2964
Sök

Vilka märken är rikemansbil?

vägblockerare
47 Inlägg
3 mars 2009
range rover?  smile

178 Inlägg
3 mars 2009
ferrari? lamborghini? pagani??? det är ju mästadels superbilar.. iofs kan det ju vara jag som tänker lite fel men det är ju mer dyra leksaker

en rikemansbil ( enligt mig ) är ju något i stil med rolls royce, bentley, maybach, eller liknande där dom faktiskt lägger ner tid på bilen. vist dom la en hemsk massa tid på att göra bugatti veyron men det känns ju ändå bara som en ruskigt dyr leksak/superbil

handlar mer om den där sista biten som gör att det hamnar över "lyxbil"
lite svårförklarat
det handlar mer om en kännsla hos ägaren och folket som ser den

lite som att köpa mat : )
vanliga bilar är typ som donken. skit som kostar lite mer än vad det borde

lyx/supersport bilar är som en dyr restaurang. man ser att det är dyrt och man vill vara där

rikemansbilar är som dendär restaurangen som man bara hör om ibland. det finns inga priser, man väljer inte det dyraste vinet utan man väljer det bästa.
lite mer kultiverat:-)

(hoppas det inte blev allt för flummigt)

398 Inlägg
3 mars 2009
qazse skrev:
ferrari? lamborghini? pagani??? det är ju mästadels superbilar.. iofs kan det ju vara jag som tänker lite fel men det är ju mer dyra leksaker

en rikemansbil ( enligt mig ) är ju något i stil med rolls royce, bentley, maybach, eller liknande där dom faktiskt lägger ner tid på bilen. vist dom la en hemsk massa tid på att göra bugatti veyron men det känns ju ändå bara som en ruskigt dyr leksak/superbil

lite svårförklarat

lyx/supersport bilar är som en dyr restaurang. man ser att det är dyrt och man vill vara där

rikemansbilar är som dendär restaurangen som man bara hör om ibland. det finns inga priser, man väljer inte det dyraste vinet utan man väljer det bästa.

Du tänker som jag ,det dom flesta nämner här är bara dyra sportbilar och inga lyxbilar

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

527 Inlägg
3 mars 2009
Förr i tiden var ju Cadillac och Lincoln lyxbilar, men dom har väl tappat lite av det nu. Hallickbil är väl en vanligare beskrivning av dom nu tongue Sen så tycker jag att Ferraris och såna är mer "skrytbilar" (om det inte är en gammal klassikar från 50-70-talet) medan en Rolls eller Bentley är en lyxbil för finsmakaren. Dom har ju lite prestanda och man kan faktiskt använda dom till nåt också.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

Avstängd
914 Inlägg
3 mars 2009
Pierre-na skrev:
qazse skrev:

lite svårförklarat

Du tänker som jag ,det dom flesta nämner här är bara dyra sportbilar och inga lyxbilar

Om dom är dyra så blir det ju rikemans bilar? tongue

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

3 714 Inlägg
3 mars 2009
Jag tycker nog att dom flesta bilar över 400,000kr är rikemansbilar smile

Te.x:
Dodge Viper
Audi R8
Bmw 7-serien (nyare)
Mercedes dyrare modeller
Chevrolet Corvette ZR-1

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 mars 2009
SebastianF skrev:
Här har vi en riktig rikemansbil
http://www.aftonbladet.se/bil/article4546453.ab

//Sebastian

Fulaste mercan jag någonsin sett sad

Schwarz Funf
222 Inlägg
3 mars 2009
_DamnIt skrev:
SebastianF skrev:
Här har vi en riktig rikemansbil
http://www.aftonbladet.se/bil/article4546453.ab

//Sebastian

Fulaste mercan jag någonsin sett sad

Helt rätt!!

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

526 Inlägg
3 mars 2009
Dawe_A skrev:
jorre83 skrev:
vissa modeller av audi är rikemansbil

Audi R8 var sjukt populär på östermalm i stockholm bland alla porschar / ferarris!

Jobbar på stureplan nu, och kan säga att 80% av alla Bentley som finns i sverige står parkerade där smile
Mycket Masserati Poschar, Lyxiga Audi, Bmw Landrover mm

Dom ställer dig efter gatorna fast det är perkeringsförbud, och får ofta p böter.
Men det skiter dom nog i smile

1 570 Inlägg
3 mars 2009
Huvudsaken är att man syns och får uppmärksamhet och att folk runtomkring blir sura och avundsjuka eller djuuupt imponerade av hur mycket pengar man har jobbat ihop, stulit eller ärvt.

Lyxbil för mig är en stor, förlängd sak med extra stort utrymme i baksätet eftersom man dricker sprit och hånglar med småtjejer där och låter en anställd chaufför köra omkring en. smile

1 570 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Skoda, Kia...

Kia = Killed In Action

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 mars 2009
Vaz:

Senast redigerat av Volvo_Mannen (3 mars 2009)

Jonas

194 Inlägg
3 mars 2009
bollen1986 skrev:
Jag tycker nog att dom flesta bilar över 400,000kr är rikemansbilar smile

Te.x:
Dodge Viper
Audi R8
Bmw 7-serien (nyare)
Mercedes dyrare modeller
Chevrolet Corvette ZR-1

För 400k idag så får du ju typ en ny audi a4 med lite utrustning .. big_smile inte precis rikemansbil big_smile

1 210 Inlägg
3 mars 2009
IceEyes skrev:
Bentley, Ferrari, Morgan, en del Mercor och BMW:s m.m

jag är rik då tongue kör ju bmw haha

(318 tds -95)

Volvo850-92
1 678 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Vaz:

Är det dära den ryska reklamen för Vaz?

Varför måste Rolls royce och Bentley vara så dyra? Tänkte, det är inte så mycket specielt med dom, bara att dom är ovanlig.
Jag tycker att Bentely från 80-talet påminner lite om Mercedes 250,280 från 80-talet, förutom grillen.

Men Lincoln Mark 3,4 och Continental, det är rikemandbilar och Cadillac Fleetwood från 1975 wink

Men finns det någon billig rikemansbil?
Senast redigerat av Volvo740-88 (4 mars 2009)

54 Inlägg
4 mars 2009
steifan skrev:
http://www.swotti.com/tmp/swotti/cacheB … 20CLS3.jpg

Mercedes CLS

Sprutar väl sedlar ur utblåsen bak wink

Dem är inte så dyra begagnat. 350 cls.

54 Inlägg
4 mars 2009
henrikh skrev:
EmilHammarlund skrev:
Skoda, Kia...

Kia = Killed In Action

Hahaha! Helt rätt.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 mars 2009
http://www.anti-rice.com/rice18/2926315.jpg

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Avstängd
103 Inlägg
4 mars 2009
(Lada gtx,, Mini-Mokish,,,, Avtotor och  GAZ och  Chaika och  Pobeda  och  RAF och Warszawa och Syrena och Tatra och  Velorex och Luxsport och Moskvich och Zaporozhets  och Wartburg och Trabant och ZIL) Där är några kvalitets fyllda Rysk/polska lyx bilar det finns mer men får kramp i fingrarna:P

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 mars 2009
Volvo740-88 skrev:
Merca och BMW och Volvo ( speciel volvo) är dom ända som jag tycker är rikemansbil smile

VOLVO?? lol HAHAHAH!!! Nja... Visst, det finns dyra modeller men volvo klingar inte som en dyrgrip i mina öron iaf..
Rolls, Bentley, Aston Martin, Jaguar osv. Hopas du ser att det inte låter lika bra med Volvo i de sammanhangen..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök