3200
Sök

Fototävling: Inför Årets Gorg-fotograf 2010! TEMAOMRÖSTNING! sid. 42

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
2 maj 2009
#241
Inte för jag har nåt emot oxigen, men wtf? Bild 21? Grymt tråkig och intetsägande bild imo. Var ligger ert sinne för bilder folk?
Men men, grattis till folk! Bra jobbat!

Får se hur nästa delmoment går. Har en känsla av att dom med stora bilriggar kommer få många röster..

Whine whine!

263 Inlägg
2 maj 2009
#242
Delad sjätteplats känns helt okej med tanke på konkurrensen smile Får gratulera till första platsen, var ju en ganska överlägsen ledning big_smile

Urkas skrev:
Inte för jag har nåt emot oxigen, men wtf? Bild 21? Grymt tråkig och intetsägande bild imo. Var ligger ert sinne för bilder folk?
Men men, grattis till folk! Bra jobbat!

Får se hur nästa delmoment går. Har en känsla av att dom med stora bilriggar kommer få många röster..
Tycker faktiskt det är en ganska uppfinningsrik bild, den är annorlunda och sticker ut. Dom flesta har röstat på den så något måste ju folk se i den wink


Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
2 maj 2009
#243
Mirano skrev:
Urkas skrev:
Inte för jag har nåt emot oxigen, men wtf? Bild 21? Grymt tråkig och intetsägande bild imo. Var ligger ert sinne för bilder folk?
Men men, grattis till folk! Bra jobbat!

Får se hur nästa delmoment går. Har en känsla av att dom med stora bilriggar kommer få många röster..
Tycker faktiskt det är en ganska uppfinningsrik bild, den är annorlunda och sticker ut. Dom flesta har röstat på den så något måste ju folk se i den ;)
10 biljarrder flugor kan inte ha fel, ät skit!
... :P

Men hur var det nu med bild 23? Vad var detaljen med den?

Whine whine!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 maj 2009
#244
Jag får tacka o gratta alla deltagare o konkurrenter!
Ja, hur är det med 23:an?
Senast redigerat av Grabber (2 maj 2009)


3 714 Inlägg
2 maj 2009
#245
Ja nr 23 hur löd storyn om den bilden ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 maj 2009
#246
Det är jag också nyfiken på att få veta, hur nummer 23 skulle vara en detaljbild? big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

263 Inlägg
2 maj 2009
#247
Urkas skrev:
Mirano skrev:
Urkas skrev:
Inte för jag har nåt emot oxigen, men wtf? Bild 21? Grymt tråkig och intetsägande bild imo. Var ligger ert sinne för bilder folk?
Men men, grattis till folk! Bra jobbat!

Får se hur nästa delmoment går. Har en känsla av att dom med stora bilriggar kommer få många röster..
Tycker faktiskt det är en ganska uppfinningsrik bild, den är annorlunda och sticker ut. Dom flesta har röstat på den så något måste ju folk se i den wink
10 biljarrder flugor kan inte ha fel, ät skit!
... tongue

Men hur var det nu med bild 23? Vad var detaljen med den?
Hade jag nog gjort om jag var en fluga med men nu är ju inte fallet så wink


Fotograf
418 Inlägg
2 maj 2009
#248
Åååå.. va kul.... smile
Tack så mycket till dom som har röstat på min bild! Riktigt kul smile
Grattis till 2:a och 3:a plats från mig....
/Peter

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com

Photoshoppande tant
343 Inlägg
2 maj 2009
#249
Jätte tack till alla röster jag fått känns gott :-D

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
2 maj 2009
#250
MadeByMe skrev:
Grattis Peter! Kunde nästan tänka mig att det var hans bild! smile

Oj.. jag kom inte sist! haha
Det var ju inte så svårt att lista ut med tanke på att hans namn och firma står under egenskaperna på bilden;)Sen var det ju hans bil med på bilden med.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 maj 2009
#251
Jamen hur är det nudå? Vad är detaljen med 23an? Jag vill veta! :D

Whine whine!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
4 maj 2009
#252
Urkas skrev:
Jamen hur är det nudå? Vad är detaljen med 23an? Jag vill veta! big_smile
jaa mää big_smile


fotointresserad
2 307 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#253
Jill skrev:
Urkas skrev:
Jamen hur är det nudå? Vad är detaljen med 23an? Jag vill veta! big_smile
jaa mää big_smile
Jag har skrivit till fotografen i fråga att han gärna fick komma in och kommentera hur han tänkte men eftersom han inte har gjort det ännu så tar väl jag mig friheten att citera det han skrev till mig:

"Hej, jag såg inget i reglerna om att bilden måste vara på en specifik detalj... Jag hittade ett grymt bakgrundsmotiv som är lagom detaljrikt.. Så här kommer min detaljbild."

Och eftersom vi tidigare hade haft en diskussion i den andra tråden om vad som ansågs vara vad i ett visst tema där vi inte kom fram till något riktigt mer än att det skulle vara fri tolkning och att det var tolkningen av temat som skulle bli roligt så godkände jag den bilden när jag fick förklaringen..

Tycker ni att man ska begränsa tolkningarna så får ni gärna säga ert om hur man ska kunna göra detta med regeländringar...


Kanon..
1 473 Inlägg
4 maj 2009
#254
Norde skrev:
Jill skrev:
Urkas skrev:
Jamen hur är det nudå? Vad är detaljen med 23an? Jag vill veta! big_smile
jaa mää big_smile
Jag har skrivit till fotografen i fråga att han gärna fick komma in och kommentera hur han tänkte men eftersom han inte har gjort det ännu så tar väl jag mig friheten att citera det han skrev till mig:

"Hej, jag såg inget i reglerna om att bilden måste vara på en specifik detalj... Jag hittade ett grymt bakgrundsmotiv som är lagom detaljrikt.. Så här kommer min detaljbild."

Och eftersom vi tidigare hade haft en diskussion i den andra tråden om vad som ansågs vara vad i ett visst tema där vi inte kom fram till något riktigt mer än att det skulle vara fri tolkning och att det var tolkningen av temat som skulle bli roligt så godkände jag den bilden när jag fick förklaringen..

Tycker ni att man ska begränsa tolkningarna så får ni gärna säga ert om hur man ska kunna göra detta med regeländringar...
Jag tycker att det ska vara fritt att tolka som man vill, likaså är det fritt för de som röstar att tycka vilka bilder som är bäst.
I slutändan tror jag att den bästa bilden röstas fram hur som helst.


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
4 maj 2009
#255
Norde skrev:
Jill skrev:
Urkas skrev:
Jamen hur är det nudå? Vad är detaljen med 23an? Jag vill veta! big_smile
jaa mää big_smile
Jag har skrivit till fotografen i fråga att han gärna fick komma in och kommentera hur han tänkte men eftersom han inte har gjort det ännu så tar väl jag mig friheten att citera det han skrev till mig:

"Hej, jag såg inget i reglerna om att bilden måste vara på en specifik detalj... Jag hittade ett grymt bakgrundsmotiv som är lagom detaljrikt.. Så här kommer min detaljbild."

Och eftersom vi tidigare hade haft en diskussion i den andra tråden om vad som ansågs vara vad i ett visst tema där vi inte kom fram till något riktigt mer än att det skulle vara fri tolkning och att det var tolkningen av temat som skulle bli roligt så godkände jag den bilden när jag fick förklaringen..

Tycker ni att man ska begränsa tolkningarna så får ni gärna säga ert om hur man ska kunna göra detta med regeländringar...
Tror att någon här inte förstår innebörden i en detalj roll
Detalj - Småsak, enskildhet, oväsentlighet

Dvs inte en hel vägg! big_smile

För om väggen var detaljen så har den inget hemma i en fototävling för bilar att göra(även om en bil var i vägen för detaljen) tonguewink
Senast redigerat av Jill (4 maj 2009)


KOMETFOTO
2 247 Inlägg
4 maj 2009
#256
Reglerna är ju inte glasklara precis.Om jag fotar min m5a så tror jag att det är några som kommer att gissa att det är jag som tagit bilden och då anser ju jag att den inte är anonym?Hur är det tex med bilder från fotossesion som man visat tidigare men har med en bild av en unik bil då blir det ju lätt att gissa vem fotografen är med.Sen katogorierna tex race ,action, och rörelse?Det kan ju mycket väl vara samma bild.Sen en annan sak att man kan ju inte ha med sitt namn i exif filen som tex oxigen-graphics hade på sin bild då blir det ju lite fel tycker jag.Skulle vilja veta också hur är det med regplåtar och mäniskor får man blura dom?Får man tillföra rörelseoskärpa och ändra skärpedjupet?
Senast redigerat av 2002tii (4 maj 2009)

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Fotograf
418 Inlägg
4 maj 2009
#257
2002tii skrev:
Sen en annan sak att man kan ju inte ha med sitt namn i exif filen som tex oxigen-graphics hade på sin bild då blir det ju lite fel tycker jag.
Jo, det är nog som du säger att mitt namn kanske var med i EXIF filen, detta är som jag har ställt in i min kamera och kommer på alla mina bilder. Det är för skydda iaf bilden något så där.... har väl inte tänkt på det precis när man plåtar så vist går det och ta bort detta manuellt så klart. Skall tänka på det till nästa gång.
Man röstar väl ändå på vilken bild man gillar och inte vad som strår i exif filen...

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
5 maj 2009
#258
oxigen-graphics skrev:
2002tii skrev:
Sen en annan sak att man kan ju inte ha med sitt namn i exif filen som tex oxigen-graphics hade på sin bild då blir det ju lite fel tycker jag.
Jo, det är nog som du säger att mitt namn kanske var med i EXIF filen, detta är som jag har ställt in i min kamera och kommer på alla mina bilder. Det är för skydda iaf bilden något så där.... har väl inte tänkt på det precis när man plåtar så vist går det och ta bort detta manuellt så klart. Skall tänka på det till nästa gång.
Man röstar väl ändå på vilken bild man gillar och inte vad som strår i exif filen...
Då tycker jag att man själv som röstare får ha lite råg i ryggen o inte titta på exif filen... Jag tittar på bilden och bedömer till 100% därifrån. cool


Bilentusiast
489 Inlägg
9 maj 2009
#259
precis som jill säger, titta på bilden o rösta, sitt inte o gör efterforskning. Detta är i det hela en kul grej, behåll det så!

jag tycker oxigen's var klockren, dock är det ju lite sent för röstningen tongue

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

76 Inlägg
9 maj 2009
#260
De finns bara en bil fotograf och det är martin p. Punkt slut. Dejan o patrik gustavsson kan även sig grej !

Pengar är inte allt, det hjälper bara till lite.


Sök