3919
Sök

Vänta till Elmia?

687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att åka på Elmia för första gången i mitt liv ( är 24 år, bilintresserad och inte varit där än, det är ju en skam:D) och lite frågor kring detta.
Som jag har uppfattat det så brukar många återförsäljare stå där och sälja
bildelar och styling, detta antar jag stämmer? Jag antar också  att de kör rätt
sköna mässpriser på grejerna? Hade nämligen tänkte köpa lite grejer till min
Saab 9000 cse och undrar om det är någon idé att vänta till man är på Elmia eller
är det ingen större skillnad i pris och utbud jämfört om man beställer nu innan
på nätet?

Mvh
Daniel

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
Jag har inte alla priser i huvet men jag tror inte att det är biligare än internet, skillnad är att du kan se dom produkter som säljs på Elmia och det är mycket attraktivt att finnas där. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Saab
344 Inlägg
3 mars 2009
Ja dom kan ha Riktiga Mäss priser på vissa saker, Köpte själv förra åter 4 st 15" basar blus ett slutsteg(värt 7000 sa han) för 4000, jag och en kompis tog 2 basar var, Så de va grymt billigt, !

687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Okey. Det låter ju bra. Kanske svårt att veta men brukar de ha MOMO-rattar till bra priser tex.?

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
3 mars 2009
Jag köpte nya ögonlock till min bil förra året, var 150 kronor billigare på mässan än annars. smile

Visst kan det löna sig att avvakta och handla där! smile

Kolla på hemsidan om det företag du är intresserad av att handla av kommer vara på plats. Är det udda varor kan du bestämma innan med dem att de tar med sig det du vill ha så slipper du i alla fall frakten. smile

/ Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

12 086 Inlägg
3 mars 2009
MDS brukar ha mkt bra priser på Elmia.. annars är de väl sällan billigare än vad man kan få samma saker utanför sverige tongue Realcar oxå kanske..

Jag tycker ju absolut du ska vänta, på mässan får du ju om inte annat se grejorna och du slipper frakt.
Och hittar du inte de du ska ha kan du ju beställa efter mässan.

687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Okey. Tack för mycket bra och givande svar allihopa. smile *tummen upp*

590 Inlägg
3 mars 2009
Dom flesta på mässan har väl så kallade "mäss-erbjudande" så fynd gör du nog iallafall smile

Styla en bil från grunden räcker!
187 Inlägg
3 mars 2009
De e la ljud,lampor och lite småkrams som e mässpris på.
Typ MDS, xenonljus och luftfilter o skit.
Dra upp en fett a4 papper på lite stolpar o säg att du söker en momo ratt. Ngn som kanske har en schysst de behöver sälja. Så tittar du på den o så skickar han den när han kommit hem.

407 Inlägg
3 mars 2009
90% av alla som säljer saker där har mäss erbjudanden..,men det säger ju inte att det gäller HELA sortimentet men en stor del av det..

1 210 Inlägg
3 mars 2009
Evo-Offer skrev:
snackade precis med realcar..och HAN sa iaf att dom brukar inte ha någon speciell reea på elmia..fast har inte varit så mkt på elmia så vet inte..någon anna  som kan svara på de?smile

Nja de är bull shiit.. realcar har billigare priser men inte så markanta kanske... smile men dock billigare.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
3 mars 2009
Du kan ju kolla priserna nu på det du vill ha och sen se va dom ska ha för det på elmia Är det billigare där så är det ju bara att köpa ju

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 mars 2009
Jodå det är fynd-rea på Elmia. Förra året köpte jag 20st KENT-tvättsvampar för 100:- och fick dessutom en torktrasa på köpet. Jag hoppas på samma erbjudande iår. smile

// Niklas Johansson

3 714 Inlägg
3 mars 2009
Man tjäner en slant på att handla saker där  smile
Så det är absolut värt att åka ner

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

2 924 Inlägg
3 mars 2009
Det är som mellandagsrea, några lockvaror till något lägre pris annars är det mest reklam för deras ordinarie sortiment...bäst erbjudanden är väl på billjud men det är ibland inga färska och heta prylar som reas ut utan ibland mest "lagerrensning" så man får vara vaksam...
Nu låter jag kanske negativ men visst går det att göra KLIPP på Elmia men mässerbjudanden va bättre förr.

~ Life is short, have FUN! ~

687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Låter fint detta big_smile Får bli ett besök där då om inget annat dyker upp .

649 Inlägg
3 mars 2009
Ridetech ska sälja ut resten av sitt lager där, Vilket kommer att bli billigt, Men nått specifikt till din saab har dom inte. Bara universal styling.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Thorssa
4 mars 2009
För några år sen köpte jag Alpinestereo, framsystem, två 10" basar i låda och fyrkanalssteg för 4000:- Visserligen bara stereon som var ett bra märke men det låter ändå riktigt bra för 4000:- smile

9 108 Inlägg
4 mars 2009
Thorssa skrev:
För några år sen köpte jag Alpinestereo, framsystem, två 10" basar i låda och fyrkanalssteg för 4000:- Visserligen bara stereon som var ett bra märke men det låter ändå riktigt bra för 4000:- smile

Ja sådana erbjudanden brukar dom ha ett gäng, riktigt bra för pengarna. "Allt ljud i bilen för XXXX:-"

Thorssa
4 mars 2009
MilleN skrev:
Thorssa skrev:

Ja sådana erbjudanden brukar dom ha ett gäng, riktigt bra för pengarna. "Allt ljud i bilen för XXXX:-"

Ja men precis smile Tror det var ungefär halva marknadspriset så det går helt klart att hitta billiga grejer på Elmia!

Sök