig en ledhylsnycklel, ni som vet vad det är vet ju hur dom kan röra sig mellan hyllsan/skaftet. I vilket fall lossad jag på minuspolen på batteriet men kommer på nått jag måste göra. Så släpper nyckeln, Givetvis MITT i linje med plus polen, vilket håll av dom 2 tror ni nyckeln trilla? Givetvis rätt på plus *ZAPP!!* sa de så satt den som svetsad haha, fick ju givetvis panik då jag vet att det inte så särskilt bra för bilelektroniken att göra så. Allt sker på en sekund och i ren panik/ reflex sätter jag handen på nyckeln för att ta bort den haha, DAMN va mycket ström det finns i ett bilbatteri, nyckeln var dessutom mer eller mindre gul av värme big_smile. Jag fick loss den iaf med en halv hjärtattack och ett rätt fint brännmärke genom handen. Kände för övrigt varenda ben i handen i flera dagar tongue

Min kusin stod men sin bil i billyften, han garvade rätt hårt åt mig. Så givetvis kom det till allmän kännedom smile
Senast redigerat av stukastini (22 maj 2009)

-

7 241 Inlägg
22 maj 2009
stukastini skrev:
Hmmm vet inte om detta är en blooper, eller kanske, var iaf så att jag hade bråttom som fan. Roffa åt mig en ledhylsnycklel, ni som vet vad det är vet ju hur dom kan röra sig mellan hyllsan/skaftet. I vilket fall lossad jag på minuspolen på batteriet men kommer på nått jag måste göra. Så släpper nyckeln, Givetvis MITT i linje med plus polen, vilket håll av dom 2 tror ni nyckeln trilla? Givetvis rätt på plus *ZAPP!!* sa de så satt den som svetsad haha, fick ju givetvis panik då jag vet att det inte så särskilt bra för bilelektroniken att göra så. Allt sker på en sekund och i ren panik/ reflex sätter jag handen på nyckeln för att ta bort den haha, DAMN va mycket ström det finns i ett bilbatteri, nyckeln var dessutom mer eller mindre gul av värme big_smile. Jag fick loss den iaf med en halv hjärtattack och ett rätt fint brännmärke genom handen. Kände för övrigt varenda ben i handen i flera dagar tongue

Min kusin stod men sin bil i billyften, han garvade rätt hårt åt mig. Så givetvis kom det till allmän kännedom smile

Brännmärke GENOM handen?
Jösses då måste den varit så vitglödgad att den inte syntes för att bränna igenom ben o allt bara sådär wink

Nej men jag fattar vad du menar....har själv råkat ut för liknande saker.
Sist var för ett antal år sedan och hade inte med bilstereo att göra. Höll på med ngt på min Amason och tappa ner en 22:ans nyckel och den landade på batterikabeln som går till startmotorn. Den hann dock bara bli svagt rödglödgad big_smile

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Har också fått en smäll av en Amazon. Skulle kolla gnistan och höll i tändkabeln, farsan vred på nyckel och DAMN! vad det small till i näven. Flög säkert 2 meter bakåt och kändes som att Tyson hade gjort en "muskeldödare" på armen.

Booyakasha!

Sök